Ik ben momenteel ruim 32 weken zwanger van onze derde. Nu begint vandaag de avondvierdaagse en zowel mijn 4-jarige als mijn 6-jarige lopen de 5 km. In principe mogen ze zonder ouders meelopen (er is dus al begeleiding bij), maar liever heb ik dat er iemand meeloopt, vooral voor mijn 4-jarige die voor het eerst meeloopt. Helaas kan mijn man vandaag niet meelopen. Ik twijfel of ik mee zal lopen. Op zich voel ik me prima, ben alleen wat sneller moe. De reden waarom ik twijfel is dat mijn schaambotje af en toe een beetje gevoelig/pijnlijk is. Is wandelen dan juist goed, of kan ik het verergeren? Wat zouden jullie doen?
Bij mij helpt in beweging blijven juist tegen bekkenpijn. Ik zou de kinderen niets beloven maar gewoon even kijken hoe je jezelf straks voelt. Is er iemand die je kunt bellen als het halverwege niet meer gaat? Proberen kan altijd, wandelen kan ook energie geven, als je te veel twijfelt zou ik het niet doen, jij kent jouw lijf het beste.
tja hier 5 km met 32 weken gelopen en 2 dagen later 3,5 km en die dag kreeg ik een uur lang pijnlijke regelmatige weeën.... kan het niet aanraden eigenlijk...
Ik ga dit jaar na twijfelen toch niet. Ik ben vorig jaar met mijn dochter van toen 3 gegaan en zij werd soms het laatste stukje moe en wilde gedragen worden. Toen was dat prima, maar ik vrees dat dat nu geen goed plan is. Ik vind het, ook als ze wel goed loopt, moeilijk in te schatten, ik voel me prima, maar ik ben wel sneller moe. Vier dagen achterelkaar kan helemaal goed gaan, maar is misschien toch wel te veel van het goede. Probleem is dat je daar altijd achteraf pas achter komt.
Je kan het altijd proberen als je nu ook regelmatig gewoon loopt. Ik loop dagelijks tussen de vijf en tien kilometer dus dan weet je wel wat kan en kun je per dag kijken welke schoenen je nodig hebt. Dat merk ik: de ene dag moeten ze totaal plat zijn, de andere dag een voetbed hebben, enzovoort. vijf kilometer is niks natuurlijk.
Ik zou het niet doen. Maar voor mij is naar de supermarkt al teveel dus neem voor 2 haltes de tram. Ik heb gelijk last van m'n liezen en ben kreupel. Maar als jij denkt dat je het aankan kan je het proberen.
Hallo Ik zou het ook niet doen . Doordat je met meerdere loopt dus vaak niet je eigen tempo kan lopen . Ik liep altijd flinke ronde's met mijn vriendin 10 km maar nu ik zwanger ben ...staat dat op een lag pitje omdat ik steeds zo moe ben en ga ik binnenkort ook niet de avondvierdaagse mee lopen . Van dat langzame lopen krijg ik alleen maar last van mijn rug en liezen .
Ik zou het zelf niet doen. Maar dat komt ook omdat ik met lopen snel last van mijn rug krijg. Fietsen daarentegen zou ik helemaal geen problemen mee hebben.
Lopen kan soms ook juist pijnverlichtend werken. 5km is opzich niet veel /ver. Je zou vriend /kennis kunnen vragen als back-up of ze je eventueel kunnen oppikken als niet meer gaat. of eerste stuk meelopen en daarna bij binnenkomst je kinderen weer opwachten.
He Abrikoos, wat leuk om te lezen dat je zwanger bent!! en alweer 33 weken! Ik ken je nog uit een eerder topic, waarbij wij volgens mij allebei lang dachten dat een derde er niet zou komen... Gaat het goed met jullie? en heb je nog gelopen? On topic: ik vind lang lopen, of lopen in een tempo dat niet het mijne is snel zwaar worden, en loop dus hier niet mee met de avondvierdaagse. Eigenlijk zou ik er twee voor mijn rekening nemen en manlief ook twee (hier is verder geen begeleiding), maar mijn man zal (over vier weken dacht ik) alle vier de avonden moeten .
Hoi Tatie, wat leuk dat we toch allebei nog een derde mogen krijgen! Hier gaat het goed, in het begin wel misselijk en erg moe geweest, maar nu vooral genieten! Bij jou ook alles goed? Ik heb gisteren meegelopen en het niet in eigen tempo lopen heeft me de das om gedaan. Het tempo lag echt bizar hoog, zelfs voor een volwassene, mijn 4jarige trok het echt niet. Ik kon het qua uithoudingsvermogen prima bijhouden, maar mijn benen wilden op een gegeven moment echt niet meer. Ik kreeg erg veel pijn in mijn liezen. Ik hoop dat het spierpijn is en over een paar dagen weer over. Maar ik had wel een beetje spijt vanmorgen Maar ja... Eigenwijs hè.
He vervelend dat het toch zo pijnlijk werd door het hoge tempo! Hoop dat het vandaag inderdaad weer weggetrokken is? Ik ben ook deze keer weer behoorlijk misselijk geweest inderdaad, maar het was minder erg en volgens mij ook minder lang dan bij mijn eerste twee. En met de vermoeidheid kwam het mooi uit dat ik een periode echt rustig aan kon doen op het werk, dus al met al ging en gaat het heel goed. weten jullie of je een jongen of meisje erbij krijgt? wij krijgen een meid. Naar aanleiding van dit topic keek ik nog eens terug in je eeste topic en las dat ik stellig beweerde na een derde compleet te zullen zijn . Nu is ze er nog niet hoor, dus misschien verandert het volgende nog, maar ik betrapte mezelf laatst op een fantasie over vier kinderen . Gelukkig weet ik verstandelijk wel heel zeker dat dat geen goed idee meer is. Succes nog even met de laatste loodjes voor je verlof en genietse over enkele weken!
Hahaaaa! Ja ik bereid me er wel op voor dat die kriebels bij baby's nooit overgaan, maar 4 kinderen nee, dat denk ik niet. Ik ga me denk ik laten steriliseren, uit zelfbescherming Leuk een meid, wij krijgen er ook een meisje bij! En de pijn was vandaag gelukkig weer weg