De titel zegt het al morgen hebben we een draaipoging ivm stuitligging. Ik vind het doodeng en heb geen benul wat me te wachten staat. Vooral ben ik bang dat er iets niet goed gaat en er iets gebeurd met me kindje. Heeft iemand ervaring met een draaipoging mag positief en negatief zijn. Liefs Jessica
Hoi Jessi, Ons kindje is afgelopen vrijdag gedraaid en dat ging super goed en viel ontzettend mee! Ik was zelfs totaal niet van plan om het te laten doen, vond het veel te eng en gevaarlijk en stond er totaal niet achter. Maar na het gesprek met de gynaecoloog had ik er vertrouwen in en zin. we ervoor gegaan. Wat voor mij de doorslag gaf is dat de gyn aangaf dat ze snel merkt als een kindje mee wil werken of niet, zo niet dan stoppen ze gelijk. Maar ik ging dus vooraf aan de monitor (twee banden om je buik om je baarmoeder en kindje in de gaten te houden) kreeg toen een prik in mijn been (om je baarmoeder te ontspannen) en vervolgens gaan ze draaien. Bij mij deed ze haar hand onder de kont van de baby, die duwde ze een beetje omhoog en vervolgens duwde ze een beetje tegen het hoofdje waarna de baby een koprol maakte en met het hoofdje naar beneden lag. Ik had me voorbereid op pijn maar dat viel heel erg mee. Het was alleen een beetje ongemakkelijk toen ze de billen ging pakken maar het was allemaal binnen 30 sec gedaan! Dus voor ik het wist was het klaar. Ik concentreerde me vooral op mijn ademhaling en dat hielp ook. Voelde me alleen daarna door de prik wat trillerig maar ik had ook te weinig gegeten (had niet gerekend op zo'n lange afspraak) dus eet wel goed van tevoren of neem wat te eten mee voor erna. Ohja na de draaipoging lig nog een half uur aan de monitor om je kindje te controleren. Hier ligt het nog steeds met het hoofdje naar beneden. Ik hoop dat het bij jou net zo goed zal gaan, veel succes!!!
Ik heb bij Fenna ook een draaipoging gehad. Van te voren aan de ctg, toen een draaipoging en daarna weer aan de ctg. Ik kreeg geen medicatie om de baarmoeder te ontspannen. De draaipoging lukte niet, er was geen beweging in te krijgen. Succes morgen!
Hoi Het deed flink zeer maar het is wel gelukt. Ik kreeg wel een spuit met spierontspanners. Groetjes Jessica