Hallo dames, Het aftellen kan hier bijna gaan beginnen! Sinds een aantal dagen heb ik last van wazig zien en pijn tussen mijn schouderbladen. Ook als ik mijn bh uitdoe, heb ik het idee dat ik die nog draag, alsof het knelt. Daarnaast ben ik sinds een week overdag ontzettend moe en komt er nog maar weinig uit mijn handen. Ik heb al even gezocht op internet en kwam daar o.a. het HELLP-syndroom tegen. Mijn bloeddruk was 1,5 week geleden nog mooi laag (110/60), maar ik heb die dag wel veel overgegeven en gaf dit eigenlijk de schuld aan buikgriep. Vrijdag heb ik weer controle bij de vk, maar ik vraag me af of ik nu contact op moet nemen of zal wachten tot vrijdag. Of hoort dit gewoon bij de laatste loodjes? Groetjes Pindatjuh
Contact opnemen met VK! Wazig zien is geen algemene zwangerschapskwaal, al kan het natuurlijk best onschuldig zijn. Maar als het een symptoom van HELLP is, kun je veel schade doen door te wachten op vrijdag. Beter het zekere voor het onzekere!
Ik vind het erg lastig aangezien het wazig zien met vlagen is en het gebeurd zodra ik achter de laptop zit of een boek lees, ik denk dan snel dat het komt door vermoeidheid. Toen ik 1,5 week geleden bij de vk was, heb ik toen ook al het gevoel uitgelegd van de band onder m'n borsten. Hierop werd mijn bloeddruk gemeten en aangezien die goed was heeft ze het verder zo gelaten. Ik ben daarom bang dat ze dus niks voor me kan doen als ik bel of dat ik afgescheept word en dat ze het op zal schrijven voor vrijdag...
Succes Pindatjuh! Ik hoop dat het allemaal meevalt en het inderdaad door vermoeidheid komt! Laat je het nog even weten morgen hoe het ging?
Ik vind het raar dat ze je alsnog laat wachten en dat ze niet eerder actie heeft ondernomen. De klachten die je aangeeft moeten ze niet te licht nemen en je hoeft helemaal geen hoge bloeddruk te hebben... In ieder geval sterkte, hopelijk valt het mee.
Ik moet er om 15:00 uur zijn. Sinds vanmorgen zie ik niet wazig meer, maar wel werd ik wakker met pijn in mn schouderbladen, waar ik nu nog steeds last van heb. De vk zei al dat ik moet zorgen dat ik kan plassen straks. Ben zelf ook erg benieuwd, jullie horen het straks!
Ik ben bij de vk geweest en mijn urine is gecontroleerd op blaasontsteking en eiwit, hier kwam niks uit. Het wazig zien kon door mijn lage bloeddruk komen zei ze, die is nog steeds 110/60. Voor de pijn tussen mijn schouderbladen en de band in mijn bovenbuik moet ik om half 5 naar de huisarts om mijn longen te laten luisteren. Wel moet ik nu aan echinoforce druppels van a vogel, voor meer weerstand, want ze vond me erg bleek en ik zag er moe uit. De afspraak die vrijdag gepland staat blijft staan. Op naar de huisarts dus
Vervelend dat je nog niet echt iets weet nu. Maar wel heel positief dat je geen eiwit hebt! Succes er nog mee, ben benieuwd wat de huisarts dan zegt.
En terug van de huisarts. Ze heeft mijn longen beluisterd en daar is niks mis mee, een zuurstofgehalte van 98%. Wel moet ik vrijdag even terugkomen voor een hartfilmpje. Waarschijnlijk zijn het dan toch de laatste loodjes
Hoe vervelend het ook is, hopelijk hoort het inderdaad "gewoon" bij de laatste loodjes.... Sterkte ermee!