Hoi, ik heb gisteren mn echo gehad, en het hartje klopt goed en mooi.. helemaal happy zijn we dus! Maar.... nu wil ik vanavond uit eten omdat mijn vriend vandaag jarig is, we willen met vrienden naar Sumo gaan, dat is dus sushi. Mag ik dat nu juist wel of juist niet eten? Ik weet het niet meer... En ik kan vandaag ook niet mijn gyn gaan bellen hiervoor!
sushi bestaat voornamelijk uit rauwe vis wat je niet mag hebben maar er zijn ook sushi Rolls zonder vis ook erg lekker trouwens.... als er maar geen rauwe vis inzit mag jij het gewoon eten ( ze hebben een aparte lijst op de kaart zonder vis )
Oh..? Ik heb mij wijs laten maken dat ik het gewoon mocht eten!? Zolang de rauwe vis maar niet voorverpakt is maar gewoon vers! Ik heb het daarom dus ook gegeten met 15 weken en nog eens met 19 weken!
Ik eet mijn hele zwangerschap al rauwe vis (geen tonijn, daar moet je wel vanaf blijven). Op aanraden van de VK!!! Als het maar dagvers is en niet vacuüm verpakt is geweest of uit de supermarkt. Vooral verse rauwe zalm is echt heel gezond. Als jij bij Sumo gaat eten kan je gerust lekker je sushi eten hoor. Ik eet zeker elke 4 weken bij Sushi Qube in Rotterdam en daar is het altijd kakelvers en heerlijk! En als vis naar vis ruikt moet je het niet eten, dan is het niet vers
Je mag best rauwe vis, maar niet uit vacuumverpakking. Wel moet je even navragen hoe "vers" de vis is... als deze niet vers is, dan kun je er beter vanaf blijven. Oh ja, je mag idd ook geen tonijn rauw.
Zolang het vers is mag het (en je weet dus niet zeker of dat altijd het geval is...), het mag niet vacuumvoorverpakt hebben gezeten! Haring wordt ook aangeraden en dat is ook rauw.
Ik heb het ook gewoon gegeten. Maar wel echt vers en geen roofvissen (zoals tonijn). De kraam hier in de stad krijgt het vanuit de visfabriek, dat wordt midden in de nacht verwerkt daar. Maar het een japans restaurant werkt deels met vacuum-vis. Dus dat doe ik dan niet. Dan kies ik voor de varianten met ei, of vegatarisch. Al heb ik dat nog niet gedaan, omdat ik dan liever die van de markt haal..
We twijfelde nog of we beter Ono R'dam konden doen of Sumo, maar we blijven in Hsum en vrienden uit R'dam komen hier na toe, helaas hier geen Ono, maar bij Ono had ik het probleemloos gegeten, daar proef je echt dat het heel vers is! Ik beperk me voor de zekerheid maar tot de vega sushi en yakatori dingen, en dan snel een bezoekje rdam plannen om bij ono te eten.
Ik zou het zeker niet doen. Je weet niet hoe het bereid is en ik zou geen risico nemen. Wie weet snijden ze de groenten op dezelfde plank als de rauwe vis en dan ben je straks ook de lul. Nee ik zou echt iets anders kiezen tenzij je heeeeeel zeker weet dat alles vers is en op juiste snijplanken bereid word en niet door elkaar. Iets wat gaar is geeft zeker geen risico en daar zou ik voor gaan.
Ja lekker. Sushi mag je gewoon eten. In restaurants is het meestal wel vers, maar als je het niet vertrouwd moet je het gewoon even navragen of het vaccuum verpakt geweest is.
Je weet niet hoe de Japanner de zalm ed aangeleverd heeft gekregen. Als zij het in een vacuumverpakking van hun leverancier hebben gekregen dan krijg jij dat niet te zien en loop je wel een risico. Niet alle viszaken worden tenslotte geleverd door Schmidt
Ik had het nagevraagd aan mijn gyn want ik ben dol op sushi! en ze zei zolang het vers is mag je het gewoon eten. Dus niet die vacuum verpakte maar wel die verse in het restaurant. MMMM heerlijk! maar je heb ook genoeg vegetarische vis soorten.
Moet je wel zeker weten dat het echt vers wordt aangeleverd en niet in vacuum. De wok-chinees/jap gaf toe dat o.a. zalm in vacuum kwam. Dus dat ging al niet door..
Precies!! En daarom zou ik het niet doen. Ik leg niet de verantwoordelijkheid voor mijn zwangerschap bij een restaurant neer dat aan mij probeert te verdienen en dus in zijn eigen vingers snijdt als ze eerlijk tegen me zijn
Ik heb het nog niet aangedurft. Vraag me af in hoevere ze de waarheid spreken als je vraagt hoe vers het is. Zou het risico niet nemen alleen als ik het zelf gemaakt had.
Ik zit zelf in de vishandel, maar ik ben bang dat als je vraagt of het vers is hun altijd wel ja zeggen! ze kunnen t niet maken om te zeggen nee deze komt uit de vriezer mevrouw! veel produchte worden vacuum getrokken en weinig zit er in gasverpakking! ik raad je daarom ook aan om alleen de groente te nemen of net zo als ik thuis sushi te maken met gerookte zalm paling en tonijn salade (gerookte tonijn is niet schadelijk) De vis is erg duur en ik denk niet dat hun zoals mijn werkgever elke ochtend om 5 uur naar schevingen rijden om daar hun verse vis in te kopen?