Harde buiken kan dit kwaad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowertje36, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hoi dames!

Aanstaande zaterdag 18 weken. Alleen met inspanning heb ik zoveel last van harde buiken!
    Vaak als ik terug kom van een dag werken. Maar sinds twee weken ook met klein stukje lopen.
    Nu kwam ik er van de week achter dat dit gepaard gaat met flinke steken. Het is gewoon ontzettend pijnlijk.

Moet ik hier melding van maken? Of denken jullie dat het verder gewoon iets onschuldigs is.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou dit met je vk overleggen. Is voor ons niet te beoordelen of het kwaad kan of niet. Vaak is het een teken dat je rustiger aan moet doen, maar kan ook iets anders zijn.
    Misschien ook een idee om je urine te laten checken.

3. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Als je pijnlijke harde buiken hebt moet je altijd bellen!
    Die mogen nu nog geen pijn doen.
    Of zijn het je banden die je voelt tijdens het lopen?

4. flowertje36

Geen idee de steken gaan tegelijk met de harde buik.
    Leg het wel even voor bij de verloskundige.
    Kan vanavond bellen tijdens bel spreekuur.

5. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ja zou ik echt even doen. En ik zou voor nu proberen wat rust in te bouwen totdat je weet waar het vandaan komt..
    Sterkte!

6. flowertje36

Ja lig nu heerlijk rustig op de bank. Buik is nog wat onrustig. Maar las net dat het meestal met een uurtje afzakt.

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Het is wel wat vroeg om al zulke pijnlijke, harde buiken te hebben! Lijkt me dat je teveel hooi op je vork hebt of lichamelijk toch te veel bezig bent. Maar dit weet de vk vast het beste! Sterkte!

8. flowertje36

Daarom vind het ook ernstig vroeg. Denk ook echt niet dat het een voorteken is ofzo hoor. Maar wou gewoon even jullie mening of ik wel of niet moet bellen of dat onnodig is.

9. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik zou ook zeker bellen. Hier ook al heel vroeg in de zwangerschap veel en vaak harde buiken maar behalve vervelend en irritant waren ze niet zeer pijnlijk te noemen. Lijkt me zowieso verstandig een stapje terug te doen.

10. flowertje36

Heb jij een stapje terug moeten doen ?

11. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat heb ik zeker. Ben vanaf 16/17wkn halve dgn gaan werken en inmiddels helemaal niet meer werkzaam sinds 29wkn. Thuis doe ik niet heel veel. Maar op slechte dagen gingen de harde buiken zo de hele dag door dus niet een paar op een dag maar elke 5/10min. Gelukkig hebben ze nooit wat gedaan. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo het geval is en wil je niet onnodig bang maken. Het is vaak wel een signaal dat je teveel doet.

12. flowertje36

Oh nee bang word ik er niet van gelukkig . Kan wel redelijk tegen andermans verhalen haha.
    Zal eens even bellen vanavond . En dan kijk ik wel even wat her advies is.

13. flowertje36

Even gebeld met de verloskundige. Toch even een stapje terug doen in dagelijks leven.

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Heel goed! Hoe gaat het nu?

15. flowertje36

Gister lekker heerlijk onder een warme douche gestaan! Op tijd na bed. Nu op het werk rustig aan doen! En kijken hoe het is als ik terug kom

16. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had het ook vanaf 16 weken. De vk kan er verder niks zinnigs over zeggen behalve dan dat je inderdaad rustiger aan moet doen... Ik had niet het idee dat ik te druk was maar ach.. En inderdaad even checken of je misschien een blaasontsteking hebt.
    Mochten de harde buiken echt een bepaalde regelmaat krijgen (om de zoveel minuten en echt meer dan 6 per uur) dan is er misschien wel iets anders aan de hand.

Deel Deze Pagina