Ik ben gek op sushi!!! Alleen is dat nu met de zwangerschap erg lastig natuurlijk, mits het écht verse vis is. Weten jullie een paar lekkere sushi restaurants met écht verse vis? Heb er zo'n zin in namelijk! Thanks alvast
Hmmm sushi! Maar geen tonijn nemen he (daar baal ik zo van. Want naast sushi vind ik vooral sushimi errug lekker.. zucht.. nog 8 maandjes )
ONI in den haag...helemaal top! Super vers! Heb er ook al een paar keer gegeten sinds ik zwanger ben! x
Ik weet niet waar je woont maar in Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven heb je vestigingen van Tiny Tokio waar ze dagverse sushi maken.
Echt vers vers zou ik ze niet noemen. Welkom bij Tiny Tokyo Ik ben dol op sushi en sashimi. Maar nu ik zwanger ben weet ik niet zeker of dat nog wel veilig is. Ons advies is om tijdens de zwangerschap altijd op te passen met rauw vlees en vis. Deze producten kunnen namelijk besmet zijn met de listeriabacterie of toxoplasmose veroorzaken. Natuurlijk gebruiken we bij de bereiding van sushi de meeste verse producten en voldoen we aan een lange lijst van eisen rond hygiëne. Onze normen zijn echter afgestemd op de algemene consument en niet speciaal op mensen met verminderde weerstand zoals zwangere vrouwen. Dit betekent gelukkig niet dat je 9 maanden lang onze lekkernijen moet ontberen. Volkomen veilig zijn bijvoorbeeld Nigiri ebi (sushi met gekookte garnaal), Nigiri tamago yaki (sushi met Japanse omelet) en de vegetarische Otaru set. En natuurlijk onze soepen en warme gerechten.
Oh super dat je dat vermeld!!Vorig jaar heb ik zelfs nog een mailing van hun gehad dat je daar ook sushi kon eten als je zwanget bent omdat het dagvers is en niet vacuüm verpakt is geweest.Gelukkig heb ik hoofdzakelijk vegetarisch gegeten.Vorige week mijn 1e stukje sushi met zalm.Laat het nu mooi maar staan.Wat zijn de gevolgen als je iets eet wat niet goed is???
Ik ben dól op tonijn (snik) maar met name verse tonijn is niet goed. Uberhaupt roofvissen (zoals ook zwaardvis) beter van niet ivm kwik.
als je echt goede sushi wil, moet je eigenlijk naar het Okura hotel in Amsterdam. Het Japanse restaurant daar heeft zelfs een Michelinster.
Dat is nou jammer zeg! Ik mag bijna niks meer eten wat ik zooo lekker vindt! Ik kan nu al uitkijken naar me broodje osseworst en filet american HEERLIJK!! Hihihi eigenlijk is het niet eerlijk! Maja voor een goed doel he!