Hallo iedereen, Ik heb een zoon Justin die nu in groep 8 zit, nu blijkt dat hij over een tijdje met zijn klas voor één gaan survivalzwemmen, dus met laarzen, regenbroek, trui en regenjas zwemmen in het zwembad en daar krijgen ze geleerd wat je moet doen als je met kleren in het water belandt. Nu heb ik vragen over de kleding die ze aan moeten trekken, over de laarzen, trui en regenbroek maak ik me geen zorgen. Het gaat alleen over de regenjas die ze aan moeten trekken. Ik heb geen oude regenjas waarmee hij kan zwemmen, wel pas een nieuwe van het merk Masita. Deze regenjas gebruikt hij bij voetbaltrainingen als het regent en ik denk dat ik hem deze regenjas wil aandoen, maar ik heb drie vragen hierover: 1. Als hij er mee zwemt is de jas daarna nog steeds waterdicht? 2. Als hij in het zwembad heeft gezwommen, gaat de jas dan naar chloor ruiken? zoja, kan ik het nog weg krijgen. 3. Een collega zei tegen mij als hij met een regenjas gaat zwemmen dat hij het beste de muts uit de kraag kan halen, nu vraag ik me af of dat eigenlijk nut heeft, en kan iemand me dat dan uitleggen? Als iemand antwoord kan geven op mijn vragen dan weet ik tenminste of hij de regenjas daarna gewoon weer met voetbal kan gebruiken? Gr. Jesse
Zou me het meest druk maken om het chloor wat erin zit!. Waterdicht blijft hij wel denk ik. En anders ff naar zeeman. 3 a 4 euro?
ik weet niet of het kwaad kan voor de regenjas. maar ik zou voor de zekerheid een goedkope regenjas halen bij zeeman, wibra of hema.
als je een regenjas echt wast, blijft hij ook niet waterdicht.. dus ik zou het risico niet nemen.. Verder tip: Als je keuze hebt - neem dan een regenjas zonder elastiek in de manchetten zeg maar... Want dat maakt het zwemmen voor je zoontje érg zwaar . Het water gaat er namelijk wel in, maar niet uit, waardoor je ontzettende waterzakken krijgt in de mouwen (bij de onderarmen) waarmee hij moet zwemmen. Ook het uit het water klimmen is dan loodzwaar. Dus over de muts: Ik zou hem er ook uithalen als dat kan, want alles wat 'water kan vangen' als het ware, maakt het zwaarder voor je kind.