Sushi na tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by poema, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Vraagje: durven jullie een dag na de tp nog sushi te eten of zijn jullie gelijk heel streng met dat soort dingen?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Tja, zolang er geen rauwe vis inzit, wat in nl bijna niet is (op de rauwe tonijn na) zalm is gerookt en de meeste vis is bewerkt, zou ik er niet echt problemen van maken. Maar aan de andere kant zou ik ook weer geen risico willen nemen met de rauwe vis varianten.

3. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    tja, ik vind het dus ook lastig... Aan de ene kant denk ik: niet doen. Aan de andere kant denk ik: als je op de normale manier zwanger wordt weet je het nog niet eens op dat moment en eet en drink je ook nog alles... Maarja... Als je er zoveel moeite voor doet om zwanger te worden...

4. sjak

sjak Niet meer actief

Maar de meeste sushi in Nederland in niet met rauwe vis hoor, dus ik denk dat je het aan kan geven dat je (misschien) zwanger bent en dat ze dan wel rekening ermee houden.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gezien de moeite die ik er voor moet doen om uberhaupt zwanger te raken, kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan als het mis gaat en ik iets gedaan heb waarvan ik al twijfelde of het verstandig was.
    Ik ben niet van plan vreselijk geforceerd te gaan doen, maar ik ga op mn gevoel af (als het zover mag komen). Twijfel je of het verstandig is, gewoon niet doen.
    Dus geen rauwmelks, geen rauwe vis en noem maar op. Er zijn nog zoveel lekkere dingen over...
    Maar goed, dat is ieder voor zich hoor!

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    @thauma: dat ben ik ook helemaal met je eens hoor... maar ik vraag me gewoon af of zo'n klein embryootje daar al wat van zou kunnen oplopen... Vorige poging heb ik vanaf de eerste spuit geen druppel alcohol meer gedronken bijvoorbeeld, en vanaf de tp net gedaan alsof ik zwanger was qua eten (dus geen rood vlees, geen drank etc). Denk dat ik dat nu ook maar doe...

7. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    Ik heb eigenlijk na de terugplaatsing niet echt gelet op mijn eten of drinken...
    Ging nou ook niet los, maar is een wijntje ofzo daar maakte ik echt geen probleem van.
    Ik vond, maar dat is mijn persoonlijke mening en iedereen moet dat zelf weten, maar je bent al zoveel bezig met het zwanger worden dat je soms een beetje stopt met leven (althans dat had ik) en ik op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt.. niet meer dat drastische dat ik niets meer mocht...
    Dus ik zou zeggen.. ga lekker sushi eten, het is op de dag van de terugplaatsing dus mocht het gaan innestelen merkt je kindje daar echt niets meer van hoor!

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik at bij m'n vorige zwschap zelfs sushi tijdens de zwschap. Ik zou het gewoon doen hoor. Als je twijfelt dan arts eens vragen of het kwaad kan.

9. lobke2

lobke2 Bekend lid

Nov 4, 2011
    549
    0
    0
    Mijn lieve hond en vriend ;)
    brabant
    Hmmmm lkkr sushi!!

Als het vers is! Zie ik het kwaad er niet van in... En je moet ook gewoon lkkr kunnen genieten van de leuke dingen

10. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik heb het ook altijd gewoon gedaan. Normaal gesproken weet je ook niet dat je zwanger bent en eet/drink je vaak ook nog alles wat nadien niet meer mag.

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Geniet er van , enige wat mijn gyn zij na een tp. Denk er om verschoon geen katten bak , verder doe alles wat je normaal ook doet.

12. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Je hebt pas bloedcontact met de embryo als je 5 weken zwanger bent. Het is dus niet erg om sushi te eten.

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb de 1e 2 / 3 weken na de TP nergens rekening mee gehouden.. Dan heb je toch nog geen bloedband.. Daarna voor de zekerheid wel.. En dat was in ons geval maar goed ook :)

Share This Page