de ene kwaal na de ander..ben ik nou zo een zeikerd?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door miekie82, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Moet ff klagen hoor!

Al vanaf week 14 heb ik last van mijn SI gewricht, de ene week kan ik hierdoor bijna niet lopen, en de andere week valt het gelukkig wel mee! Los van deze klachten heb ik natuurlijk ook gewoon de normale dingetjes, waar ieder mens last van heeft..alleen dan net iets vaker! hahahah

Nu gaat het deze week dus "goed" met mijn rug, maar heb ik zo een ontzettende pijn in mijn schouderblad, dat ik me geen houding weet te geven! Nou ja, dat verzwijg ik dan 1 dag, maar de pijn is dan zo erg, dat het niet te verzwijgen valt! Ik hoor mensen dan echt denkne..heb je haar weer!

Hoe gaan jullie hier mee om? Verzwijgen jullie je kwaaltjes, of hebben jullie er maling aan? Op een gegeven moment durf ik gewoon niet meer te zeggend at ik ergens last van heb!

Wat ik tot nu toe heb gehad?
    - obsipatie, tot niet kunnen lopen van de darmpijn toe
    - SI problemen vanaf week 14
    - duizeligheden
    - extreme moeheden
    - spierontsteking
    - schouderpijn

mmmm erg he! hahahah

kus miek

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zeikerd! ;)

Lastig voor je meid, tja, pijn is pijn en daar doe je niks aan....
    Naar je lichaam luisteren lijkt me belangrijker dan 'mooi weer' spelen!

Groetjes, Anakin.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lieve Miek,

Ik vind je helemaal geen zeikerd.. ik heb soms hetzelfde gevoel.. als mensen me vragen, hoe gaat het, durf ik geen eerlijk antwoord meer te geven omdat het iedere keer wel wat is.

Maar ja, het is jouw lichaam, dat heeeel hard aan het werk is om een klein mensje te maken. Dat is nogal wat! Ik vind dat het vaak onderschat wordt hoe zwaar het is/kan zijn. Er zijn denk ik maar weinig vrouwen die 9 maanden fluitend door de zwangerschap komen. Dus is het zo fijn dit forum, dat we ff lekker kunnen zeiken over onze kwaaltjes ;)

Zoals een goede vriendin van me zei toen ik me schaamde omdat ik "weer" ergens last van had... ja je wilde zwanger worden, je hebt er niet om gevraagd om ziek te zijn! Dus lekker klagen hoor hihi

Liefs
    Manuela

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad zeikerd... ;)

Nee joh, iedereen doorgaat de zwangerschap anders, dat heb je niet voor het zeggen! Het is gewoon vervelend voor je en als je lekker wil klagen, gewoon doen!

Laat de mensen maar lekker denken. Er is niets standaard bij zwangerschappen dat weet ik inmiddels wel!

Probeer er wel de moed in te houden! Je krijgt er iets moois voor terug!

Suc6

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hihihi Zeikerd ben ik he! ;)
    Bedankt voor jullie lieve antwoorden!
    Zat gister eigenlijk ook te dnekne..die bekkenproblemen heeft echt met mijn zwangerschap te maken..maar daarnaast ben ik ook gewoon nog mens! hahaha En in 6 maanden tijd mag je toch wel eens niet lekker zijn?
    Ja zo ga ik gewoon denken!

kus miek

6. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    Hoi allemaal,

Miekie, ja mag klagen en ik vind het knap dat je het zegt

sinds ik zwanger ben heb ik ook overal last van:

misselijkheid/duizeligheid

buikpijn/bandenpijn

stoelgang is moeilijk

rugpijn

slaap slecht

humeur is niet altijd goed

vriend die me niet altijd snapt :(

ik heb een vriendin die ook zwanger is dus we klagen bij elkaar en dat lucht heel erg op.

dus je bent echt niet de enige, maar ik herken wel dat als mensen vragen hoe is het? dat ik dan ook niet altijd zeg hoe ik me echt voel want ja ze zullen me toch wel een zeikerd vinden.

ik denk zelf dat ik niet echt een persoon ben om zwanger te zijn, kan er niet tegen als ik mezelf niet kan zijn. je lichaam veranderd zonder dat jij er iets aan kan doen. ik denk dat ik het leuker vind als het kindje er eenmaal is.

maar ach we moeten maar zo denken het is voor een heel goed doel
    wat straks zijn we het allemaal weer vergeten als de kleine er is, dat hoop ik dan haha

en iedereen maakt haar zwangerschap toch anders mee al die mooie boekjes ons willen doen geloven

dus het komt echt wel goed

fijne zwangerschap verder

groetjes

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Heel erkenbaar hoo! Ik heb ook een zwangerschap gehad, met veel kwalen en klachten. Eigenlijk heb ik alleen de 1e tien weken nergens last van gehad...Had ik daar maar meer van genoten!

Toen de zwangerschapscursus begon en iedereen 'blozend' zat te vertellen over haar voorspoedige zwangerschap zonder pijntjes en problemen, voelde ik me echt zo'n zeurdoos.
    Gelukkig hebben e het me niet kwalijk genomen, en leefden ze allemaal leuk mee!

Tja meid, het is toch niet anders. Ontkennen heeft ook geen enkele zin, en het verzwijgen ook niet. Ooit komt de dag dat je niet meer zwanger bent, en je lichaam zichzelf weer gaat oppeppen!

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach zo zijn er zo veel die een heel lijstje op kunnen noemen met klachten. Ik ben mijn zwangerschap soms ook helemaal zat door alle kwaaltjes. Mijn moeder roept ook al 'wanneer kun je nou eens gaan genieten?' Ik zou willen dat ik dat wist.

9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik heb ook veel last van kwaaltjes, heb nog geen een
    dag gehad dat ik dacht van nou voel ik me super.
    Het leuke is dat mijn zus ook zwanger is, en zij
    heeft niet zo veel last van alles dus lijkt het of ik
    me aanstel en dat wordt ook voortdurend tegen me gezegd :(

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Meiden voel me stukke beter na jullie verhaaltjes!
    Ook ik ben niet het typ om zwanger te zijn..vind er weinig aan! En dat gevoel van: "ik kan de hele wereld aan"..nou kweet niet waar ik het gevoel vandaan moet halen, zeker van mars ofzo!
    Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik niet blij ben, trots ben en gelukkig ben met dit wondertje, elk schopje tovert een lach op mijn gezicht..maar tis gewoon niks voor mij....
    En kan me heel verdrietig voelen als ik van die vrolijke zwangere dames zie lopen! op de 9 maandenbeurs..ik in een rolstoel en hun dansend op de catwalk!
    Zo had ik het ook gewild, maar helaas....

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Goh, moest ik ff m'n ongemakken en kwaal lijst opnoemen, dan voel je je helemaal geen zeikerd meer hoor :)
    Lees maar eens rond, overal waar m'n naam tevoorschijn komt, staat er wel iéts bij :(

Ik kan soms zohoooooo jaloers zijn op degenen bij wie hun zwangerschap zo vlot verloopt :oops:

Elke zwangerschap is anders hé...

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik hoop, platliggertje, dat je gelijk hebt en dat elke zwangerschap anders is! Ik heb tijdens mijn eerste (en tot nu toe enige) zwangerschap vaak genoeg gedacht: 1 kind is ook heel erg leuk, want ik doe dit NOOOOOOOOOOOOOIT meer!
    En toen had ik zo'n vlotte bevalling, dat ik meteen riep: 'Dat doe ik zo morgen weer', en daar schrok ik zelf van!
    Maar ondertussen groeit er wel weer een wens naar een tweede kindje, en dan hoop ik op een prettigere zwangerschap...Een mens mag dromen hebben toch? :rolleyes: ;)

13. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    ik ben ook blij dat er een wondertje in mijn buik groeit maar gevoel kan je denk ik niet onderdrukken.

vrienden vragen ook wel eens geniet je nu al? nee niet echt en zeg ook dat ik niet op een roze wolk ziet

maar dat zegt niks over het gevoel naar je kindje toe

er zijn echt maar heel weinig menzen die nergens last van hebben als ze zwanger zijn.

er veranderd zoveel in je lichaam waar jij geen controlle op hebt, en dat is zo gek, net of jou lichaam niet meer van jou is.

maar we hebben het denk ik allemaal over voor een heel goed doel.

succes meiden, we kunnen het haha

14. Niet meer actief

Elke zwangerschao is (gelukkig?) anders inderdaad, ik denk dat je veel negatieve dingen niet hoort (want dat "hoort" zogenaamd niet tijdens je zwangerschap)

Ik denk zelf dat je het negatieve ook sneller vergeet op een of andere manier.

Je bent geen zeur omdat je van veel dingen last heb, sommige "ouderwetse" mensen zeggen vaak; zwanger zijn is geen ziekte, nou nee dat niet maar kan toch verrekte lastig zijn er gebeurd immers heel wat in je lijf!

Deel Deze Pagina