Welke leaseauto heb je/heeft je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke leaseauto rijd(t) je (partner)?

1. Audi A3

2. Peugeot 308

3. Renault Megane

4. Skoda Octavia

5. Tesla Model S

6. Volkswagen Golf

7. Volkswagen Passat

8. Volvo V40

9. Volvo V60

10. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben erg benieuwd welke auto's jullie (partners) gekozen hebben als leaseauto en ook waar jullie vandaan komen.

De reden: Ik ben de afgelopen maand zelf bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto en heb veel om me heen gekeken. Het viel me op, dat ik in het midden en westen van het land heel veel Volvo V40's zie en in het oosten van het land veel Renault Megane's. In het zuiden zie ik dan weer veel Skoda Octavia's. Ik vraag me af of er een significante relatie is. En verder ben ik gewoon erg nieuwsgierig aangelegd/ :D

Zouden jullie de poll willen invullen (gebaseerd op de top 9 meest populaire leaseauto's) en onderstaande vragen willen beantwoorden?

Merk/model(/evt. uitvoering):
    Waarom dit merk/model:
    Aantal kinderen:
    Van: (mij/mijn partner)
    Regio: (noord/west/midden/oost/zuid)

Als jullie beide een leaseauto rijden, mag je voor allebei de vragen invullen en zelf kiezen welke je in de poll selecteert. ;)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb 8 jaar Skoda Octavia gereden, maar wilde wat anders.
    Wat ik heb gekozen:
    Merk/model(/evt. uitvoering): Renault Mégane Estate
    Waarom dit merk/model: Comfort, luxegevoel door allerlei opties, die je eigenlijk niet nodig hebt, maar waar je wel blij van wordt.
    Aantal kinderen: 2
    Van: Mij
    Regio: Zuid

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Merk/model: volkswagen passat (verder geen idee)
    Waarom?: omdat het een fijne, mooie auto is, in een goede prijsklasse. Hiervoor ook vw gehad en daar tevreden over.
    Van: mijn man
    Regio: Zuid

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Anders:

Merk/model(/evt. uitvoering): Peugeot 508 SW
    Waarom dit merk/model: Ruim, lage bijteling
    Aantal kinderen: 3

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend rijd een leaseauto van de zaak.

Merk/model(/evt. uitvoering): Opel astra, diesel turbo
    Waarom dit merk/model: De zaak heeft een deal met een opel garage zodat ze flink veel korting krijgen op de auto's. Hierdoor dus geen keus. Behalve als je een wat hogere functie hebt dan kan je kiezen uit een astra, mokka of insignia. Vriendlief heeft vorig jaar deze auto gehad en dus geen keus. Ondertussen promotie gehad en over 3 jaar komt er hier dus een insignia (als het aan hem ligt) of een mokka (als het aan mij ligt) :p
    Aantal kinderen: -
    Van: partner
    Regio: Bedrijf ligt in 't westen.

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Merk/model(/evt. uitvoering): Seat Ibiza FR
    Waarom dit merk/model: Omdat hij sportief is en lekker rijd en ook niet al te groot, het is een auto voor erbij dus is dit goed zat
    Van: (mij/mijn partner) mijn partner
    Regio: (noord/west/midden/oost/zuid) Regio Zuid

Wij hebben voor de Seat Ibiza gekozen omdat ik zelf een Skoda Fabia Combi heb en we een kleine auto voor erbij moesten, deze was dan voor mijn man en daarom is de keuze op de seat ibiza fr gevallen omdat die toch nog lekker sportief zijn
    Wij wisselen om het jaar van de grote auto dus is dit een mooie keuze voor ernaast

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Peugeot 308SW

Waarom; ruime auto incl alle gewenste opties, laag in bijtelling (zitten nog in de 14% regeling)

We hebben nu nog 1 kind en 2 tamelijk grote honden, dus ruime kofferbak was gewenst ;)

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Merk/model: skoda Octavia
    Waarom?: vanwege de lage bijtelling, grote en betrouwbaarheid van het merk.
    Regio: Oost

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oh wat stom! Kijk helemaal over de Peugeot heen in je lijstje! Heb gestemd voor anders maar het moet dus Peugeot 308 zijn.
    Waarom: was eerst ruim genoeg maar met de derde op komst gaan we kijken voor een grotere.
    Aantal kinderen: over 6 maanden 3 kids
    Regio: randstad

Zelf heb ik een Toyota Verso, die is ruim zat voor 3 kids.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Merk/model(/evt. uitvoering): Skoda Octavia
    Waarom dit merk/model: Degelijk, comfortabel, erg ruim, weinig kosten.
    Aantal kinderen: Derde op komst
    Van: Man
    Regio: midden

Bevalt echt super goed! Zat ruimte, grote kofferbak, nooit gedoe mee. En wij hebben nog 14%, dus kost ons erg weinig.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Merk/model: skoda Octavia
    Waarom?: vanwege de lage bijtelling(14%) ,grote van de auto, mijn rolstoel past erin en genoeg ruimte voor kinderbenen
    Regio: Noord west.

Bedrijf ging eigenlijk voor een Seat ,man heeft leuke deal eruit weten te slepen door andere lease maatschappijen te benaderen en dan terug te kopen naar de originele met de mogelijke opties. Zodat hij onder zijn lease budget bleef.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben wel benieuwd hoe jullie dat gaan doen op de achterbank. Bij mijn oude Octavia pasten er echt geen 3 stoeltjes naast elkaar. In de nieuwe Octavia Estate ook niet. Hebben we geprobeerd. 2 zitverhogers en dan kan er een kind los tussen zitten, maar geen maxicosi of ander stoeltje...

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Merk/model: hyundai i20
    Waarom: comfortabel, maar toch veel opties en ruimte
    Van: mij
    Regio: west.

Merk/model: Citroen C4 grande picasso
    Waarom: Veel opties en mega beenruimte/ kofferbakruimte
    Regio: west.

14. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wij hebben een Skoda Fabia Combi. Fantastische auto met allemaal luxe extra's. Super fijn een auto bij 0 km op de teller en nooit zorgen km extra kosten!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Toyota Auris station semi-hybrid https://www.toyota.nl/modellen/auris-touring-sports/index.json
    Waarom? Hij valt nog onder de lage bijtelling, is lekker ruim, van alle luxe voorzien, want mijn man zit veel op de weg en hij rijdt gewoon lekker. Meerdere auto's getest.
    We hebben 2 kinderen, waarvan eentje nog een autostoel heeft.
    Regio werk man: midden

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Merk/model(/evt. uitvoering): Ford CMax
    Waarom dit merk/model: Veel ruimte, hoge zit
    Van: (mij/mijn partner) partner (werk)
    Regio: (noord/west/midden/oost/zuid)west

Mogen begin volgend jaar een nieuw, gaan dan voor de Peugeot 3008

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Merk: Volkswagen v40
    Waarom: vindt mijn man het lekkerst rijden en gunstige bijtelling
    Aantal kinderen : 2
    Regio: west

Ik ben echt heeeel benieuwd naar je theorie over merken en regio's ... En vooral ook naar de verklaring erachter. Je zou evt nog km's per jaar toe kunnen voegen als variabele. Misschien dat mensen die meer kilometers moeten maken ook eerder voor een bepaald type kiezen

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben 2 auto's op de zaak staan.

Mijn man rijd nu een Audi A3 limousine maar gaat binnenkort een Audi q5 aanschaffen. (Handiger met inkopen doen voor het bedrijf)

Ik rijd nu een Audi A1 maar ik ga straks de Audi A3 limousine van mijn man rijden 🙂

Wij hebben 2 kinderen en wonen in zuid Holland.

Edit; waarom hij voor deze auto's heeft gekozen weet ik niet. Ik heb geen bal verstand van auto's dus hij overlegd niet met mij de specifieke redenen van zijn keuzes, sorry kan je daar dus niet bij verder helpen :p

19. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Mijn man heeft nu een auto van de zaak (geen lease) en voor zijn nieuwe baan komt er wel een lease auto. Dus even twee antwoorden gegeven.

Merk/model(/evt. uitvoering): Reanault Megane st/Peugeot 308
    Waarom dit merk/model: De Renault omdat zijn baas deze heeft gekozen. We hebben nu voor de Peugeot gekozen omdat we een auto wilden die de caravan kan trekken, en weinig bijtelling heeft. De Peugeot is nog van 2016 en heeft voorlopig dus een bijtelling van 14% (en dat scheelt wel een paar honderd euro per maand).
    Van: Mijn partner
    Regio: Zuid.

Mijn man heeft trouwens in verschillende auto's gereden en de Skoda Octavia vond hij veruit de minste. Onze tweede keuze was een Honda Civic. Maar die heeft helaas een bijtelling van 22% vanaf 2017.

20. Humava

Humava Niet meer actief

Merk/model(/evt. uitvoering): Toyota auris TS station hybride.
    Waarom dit merk/model: is ruim, weinig bijtelling. Hopelijk passen er 3 kinderstoelen op de achterbank ;)
    Aantal kinderen: vanaf juli 3
    Van: mijn partner
    Regio: west

Deel Deze Pagina