Hoi, Zoals het onderwerp al duidelijk maakt gaat mijn vraag over de waterman baby. Wij verwachten namelijk over 2 weken onze baby en hij zal waarschijnlijk onder het sterrenbeeld waterman geboren worden (24 januari). Ik weet niet veel over deze sterrenbeeld als baby dus wie o wie heeft een waterman baby en wat voor een kindje is het, waar moet ik op letten????
tja fynn is een waterman. als baby heel makelijk snel in ontwikkeling, leergierig, snel gefrustreerd als iets niet lukt verder nog iets willen weten?
Wij krijgen ook een watermannetje (vrouwtje eigenlijk) vind het ook wel grappig om mee te lezen. Ik heb dit trouwens van internet geplukt Waterman 21 januari - 19 februari De zelfbewuste Waterman, een kindje dat alles uit wil proberen Een Waterman-baby is niet anders dan andere baby's. Het jengelt om aandacht, piept om eten en huilt als het door een pijntje word geplaagd. Maar zodra het een beetje op de mollige spekbeentjes gaat staan onderwerpt het de omgeving aan een diepgaand onderzoek. Papa en mama rukken al gauw de haren uit het hoofd want het wordt ze daardoor soms best een beetje lastig gemaakt. Al gauw gaat de vrijheid en dadendrang van de Waterman zich een weg naar buiten banen. Het kindje houdt het simpel genoeg niet uit tussen die vier muren. Het wil naar de tuin, is die tuin er niet, gaat het zeker naar de straat en speelt verstoppertje en tikkertje met andere kinderen. Watermannetjes zijn vaak door hun leuke en fantasierijke idee�n de leider van het groepje kinderen waarin het speelt. Deze kindjes laten zich niet zomaar van alles vertellen. Ze zijn wel ontvankelijk voor verstandige argumenten van papa en mama of later van de leraar. Het Waterman-kindje is zeer leergierig. Kijk er niet van op als de moeilijkste vragen je naar het hoofd geslingerd gaan worden, het kindje geeft ook niet op tot het een bevredigend antwoord heeft op een vaak moeilijk te beantwoorde vraag. Het hoeft zich op school niet al te veel in te spannen, het is snel van begrip en kan dus zeer goed meekomen. Daardoor heeft het kind tijd genoeg over om zich buiten uit te leven. Daarbij worden zeer hoge bomen beklommen, slootjes gesprongen, ge-crossed met de fiets. Het is geen bang uitgevallen kindje. Er is geen Waterman jongetje die niet minstens een keer in de week met een scheur in de broek of jas thuis komt. Ook de meiden uit het Uranus teken zijn een beetje wild aangelegd. En om veel te lange preken van papa of mama te ontlopen, hangen ze graag het onschuldige lammetje uit, maar iedereen weet dat het kattenkwaad in de zin heeft. Het zijn zeer opgewekte kindjes en ze zullen nooit te ver gaan met hun streken. Juist door dwang gaan ze tegen alles in en vervallen ze van kwaad tot erger. Het zijn vredelievende kinderen en een vriendschappelijke aanpak werkt het best. Deze kindjes moeten buiten kunnen uitrazen, zo raken ze het teveel aan energie kwijt. Sluit deze kindjes niet op, ze breken toch uit. In de pubertijd gaan ze al snel hun eigen weg. Ze willen experimenteren en het leven gaan onderzoeken. Een Waterman-kind laten zich niet op sleeptouw nemen of zich dwingen tot dingen waar het zelf niet achter staat. Laat dit kind dus met een gerust hart de wereld verkennen. Heerst er harmonie in het gezin dan voelt dit gedreven kind zich geborgen en het zal papa en mama absoluut nooit verdriet willen doen. Toch laten ze zich wel eens door hun heftige temperament meevoeren. Vang dit op met liefde en warmte en het komt vanzelf weer op zijn pootjes terecht. Deze levenslustige kinderen zullen altijd een beetje onbenaderbaar blijven, pak ze niet te streng aan, dat werkt averechts. Je kan ook altijd een persoonlijk horoscoop laten trekken als je precies weer wanneer je kindje geboren is.
Nou mime28 dat klinkt wild hoor ) we hebben denk ik onze handen vol aan deze kleine deugnieten??? Amfy klinkt dit jou bekend in de oren?? Jij hebt het over makkelijk als baby... wat ik ook wil vragen aan jou amfy is hoe ze zijn met voeden. Met mijn vissen- dochtertje had ik echt veel ellende bij voeden. Misschien is dit echt kind afhankelijk hoor maar ben benieuwd.....
Hoi, Ik was zelf een waterman babytje.. Ik was niet aan de borst te krijgen, aan de fles deed ik het prima. Ik sliep ook al snel de hele nacht door en was heel zoet volgens me moeder. Toen ik kon kruipen werd ik echt een deugniet en deed stiekeme dingen op de creche later. Zoals tijdens het middag dutje me bedje uit gaan en iedereen met glitter besprenkelen!
fynn wat echt een super bv baby ik geef nog steeds bv dus kun je nagaan hoe goed hij het deed hahaha. ja ik herken het wel hoor.zeker het avondtuurlijke en nergens bang voor zijn (klimmen enzo) herken ik heel erg. verder is het een kindje met een hele eigen wil en owee als hij die niet krijgt. ik ben zelf ook een waterman en ik was ook echt een super bv baby
Nou ik wil heel graag borstvoeding geven dus hopelijk is mijn kleine mannetje ook een super bv baby. Maar als ik het goed begrijp worden ze wel erg actief als ze eenmaal hun gangetje kunnen gaan hihi vind het niet erg hoor want uit onderzoek is gebleken dat actieve kinderen die heel nieuwsgierig zijn en overal op en onder klimmen ook heel slim worden later
Ik was twee weken extra lang (42weken) blijven zitten, had geen zin in de nieuwe situatie, ook typisch waterman..
Ook hier waterman zoon en man... Zijn pittige typjes hoor Idd snel gefrustreerd als iets niet lukt en na ochtend binnen spelen Moet hij naar buiten!!! Maar zijn ook erg lief
Hi meid, mijn zoon is van de 24e Ik herken heel veel in het verhaal van internet, behalve het stukje haren uit het hoofd trekken. Hij is helemaal niet vervelend, als je maar niet te vaak NEE zegt. Wij laten hem zijn gang gaan (la open trekken en leren dat hij deze voorzichtig dicht moet doen). Zo heeft hij 1 keer zijn vingers er tussen en daarna nooit meer. Een waterman moet je niet tegenhouden, maar wel uitleggen waarom wel/niet. Hij begrijpt precies wat je bedoeld, dus meteen beginnen met praten en uitleggen al denk je dat hij je niet begrijpt. Hij is enorm ondernemend, wil alles zelf doen en klimt en springt er op los. Wel of geen bv heeft niets te maken met sterrenbeeld hoor. Het is niet zo dat een waterman daar te ongeduldig voor is ofzo. Al met al is het een heerlijk kind wat snel uitgekeken is op zijn speelgoed. We kopen vaak speelgoed voor minstens een jaar ouder. Houd er rekening mee dat hij sneller wil dat hij kan en dus redelijk vaak gefrustreerd is in zijn eerste levensjaar. Vooral net voor het draaien/rollen, kruipen en lopen... Succes!!! Ik wens je een voorspoedige bevalling!
Dank je wel ellenore voor je reactie.. Ben nu best wel veel te weten gekomen over de waterman baby. Ik merk ook dat er veel overeenkonsten zijn tussen het geen wat op internet staat en het geen wat jullie vertellen..
mijn zoon is een waterman, hij is 4 weken tevroeg geboren, het is een druk ventje, ongeduldig, wil altijd zijn zin hebben maar is heel zeker van zichzelf en echt haantje de voorste, hij heeft veel fantasie en is heel leergierig. hij is ook heel lief,een echte allemansvriendje deelt alles met iedereen, geeft zijn laatste chipje nog weg,
Essentie van onze waterman-kerel is dat hij alles prima vindt. De leidsters op de crèche zijn dol op hem: hij lacht de hele dag, eet als een bootwerker en zeurt eigenlijk nooit. Hij raakt niet makkelijk van slag; alles is even interessant. Als baby'tje aan de borst kon hij uren drinken, maar als ik hem na een kwartiertje afkoppelde, was het ook goed. Na een week of 8 sliep hij door (vervolgens bij 8 maanden niet meer...).
zijn dit echt typische watermannige dingen? ik ben namelijk een vis en heb daar ook behoorlijk last van
Ons watermannetje of vrouwtje eigenlijk is inmiddels geboren. Ze is pas een weekje oud maar tot nog toe is ze een hele makkelijke tevreden baby. Ze wil alleen niet aan de borst, wordt niet snel genoeg beloond en raakt dan helemaal gefrustreerd.