Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook gewoon sushi gegeten, ook de rauwe variatie. Mijn kinderen zijn beiden gezond geboren. Nu bij de derde zwangerschap ook gewoon sushi gegeten. Mijn VK zegt altijd ja alles kan ongezond slecht voor je zijn, daarom doe alles met mate. En luister gewoon naar je eigen gevoel, jij beslist wat goed voor je is. En als je liever bepaalde dingen laat staan dan gewoon doen!
Volgens mij mag je nog steeds alles eten hoor (behalve rauwmelkse kaas, maar zelfs dan is geen reden tot paniek als je een keer een 'fout kaasje' gegeten zou hebben). En rood vlees natuurlijk niet. Maar verder? Gewoon eten wat je lekker vindt. Sushi, zalm, waarom niet?
Denk ook idd dat het meer gaat om wat voor gevoel je er zelf bij hebt, en gezien ik nogal een controlefreak ben...denk ik dat ik ze zelf zal gaan maken @ zuri ahhh wat lief!!! Ik duim voor je meis dat je binnenkort een vlotte bevalling zal hebben. Fijn dat je er nog zo mee door kunt, je hoort vaak ook anders namelijk.
Ik durf de sushi met rauwe vis ook niet aan, maar als er opstaat dat het voor zwangeren kan dan doe ik dat gewoon hoor!
En dankzij dit topic ben ik nu op zoek naar een goed sushi restaurant (geen all you can eat!) omgeving Rotterdam waar ik me dit weekend te buiten kan gaan aan sushi iemand suggesties?
�������� Ik neem vanavond voorverpakte gerookte makreel, uiteraard verwarm ik deze eerst een half uurtje op 200 graden in de oven. Ook lekker hoor!
Wij zijn hier net voor de kerst geweest. Het is wel duur, maar wel erggg lekker. De beste verse sushi van RotterdamONO - Japanese dining
Ik vind het toch een beetje riskant... maar je kan sushi ook thuis maken gelukkig! Heb ik van de week nog gedaan met tonijn uit blik puntaprika komkommer en augurk en een beetje mosterd. Lekker en veilig😊
Oh meiden ik ben zo jaloers op jullie die het aan durven!!! hahaha Mijn verloskundige heeft heel duidelijk gezegd GEEN sushi en het staat nu ook op de site van het voedingscentrum ...... dus ik durf niet...... Maar heb zooooooooooooooooo een trek!
Gewoon gegeten toen ik 3 maanden zwanger was. Ze hebben de kaart mooi aangepast voor zwangeren en vegetariers zodat je weet wat je wel en niet mag. Als je het niet vertrouwd dan niet doen. Maar aan de andere kant...dan kan je nergens meer eten
Gewoon gegaan. En het was heerlijk. Moet eerlijk zeggen dat ik voornamelijk het gebakken spul gegeten heb hoor.