Sushi en Zacht gekookt eitje met aarde en krijt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MIss X, 13 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heerlijk en en hoe je die salmiak uit dat gaatje moet zuigen :) een genot!

2. mieke

mieke Bekend lid

ik heb niet echt een vreemde voedsel voorkeur
    maar ik doe regelmatig een moord voor een big mac hihihihii

veel liefs mieke

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    hee, ik ben ook echt gek op salmiak, alleen zo jammer, dat van die salmiakballen je gehemelte kapot gaat, of heb ik dat alleen?..

Je mag alleen niet teveel salmiak hebben toch als je zwanger bent? Of alleen niet als je een hoge bloeddruk hebt.

groetjes !

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Vis
    De listeriabacterie kan zich ook in vacuümverpakte rauwe vis verschuilen. In dat mootje gerookte zalm bijvoorbeeld. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom is het verstandiger om verse vis te eten of de vis thuis te koken of bakken. Als je toch liever rauwe vis eet, kies dan voor vis met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt, en eet haar zo snel mogelijk op. Overigens kun je wel gewoon genieten van gerookte vis, zoals paling en makreel. Door het roken worden eventuele bacteriën namelijk onschadelijk gemaakt. Ook zoute haring is ‘veilig’ omdat deze zo kort bewaard wordt, dat een eventuele listeriabacterie geen kans krijgt zich te vermenigvuldigen.

jamze :)

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    jammie BALLEN!

Zooo lekker idd alleen het uitzuigen hoor, daarna vind ik er geen bal meer aan en gooi ik ze weg.

Laat ik nou nog naar de winkel moeten, geluk geluk!

Olijven heb ik altijd al erg lekker gevonden, heerlijk zaterdag aaf voor de buis.

Ga ik ze altijd halen bij het olijven mevrouwtje op de markt.

Erg lekker zijjn de olijfjes in mosterd dille saus!

6. Niet meer actief

eigenlijk geld voor alles, hoe verser hoe beter

Liefs, Tanya

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    zit nu heerlijk aan mijn Mac Flurry MMMhhhh...

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jullie zijn hartstikke gek allemaal, helemaal Kar trek in specie hahahaha ik lag op de grond van het lachen.
    Ben nu mijn stoel weer opgeklauterd.
    Maarre hoe gek ook, ik heb geen extremen met eten. Misschien komt het nog.. geen idee.
    wat ik wel heb is dat ik die lekkere shoarma van de toko niet meer hoef. te smerig voor woorden, meer voor de geur tijdens het bakken.

maar ik wacht rustig af of ik nog extreme trek krijg in iets.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Als je erg dubbelzinnig bent (zoals ik) kan je ff krom liggen van het lachen (zoals ik nu dus) :p

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    volgens mij mag je wel sushi, als deze maar super vers is. Ik heb dus vorige week heerlijk gegeten..mmmm vers gemaakt..lekker

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    meiden!

niet te veel salmiak eten,HOGE BLOEDDRUK!

ZOUTHOUTTHEE,mocht ik niet meer van de dokter,daar kreeg ik een hoge bloeddruk van,dat was al voordat ik zwanger wilde worden.

12. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Over de sushi, vorige week bijna 2 uur in de keuken gestaan, had er zo'n zin in...uiteindelijk geen hap van gegeten. Stond in ene zo tegen :cry:
    Hubbie heeft drie dagen sushi gegeten ;)

Baal ik ook van, had die thee juist als nieuwe verslaving :rolleyes:

13. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    daantje78@ jammer is dat het van die thee,ik vindt m ook zo lekker,zo anders....

14. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Af en toe zondig ik wel eens hoor :oops:
    Bloeddruk was afgelopen woensdag perfect ;) Alles met mate toch?

15. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ja ik neem ook nog wel eens een bakkie,kan geen kwaad..

16. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    Hi Iedereen!

Ben maandag bij de vk geweest en zij vertelde me dat je alleen geen rauwe vlees en rauwmelkse kaas producten mag eten en matig met lever. Toen ik vroeg dus rauwe vis mag wel? zei ze: Ja sushi mag je gewoon eten!
    Heb het gister dus onmiddelijk gedaan, want snakte er al dagen naar, maar eerlijk gezegd voel ik me er nu (geestelijk) niet echt lekker bij. Maar ik ga zodalijk bloed laten prikken (moest sowieso) dus ik hou jullie op de hoogte! Heb trouwens vorige week per toeval een zachtgekookt eitje gegeten bedenk ik me nu. Wist helemaal niet dat dat niet mocht. En heb in de eerste week toen ik nog niet wist dat ik zwanger was een hele plons alcohol op zn koppie gegooid. Dus ben echt slecht bezig als ik het zo bedenk.
    Maar ga er vanaf nu echt suuuuper goed op letten!
    Weet iemand trouwens hoelang die evt. listeria bacterie in je lichaam blijft? en als je geen miskraam krijgt kan het dan alsnog negatieve gevolgen voor de ongeboren baby hebben zoals bijv. geestelijke afwijkingen?

x

17. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    volgens mij kan je van die bacterie geen miskraam krijgen...dacht ik...

enne alcohol in de eerste 1 a 2 weken van je zwangerschap kan geen kwaad.

18. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik heb een zuur tik....van die zure matten heerlijkkkkkkkk.kan ik echt een hele dag eten.
    salmiak vind ik ook lekker.
    rare gewoontjes heb ik niet.miujn vk vertelde vorige keer dat het vroeger heel normaal was dat vrouwen 2 glazen rode wijn dronken...goed voor de bloeddruk....maar omdat er nu onderzoek is gedaan naar alcohol in de zwangerschap ze dus moeten zeggen dat het slecht is voor het kind.volgens haar kan het geen kwaad om af en toe een biertje of een glaasje wijn te drinken.....maar ik heb er geen behoefte aan....vindt mijn vriend soms wel jammer.....hij vindt het wel gezellig als ik in het weekend een biertje mee doe....maar voor mij hoeft het niet

19. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd of ik een zacht gekookt eitje mag hebben. Volgens haar kon dat. Mocht er namelijk salmonella of zo in zitten heeft de moeder daar last van en wordt je ziek, maar de kleine heeft daar geen last van zei ze. Dus ik eet gewoon een zacht gekookt ei. Maar das maar 1 x per week.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

te veel ei is ook sowieso niet goed :)
    of je nu zwanger bent of niet zegmaar

overigens heb ik laatst bijna een jongetje beroofd van zijn hamburger
    enige wat me tegenhield was dat ik 2 uur later uit eten zou gaan met jobs ouders

echt drama.. moest echt moeite doen om de BK NIET binnen te lopen..
    al die g oudgeel wuivende frietjes "eat me! eat me!"
    (die normaal gewoon slap en gelig zijn zegmaar)
    en dan zo'n klein jongetje wat precies op handhoogte voorbij liep met zn hamburger... damned
    hij was hem ECHT bijna kwijt :)

daarna maar surinaams broodje gaan halen.. maar waa rnormaal 1 broodje best genoeg is.. voelde het meer aan alsof je een emmertje water in een lege put gooide

gelukkig was het de dag erna weer over
    toen liep ik langs diezelfde BK en lagen de frietjes weer gewoon braaf stil op het bordje..
    niet meer zwaaien, niet meer roepen.. Pfew!

Deel Deze Pagina