Misschien een heel stomme vraag... maar is mijn eerste zwangerschap en alles is dan ook zo nieuw voor me... Maar na een aantal dames te hebben gesproken ivm hun gewicht tijdens de zwangerschap schrik ik ´n beetje. Ik zit nu op 7 maanden en ben al 14,7 kg aangekomen. De meeste die ik dan vraag hoeveel ze zijn aangekomen krijg ik als antwoord zo rond de 5 tot 8 kg Is het wel normaal dat ik zoveel ben aangekomen!? Ik ben dan wel 1,78 lang en voordat ik zwanger werd woog ik max 65kg. Bij de gyn heb ik een suikertest gehad, en de uitslag was heel normaal. Maar toch ben ik n beetje onzeker erover dat ik zoveel aankom...
ik zou me niet zoveel zorgen maken hoor... ik ben nu ook zo'n 14/15 kilo aangekomen en de verloskunde zegt er niks over. me suiker/bloeddruk ect.. is gewoon allemaal in orde en ze zeggen dat een groot deel je al snel kwijt raakt na de zwangerschap (nou ja daar hopen we wel op he ) als je Vk er verder niks over zegt en jou verteld dat je zwangerschap goed verloopt maak je dan maar geen zorgen over je gewicht. we zijn allemaal anders en de een die komt meer aan als de ander . groetjes willy
Elke vrouw is anders (fijn hè) en dus ga je ook verschillend aankomen. Als er verder medisch niets aan de hand is, is er dus niets aan de hand. Je weet zelf of je veel snoept of andere dingen snaait (chips bijvoorbeeld) en als je dat niet doet dan is dit gewoon de manier waarop jij zwanger bent. Het zegt trouwens niets over hoe je verder nog aankomt. Ik was tot 28 weken ongeveer 10 kilo aangekomen. In de laatste 11 weken kwamen er nog 13 (!) bij door extreem vocht vasthouden. Niet leuk maar niets aan te doen. Trouwens.. het is er allemaal alweer af! Geen zorgen maken, op je voeding blijven letten en lekker zwanger zijn!
Moet je je echt niet druk over maken nu. Ieder lichaam reageert anders. Sommigen komen 20-30 kg aan en eten heel gezond, anderen maar 10 en vreten zich 9 maanden lang helemaal vol. Zolang jouw suiker en bloeddruk goed zijn en de VK het goed vindt gaan, gewoon lekker zo doorgaan!
Sluit me helemaal aan bij de anderen: als je gewoon gezond eet en dit bent aangekomen, is er niets aan de hand. Als je wel veel loopt te snaaien en snoepen, is het wel verstandig om jezelf daarin te begrenzen, want die kilootjes zijn lastiger kwijt te raken...
Het hangt ook wel een beetje af van het gewicht waarmee je start. Ik zie bij mij op zwangerschapsyoga dat de 'lichtste' dames (zoals jij) het meeste aankomen. Ik woog zelf bij het begin al net boven de 100 kg. en ben tot nu toe (bijna 35 weken) 7 kg. aangekomen. Volgens mij is dit dus wel een normaal patroon. Groetjes en succes
bedankt dames, heel geruststellend alle reacties. mijn eetpatroon is vrij weinig veranderd sinds de zw´schap. ervoor heb ik ook best veel gegeten, alleen kwam ik nooit veel aan, nu dus wel.. maar goed, als het allemaal normaal is en er niks aan de hand is dan vind ik het best een paar kilotjes meer word ik niet ongelukkig van. als de baby het maar goed heeft
Nee joh niet druk over maken.. iedereen is anders! Ik ben ook al 20kg aangekomen (waarvan in de laatste 8 weken maar 2kg)
hoi hoi. voor mijn zwangerschap woog ik 52 kilo was best slank, nu gelukkig weeg ik 70 kilo ben flink aangekomen en ik vind het ook hellemaal niet erg. zo zijn voordelen
Ik ben inmiddels 17 kilo aangekomen en zag op tv dat bridget (hoe word ik mama in amsterdam zuid) in totaal 28 kilo was aangekomen. Het is altijd een gemiddelde he! Ik ken ook iemand die in het begin 11 kilo is afgevallen en dus met 30 weken nog steeds niet is aangekomen. Die haalt het gemiddelde weer lekker naar beneden en ik haal het gewoon iets omhoog Vooral niet teveel zorgen om alles maken en als je vk zegt dat het verder goed is dat ook geloven! 8)
Ik ben ook al 15kg aangekomen! Eet ook niet echt veel meer dan normaal, mss een beetje meer snoep maar niet overdreven. Ik ga maandag voor de zekerheid mn suiker laten testen maar de gyn denkt dat die ook in orde zal zijn de baby groeit normaal, normale bloeddruk, normaal vruchtwater etc.. Idd iedereen is anders he! ik haat het als mensen commentaar geven van: Wow, al 15kg aangekomen? Dat is wel al veel he?! Komaan mensen we zijn zwanger, mogen we voor één keertje ons geen zorgen maken om een kilootje extra aub? diëten kan nadie wel. ik geniet gewoon nu!
zeg dat aub even tegen mn moeder. ik ben tot nu toe nog niks aangekomen. misschien 1 kg ofzo. maar als ik bij de thee een koekje(speculaasje ofzo) wil pakken zegt ze; zou je dat nou wel doen. je groeit al zoveel. zeg ik ja hallo. ben zwanger. na de bevalling is alles er wel weer af. (wij(mn vriend en ik) wonen tijdelijk bij mn ouders in totdat we ons eigen huisje hebben)
wil je ruilen van situatie? mijn moeder en schoonmoeder proppen me iedere keer vol met eten omdat ze vinden dat ik NIKS aankom.. met me 14,7 kg en dan zeg je ´ik heb genoeg gegeten´ (wat ook zo is dan) krijg je als reactie ´nee, je hebt helemaal niks op, je bent ook niks aangekomen joh, eet nou maar..´
Hahahaha dat laatste herken ik wel.. "wel goed eten, voor 2 he" en dan niet mijn ouders, maar veel mensen uit mn omgeving. Echt zo HALLOOO ik BARST bijnaaaaa hahaha
als ik iets wil eten zeggen ze meteen dat ik niet teveel moet eten omdat het er na de bevalling niet meer af gaat. grrrr laat me toch. 2jr geleden ben ik in 9 weken 10kg afgevallen met sonja bakker. dat ga ik dan weer doen. en ik eet eigenlijk heel gezond. veel fruit. brood. en bijna geen snoep en koek(jes) enz. dus ik vind dat ze niet zo moeten zeuren
hoi oemmie schrik niet! ik vind dat het erg mee valt ik moet je vertellen ik was bij mijn eerste zwangerschap 35 kilo aan gekomen had geen suiker helemaal niets aan de hand bloeddruk alles was goed had gewoon veel vocht ik woog voor mijn eerste zwangerschap altijd 60 kilo aan het eind van mijn zwangerschap dus 95 kilo ik voelde me net een zeekoe! ga nooit in de zwangerschap op dieet dat is hartstikke slecht! en maak je maar niet te druk je moet straks eens kijken hoe snel de kilos er weer afvliegen geniet lekker van je zwangerschap en dat gewicht zie je later wel weer ik zeg altijd maar als ze me niet willen zien moeten ze de anere kant maar op kijken! een heel verhaal hahahahaha ik ben nu weer zwanger en heb alweer aardig wat kilo er bij op maar ik zie het straks wel weer als ik bevallen ben tegen die tijd dat het zomer word doe ik er wel weer wat aan maar eerst GENIETEN! liefs gruppie
´zeekoe´ hihi , nou zo voel ik me nu al. ben je die 35kg later dan nog kwijt geraakt? ik hoor idd ook iedereen om me heen zeggen ja je bent al zoveel aangekomen, die extra kilo´s gaan er moeilijk af hoor later ! word je ook lekker gemotiveerd...
hoi oemmie, zon beetje 15 kilo had ik vrijwel direct weer kwijt ik heb niet gelijnd niet gesport er gewoon helemaal niets aan gedaan. die 10 kilo daarna was iets moeilijker nou jah moeilijker als ik gesport had was ik die ook wel zo weer kwijt en van de 35 kilo is 10 kilo blijven zitten maar dan moet ik je ook vertellen ik eet alles wat los en vast zit en die 10 kilo vond ik niet erg ik was voor mijn eerste zwangerschap een spriet en nu voelde ik me veel lekkerder in mijn vel dus jah ben die 25 weer kwijt geraakt binnen een half jaar zonder er wat aan te doen. je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt ik werd ook gek van de buitenwereld iedereen bemoeide zich ermee ik ben ook niet blind ik zag ht zelf ook wel dat ik dikker werd maar heb dat van me af kunnen zetten hoop dat je er wat aan hebt niet iedereen komt precies zoveel kilo aan dat de grens aan geeft hahahaha het is ook maar een gemiddelde ik haal het gemiddelde wel omhoog hahahaha liefs gruppie
das mooi zeg dat je t zo makkelijk bent kwijt geraakt. Vind ik best knap, in zo korte tijd. ik heb dan ook een super gyn hihi ze rekent met me mee ´de baby die weegt aan aantal kilo, dan heb je nog het vruchtwater en de placenta. goh maak je niet druk´