Vertellen over school Spelen met een vriendje Knutselen / kleuren Lezen Tv kijken Spelen met zusje Spelletjes doen En natuurlijk iets eten en drinken
Eerst drinken en een koekje/wat lekkers. Dan een rustige activiteit die ze ieder voor zich kunnen doen, zoals bijvoorbeeld kleien, kleuren en soms als het goed weer is buitenspelen. Of er speelt er 1 boven en een beneden. Anders gaan ze erge ruzie maken steeds. Dat komt omdat mijn dochter nog heel erg moe is van school.
Hier eerst een koekje en wat drinken en wat fruit en daarna een filmpje kijken. Maar hier ook lange dagen van half negen tot half vijf. Dus van mij hoeft die dan ook niet veel meer. Vaak na het film half uur of uur wordt er gespeeld met auto's of wat dan ook.
Wat drinken, fruit en soms een klein koekje (nu bijv een paar pepernoten), even vertellen hoe en wat op school, spelen (of buiten, of boven of lekker beneden), eten, klein uurtje tv kijken, stukje huiswerk (15min wat woordjes lezen), tandenpoetsen, verhaaltje en naar bed.
Eerst wat drinken met fruit/koekje/snoepje en vertellen over school. Dan meestal spelen met haar broertje, soms met een vriendinnetje (nog erg moe na school) of gewoon lekker zelf rommelen met speelgoed. Er word ook heel vaak geknutseld/kleien/tekenen etc. Tegenwoordig gaat de tv zo rond 16:45-17:00 uur aan, omdat haar broertje tussen de middag niet meer slaapt en dan meestal moe/hangerig/ruzie maken/vervelend is. 9 van de 10 keer belanden ze dan samen in trance op de bank (en kan mama rustig koken).
Eerst wat drinken met fruit of wat lekkers. Vervolgens spelen of knutselen / verven / kleien. Als hij erg moe is even tv. Geregeld ook speelafspraakjes.
Eerst iets eten omdat hij uitgehongerd terugkomt. Dan tv kijken en bijkomen op de bank. Vervolgens spelen met broertje of alleen in zijn kamer afgewisseld met spelen in de woonkamer. Boekje lezen (plaatjes kijke of ik lees voor) en later nog even tv kijken. Eten, badderen, vehaaltje voorlezen etc.
Wat drinken, het liefst spreekt ze met andere kindjes af, knutselen, kleuren, dansen, alles afhankelijk van haar humeur en vermoeidheid
Of ze spreekt ergens af of ze komt mee naar huis. Onderweg vertelt ze dan al van alles, thuis gaat dat verder Thuis drinken we wat en eten een koekje, snoepje of fruit (of later nog iets van paprika/komkommer/crackertje) als het een snoepje was. En dan gaat ze lekker spelen: buiten of binnen. Puzzelen, spelletje, lego/duplo, knutselen.
Eerst doen we limo en koek... Dan ligt het een beetje aan de situatie .. Vaak doen we een half uurtje dmv de tv ff chillen op de bank School is enorm vermoeiend voor onze zoon En daarna doen we meestal knutselen of kleuren of Ze gaan samen spelen... Geen een dag is hetzelfde
Ik merk niet veel verschil met niet- school dagen. Ze komen thuis, drinken en eten wat en gaan op volle toeren (samen)spelen tot het avondeten.
Op woensdag en vrijdag middag zijn ze vrij en gaat zoon (4,5) lekker naar bed voor een paar uurtjes. De overige dagen is het om 15.15 vaak nog even op het schoolplein spelen met vriendjes, thuis wat drinken en meestal beland hij dan al snel voor de tv of op de bank met een paar auto's. Hij is op school heel enthousiast en levert geen 'half werk'. Het vraagt veel van hem en soms heb ik daar moeite mee. Ik vind het heel belangrijk dat hij nog genoeg energie overhoudt om gewoon te spelen. Daarom hou ik hem soms op dinsdagmiddag thuis zodat hij woensdag met een vriendje/vriendinnetje af kan spreken zonder dat het de rest van de week drama is .
Even praten, wat eten en drinken. Dan even tv kijken of tekenen. Vaak daarna met zijn beste vriend met de Lego spelen. Ook met zijn kleine broertje trouwens.
Hetzelfde als de anderen eigenlijk: op middagen dat ik vrij ben eerst wat drinken / eten, dan gaan ze spelen of gamen of tv kijken - afhankelijk van hoe moe ze zijn. Dan avondeten. Daarna in bad. Dan naar bed. Op de BSO middagen alleen nog eten, bad, bed.
Hij krijgt een snoepje en wat te drinken, en daarna spelen of tv kijken. Soms doen we een spelletje samen, of hij gat bij een vriend(innet)je spelen of die komt bij ons spelen. Geen vast ritueel dus.
Planning voor morgen ligt klaar... Ik werk thuis dus niks buiten de deur. Maar dochterlief wil dr fossiele triceratops uithakken. Dus eerst thee dan triceratops... En mama laptopt aan tafel er naast.
2x naar de bso. Vaak spelen bij ons met/bij een vriendinnetje. Soms nog even naar de supermarkt of t dorp in. Verder: Eerst wat drinken+koekje. Als ze alleen thuis is meestal tekenen/strijkkralen, tablet en/of filmpje. Met vriendinnetje vaak verkleden, op dr kamer dansen, op matras springen en koprollen (leg ik naast dr bed), filmpje kijken, tekenen/knutselen, of woe-middag wel eens iets bakken. Momenteel ook veel springtouwen en ik verwacht dat ze komende week veel op dr nieuwe skeelers door de kamer gaat rollen