wat vinden jullie? zwanger en tennis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Hoi hoi,

ik heb altijd veel hardgelopen en gesport. nu hou ik de dingen die ik deed niet goed meer vol. Toen ik 14 weken zwanger was ben ik lid geworden van de tennisclub. Ikvind het heerlijk om te bewegen, uiteraard niet fanatiek, beetje heen en weer rennen.

ik ben nu 20 weken zwanger en krijg veel commentaar van mijn vrienden. Ze vinden me te onvoorzichtig, ik denk niet in het belang van ons kind, het slaat nergens op dat ik nu nog sport. Ik vind het nog steeds heerlijk, voel me ook echt heel goed tijdens het sporten, maar door al het commentaar vaag ik mij af, is het slecht voor de baby?

2. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Zolang jij je goed voelt en nergens last van hebt, denk ik niet dat het kwaad kan. Ik lees toch overal dat je als zwangere vrouw zoveel mogelijk moet blijven bewegen en dat matig sporten gezond is.

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Noh wat raar zeg dat ze dat zeggen. En als je niet zou sporten zouden ze dan zeggen, goh zou je niet eens wat bewegen?

Sporten is heel gezond tijdens je zwangerschap. Natuurlijk in mindere mate, maar je kunt altijd even op internet zoeken wat je wel en niet mag doen, hoeveel etc.
    't is natuurlijk niet verantwoord om als onervarene op een paard te gaan zitten als je zwanger bent.

Gewoon lekker blijven doen en als je toch onzeker bent, vraag het je vk. :)

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik heb ook nog heel lang gesport. Vriendin van mij zelfs tot 38 weken.
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! En naar jouw eigen lichaam luisteren en niet naar je vrienden ;)

5. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ken iemand die met 41 weken nog op de tennisbaan stond voor een potje. als je gewend bent om te sporten is er niks mee zolang jij je goed voelt.
    laat ze lekker kletsen en sla nog en balletje zou ik zeggen!

6. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou doodsbang zijn dat die bal tegen mijn buik aan komt, maar misschien komt dat omdat ik niet kan tennissen:p

Met sporten is niks mis, zolang je daar zelf de kracht voor hebt is dat alleen maar gezond.

7. mappel

mappel Niet meer actief

oke gelukkig, ik begon aan de gezondheid van ons kindje te twijfelen, maar aangezien ik er geen harde buiken of iets van krijg, zal het wel goed zijn :)

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou lekker blijven tenissen!
    Bij contactsporten is het zo dat je dit na een aantal weken niet meer mag doen ivm gevaar..

Deel Deze Pagina