Hoi allemaal Ben geheeeel onverwacht opnieuw (zeer pril) zwanger! Ben hier superblij mee maar heb een vraagje. We vieren morgen oud op nieuw met een sushi- en oesterbuffet!!! Suuuuperlekker maar mag ik dit wel eten nu? Denk het niet he?
Sushi mag mits het vers is. Oesters zou ik niet doen, die vind ik toch tsja, bacterieachtig ofzo, maar dat ligt meer aan mij.
Als de sushi vers is, kan je het best doen hoor.. Oesters weet ik eigenlijk niet.. Is idd wel rauw, en levend enzo... Ik zou dat denk ik niet doen?
Ja maar hoe weet je of het vers is ? Ik ging in mijn vorige zwangerschap ook naar een sushi restaurant en door hun werd mij toen verteld het niet te eten. Sushi is wel vers gemaakt , maar er komt ook vacuüm verpakt vis binnen.. Ik zou het niet doen !!
Helaas mag je het niet... Ik baalde er ook enorm van! Wat je wel kan doen is alleen de sushi met groente en dergelijke.
Er is veel meer sushi dan alleen rauwe vis hoor dames. Vegatarisch, kip, geflambeerde zalm en met tonijnsalade kan je gerust eten.
Sushi met rauwe vis mag, mits vers. Oesters zou ik laten staan, die vallen namelijk onder rauwe schelp- en schaaldieren en die mogen dan weer niet. Aan de andere kant... schijnt dat de eerste weken er nog geen bloedband is met je kindje dus zou je ip deze dingen nog wel kunnen eten. Net waar je je prettig bij voelt dus. En anders beperk je je tot de veilige sushi met kip, garnaal, vega en surimi
Het mag, mits vers. Je bent inderdaad daarnaast ook nog eens heel pril zwanger, dus in de regel zou dat geen kwaad hoeven kunnen.
Precies dit! zelfs de ( verse) visboer gebruikt vacuum verpakte zalm. Ik als verslaafde laat het nog even staan.
Nou ik weet niet wat voor visboer jij hebt dan, maar die van mij heeft echt verse zalm. Niet vacuum verpakt dus. Je zou toch zeggen dat dat logisch is bij een visboer die verse vis heeft.
Ik eet wel sushi als ze vers gemaakt is. En er is ook heel veel sushi zonder rauwe vis (vb surimi, krab, enkel groenten).
Ik zou geen sushi met rauwe vis en ook geen oesters eten. Maar je hebt ook nog genoeg veilige sushi, zoals al genoemd.
Gewoon bij een visboer in een dorpje in de buurt! En sindsdien haal ik daar ook geen vis meer. En zo ken ik helaas nog wat dingen over visboeren/handelaren die ik liever niet wil weten. Normaal maakt het mij minder uit maar nu dus echt wel.
Sushi met Tonijn salade zou ik ook niet eten. Stel dat het met verse mayonaise is ? ( rauwe eieren ) en andere sushi met groenten ligt misschien wel van te voren tussen die met rauwe vis. Ik zou het echt niet doen