Surprises...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 16 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook ieder jaar weer gedoe met die surprises. Dochter is totaal niet handig dus hebben papa en mama zitten knutselen.

    20191201_191124.jpg
     
    Poro vindt dit leuk.
  2. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Mijn zoon kreeg dit als surprise. Dat vind ik wel sneu hoor (zeker voor groep 8)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ach sneu voor je zoon. Wat zegt hij er zelf van?
    Mijn zoon kreeg zoiets vorig jaar, maar dan stond er met pen "ajax" op geschreven. Hij was oprecht teleurgesteld, vooral omdat hij zelf zo zo'n best had gedaan. Gelukkig dit jaar wel wat leuks gekregen.
     
  4. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Hij was best teleurgesteld want zelf had hij wel een mooie surprise ingeleverd.
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja dat is vaak zo hè, kinderen die er zichzelf makkelijk vanaf maken, krijgen dan iets heel moois. Helaas nu niks meer aan te doen. Ik snap echt niet dat je als ouder zijnde je kind met zo'n surprise naar school durft te sturen :|.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  6. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Nee idd. Dat zou ik niet gedaan hebben. Mijn kinderen zijn ook niet van die knutselaars, daar ben je als ouder dan voor om dat een beetje bij te sturen.
     
  7. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    :eek:
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hier leuke surprise gelukkig terug gehad, lego blokje nagemaakt. Alle 3 de kadotjes gekregen die hij op zn verlanglijstje moest schrijven. Zelfs een handgeschreven gedicht erbij waar ze echt wel over nagedacht heeft en de tijd ervoor heeft genomen
     
  9. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Hier had mijn zoon ook geen leuke surprise gehad. Een mini doosje.. was zwart geverfd. Fortnite erop geschreven en dat was het. En hij heeft alleen stiften gekregen..en een gedichtje met 3!!! zinneno_O
     
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Mijn zoon had ook geen leuke eerste keer.

    Een jongen uit de klas had al verteld dat hij expres een lelijke ging maken. Echt een rotjoch, maakte altijd de dienst uit in de klas, zoon is nieuw en niet onder de indruk van hem en helpt de kinderen die gepest worden door het joch.

    En dat bleek dus zo te zijn. Een doos beplakte met wat slordig papier, het stelde nog niet eens iets voor.
    De rest van de klas nam het voor zoon op en vonden het ook niet kunnen.

    Cadeau was nog erger: tweedehands en totaal niks van wat zoon had opgeschreven.
    We vermoeden zelfs dat het van zijn zus was.

    Ik snap deze ouders dus echt niet, ik heb zoon ook geholpen toen hij te slordig aan het werken was.
    En zelfs mijn dochter in gr8 heb ik wat geholpen met netjes vastplakken.
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    O wow. Dit is echt niet oké. Ouders ook lekker geholpen zie ik. Tegenwoordig hebben ze niet eens meer tijd voor hun kids. Ik zou echt mijn kind verplichten mee te doen en hop aan de gang. Mijn zoon wilde ook niet maar eenmaal bezig is het ook erg leuk . Gezellig samen.

    Gelukkig kreeg onze zoon een leuke surprise terug. Erg blij mee want vorig jaar kreeg hij een 3e kans surprise met ook nog meisjes spul erin. Ik denk dat bij dat gezin de surprise die binnen komt hergebruikt worden en dan met ander kind mee terug naar school gaat ( die ouders hebben kind of 8). Niks mis mee maar pas dan minimaal de kadotjes aan die er in zitten.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zoon kreeg deze terug
     
    suus1983, Roozjuh, Poro en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    #73 Zana28, 6 dec 2019
    Laatst bewerkt: 6 dec 2019
    Nu, ik kreeg net de juf op mij dak....de moeder van het kind waar mijn zoon de surprise voor moest maken had haar laten weten dat hij de cadeautjes niet leuk vond....ik had het al van mijn zoon gehoord dat het kind niet zo blij was...
    Er stond maar één cadeauwens op zijn verlanglijstje, bouwspullen ( volgens mij had een volwassene dat formuliertje ingevuld)....hij bedoelde waarschijnlijk Lego, maar het budget was precies 3,50€....wij zijn voor een rolmaat en een hamer van de Action gegaan, binnen budget en volgens mij ook niet gevaarlijk voor een 8 jarige...en zo ver ik weet, heeft hij al heel veel Lego....
    Als surprise een pizza geknutseld, want dat lust hij graag en ik heb met het gedicht geholpen, wat mijn zoon zelfs netjes op papier heeft gezet. De bedoeling was dat ze alles zelfs doen en als het niet lukt de ouders om hulp vragen. Ik heb mijn zoon gewoon verschillende opties gegeven en hij heeft zelfs gekozen.

    Moet ik nu nog iets tegen de moeder zeggen, mij verontschuldigen? Ik heb er niet zo veel zin in eigenlijk.....de juf zei dat ik de volgende keer maar aan de leerkracht zou moeten vragen als er maar één ding op staat...want dingen zoals slijm vinden kinderen op die leeftijd wel leuk....( Er hebben blijkbaar heel veel kinderen slijm gekregen)

    Ik kan mij voorstellen dat een kind teleurgesteld is, maar aan de andere kant is het ook een wijze levensles....je kunt niet alles hebben, wat je wilt. En van de juf vind ik het aan de ene kant goed dat ze het bespreekbaar maakt, maar aan de andere kant komt het op mij ook betoetelnd over dat ze achteraf suggesties geeft, had dan tegen de kinderen gezegd dat ze minimaal twee dingen moeten opschrijven, dat er nog iets te kiezen is.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Dan had de juf vooraf tegen de kinderen kunnen/moeten zeggen dat ze haar om hulp konden vragen als er maar één ding op stond, toch?

    Beetje vaag ook, ‘bouwspullen’...

    Ik zou er verder niets mee doen.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Mijn dochter had een leuke surprise terug. Een vriendinnetje had haar getrokken, dat scheelt. ;) Maar het leeft ook heel erg op school, dus de meeste kinderen besteden er echt aandacht aan en ouders helpen over het algemeen ook als het nodig is.

    Mijn dochter had uiteindelijk ook last minute nog een surprise gemaakt voor de nieuwe stagiaire. Super lief van haar! <3
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.139
    4.360
    113
    Home
    Wat sneu zeg
    Snap niet dat je als ouders je kind zoiets mee laat nemen...
     
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Zo'n zelfde surprise kreeg mijn zoon ook met een babybal erin... hij wordt 11....

    Echt te triest
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zoontje had ook kindje wat bouwspullen had gevragen en had bij Action z'n metalen auto gehaald die je zelf in elkaar kan zetten. Meen 2 euro. En nog wat losse dingen erbij . Maar vorig jaar had zoon meisjes speelgoed gekregen en niet blij er mee naar nooit gedacht te gaan klagen tegenover de juf of ouders . Vind dat erg ondankbaar van hun
     
  19. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Klagen over kadotjes? Wauw moeten ze hier niet flikken, onze juf kennende zou ze het kadotje innemen en ze een fijne dag wensen :roflmao:

    Mijn zoontje vroeg om lego zakje van Kruidvat. Heeft ie gekregen, heel lief had ze moeite gedaan om specifiek naar die winkel ervoor te gaan(ouders kijken niet om naar dat meisje, ze is zelf naar de winkel gegaan om alles te halen van het lijstje) hij had dit zakje al maar heeft dat niet gezegd en thuis zei hij 'ik moet blij zijn met wat ik heb gekregen' :thumup:
     
    lovewinnie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina