surprises maken - sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morgen gaan wij met de schoonfamilie lootjes trekken.
    Ik vind het altijd erg leuk om een surprise te maken.

    Ik dacht misschien kunnen we onze ideeën delen en inspiratie op doen.

    Mijn surprise weet ik nog niet, afhankelijk van welk lootje ik krijg.
     
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik vind surprises ook echt heel leuk! Mijn zoon daarintegen niet, dus ik maak ze voor hem voor school zodat de kinderen die hij trekt toch wat leuks krijgen. (schaam schaam kan wat dat betreft dus zo in een aflevering van de luizenmoeder).

    edit. van pinterest kun je hele leuke ideeen afhalen.
     
    maartje84, Yellowsun, Debaky en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ik maakte ze ook altijd van mijn man en mij. Hij maakte dan de gedichten, daar was hij weer beter in.
    Dit jaar zal ik ook gaan helpen bij mijn dochter.


    Ik zal eens kijken op pinterest.

    Ik hou wel van mooie surprises, geen hele vieze met slijm enz..
     
  4. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    In mijn familie was helaas de meerderheid vóór het afschaffen van de surprises, wat ik heel jammer vind! Ik vond vooral de maffe surprises leuk, of wanneer je wat moeite moet doen voor je cadeau.

    Zo is er wel eens een kippenhok gemaakt inclusief echte kip (die er maar kort in zat en nog een lang fijn leven heeft gehad in het grote kippenhok van mijn vader), of cadeaus ingevroren in een babybadje vol water, versierd als ijsbaan.. Of de surprises van mijn technisch opgeleide zwagers, met electronische aandrijving en bewegende onderdelen.. Ik hou ervan!

    Nu blijft het bij gedichten en cadeaus en stralende kindergezichtjes (ook leuk!)
     
    amdaa, Mammamuis, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou ik grijp dit topic even aan om ideeën op te doen voor het vormgeven van mijn surprise. Ik wil een gigantische L.O.L surprisebal maken. De binnenste laag, dus de bal zelf kan ik van papier mache doen, of gewoon een plastic bal met een gat erin. Maar hoe maak ik die laagjes die je eraf moet halen?? Dat het zoveel mogelijk lijkt op de echte.
     
    esklessebes en einad vinden dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Liever in een aflevering van de luizenmoeder dan een teleurgesteld kind. (En ja, ik maak ze ook)
     
    dreumesje, DastyQueen en einad vinden dit leuk.
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Leuk!

    Hier ook een meerderheid die ze niet wil maken helaas.

    Paar jaar terug had ik een spongebob gemaakt was echt superleuk gelukt.

    En ik had een hond in een hondenmand.
    Je knipt een kartonnen doos in de vorm van een mand en beplakt hem als mand.
    Dan pak ke je cadeautjes in en die smeer je in met lijm dan doe je daar uit zo een langwerpige zak watten op. Een lintje bandje of iets halverwege het pakje en je hebt een halsbandje en een kop van de romp gescheiden. Een stel van die wiebeloogjes en met een stukje rood papier een tongetje en je tekent een snuitje. En nog met watten wat poten maken.
    Evt een dekentje erin om nog wat cadeautjes in weg te werken. Evt kan je ook puppies maken van cadeautjes.

    En met dit idee kan je ook poezen, konijnen, cavia's hamsters of wat dan ook maken.

    Bij de drogist verkopen ze die watten. Bij action heb je wiebeloogjes en toen hadden ze ook zakjes met verschillende kleur watten met zwart wit bruin enz.
     
    Athina en toch3 vinden dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.213
    113
    Ik zit te wachten op mn lootje (via internet). Lootje die mn man heeft zal ook wel weer voor mij zijn. En de oudste 2 kinderen willen dit jaar ook meedoen dus zal ik ook mogen helpen denk ik.

    Als de 3e er 1 wil maken moet ik even kijken of het voor broertje of neefje wordt. Ik denk neefje gezien de leeftijden
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  9. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Ik vind surprises ook leuk! Ik heb dit jaar mijn zusje getrokken en zij bewaard ze altijd lang.
    Maar ik heb nog niks leuks kunnen bedenken dus ik lees mee voor inspiratie!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.213
    113
    Nou, ik heb mijn zusje, zoon heeft ander zusje van mij, dochter heeft mijn broer, man heeft mijn zwager. Dus we kunnen aan het werk
     
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ooooh die ga ik onthouden! Hoelang blijft dat bevroren? Leuk voor op school hahahaha
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Best lang, als je een vriezer kunt vinden waar je een heel badje in kwijt kan (volgens mij had mn moeder een plekje in een horeca vriezer geleend). Mn zus heeft er wel een uurtje op zitten fohnen voor ze kon uitpakken..
     
    sleutelbloem, poema en amdaa vinden dit leuk.
  13. Wij hebben,

    Opa - maken we een boot voor.. is werkzaam op de binnenvaart.
    Tante - Iets met een bloemen boeket denk ik.
    Neefje - dol op gamen en scouting (nog geen idee qua surprise) een ps4 ofzo is erg afgezaagd.
     
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Gamen en scouting -> speurtocht door het huis naar het kado!
     
  15. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Mijn oudste gaat dinsdag lootjes trekken voor het eerst op school. Ik haat surprises :roflmao: om maar niet te spreken over gedichten... :|

    Ik ga hier dus maar ff volgen komende tijd om ideeën op te doen
     
  16. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier deden we vroeger ook de gekste dingen. Broer was er niet zo goed in, die heeft mij 1 jaar gestrikt mijn eigen surprise te maken. :roflmao:
    Ik heb hem terug gepakt met een super schattige teddybeer die ik voorzicht open getornd had om er het kado in te stoppen en daarna dicht te naaien. Volgens mij was het mijn man die een surprise had gemaakt door het kado in een kist vast en dicht te schroeven, vader kon eerst de boormachine halen uit de schuur.

    Zo leuk:D maar daarna hadden we er steeds minder zin in, zijn toen ik een jaar of 20 was gestopt. Komt wel weer in de toekomst.
     
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    Cadeautjes wel goed waterdicht verpakken:roflmao:
     
    poema vindt dit leuk.
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Top zo'n topic, ik heb hulp nodig! :)

    Wie heeft een goed idee voor een suprise voor:
    - een jongen van 21
    - gek op oldtimers en bijzondere auto's
    - goed in techniek en programmeren
    - suprise binnen een familie waar iedereen helemaal losgaat en zich uitslooft met hoogdravende suprises.

    En ik ben absoluut niet handig haha

    Iemand originele ideeën? Misschien incl foto?
    Met een auto van een kartonnendoos kom ik daar niet weg haha
     
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Oude computer open maken en daar de kadootjes in doen. Ik bedoel dus echt een oude pc met nog zo’n grote monitor en kast met drives en geheugen.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  20. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Die kun je vaak wel vinden nog in een kringloopwinkel
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina