contract loopt af en nu?

Discussion in 'De lounge' started by Starry, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik wil jullie mening graag even weten want zelf kom ik er ff niet uit.
    Mijn contract loopt af op 1 Juni 2012 en word dus niet verlengd nu ben ik al dringend via internet aan het zoeken naar een nieuwe baan maar tot op heden geen geluk.Ik werk nu bij een tankstation en wil graag als administratief medewerkster gaan werken of als receptioniste maar nu komt het overal heb je ervaring nodig en een opleiding.
    Ik heb me enige tijd geleden al ingeschreven bij werk.nl en mijn c.v. staat ook op de nationale vacaturebank, ook heb ik mijn c.v. gestuurd naar een oud collega van mij die nu bij Randstad werkt..
    Nu zat ik dus denken misschien een beetje egoïstische dat op het moment dat mijn contract afloopt ww aan te vragen dit omdat de zomervakantie natuurlijk een maand later begint en ik die dan thuis kan blijven zodat ik geen gedoe heb met een oppas regelen of iets dergelijks natuurlijk blijf ik wel door zoeken naar een baan want ik vind werken wel leuk...en dat ik in die tussen tijd een thuis opleiding kan volgen voor de basis van een administratief medewerkster zodat ik aan werkgevers kan aantonen dat ik bezig ben met een opleiding..want ik ben immers al vanaf mn 17 de van school af en nu 10 jaar later denk ik had ik maar door geleerd ;) of zal ik gewoon een willekeurige baantje aannemen waar ik per 1 juni kan beginnen en dan in die tussentijd de opleiding volgen en wanneer ik die heb afgerond dan maar kijken naar een baan als administratief medewerkster?

Ik weet het gewoon ff niet.
    Liefs Starry

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het niet zo'n gekke gedachte, dat je straks een opleiding gaat doen om je perspectief op een betere baan te verbeteren, en dan ww aanvraagt voor de periode dat je geen werk hebt.
    Check wel bij UWV dat je toestemming krijgt voor die opleiding, want je hebt in principe wel een sollicitatieplicht en je moet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt als je een uitkering wilt krijgen.

WW aanvragen om in de vakantie betaald thuis te kunnen zitten vind ik niet oke, maar als je serieus op zoek bent naar werk en/of als je serieus bezig bent met een opleiding moet je gebruik kunnen maken van de sociale zekerheid.

Succes!

3. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik denk dat het sowieso handig is ww aan te vragen ongeacht je werk vind of niet. Als je voordat je contract afloopt geen werk vind heb je ook geen inkomsten. En meestal duurt het even voordat je eerste ww overgemaakt wordt dus zou ik er niet te lang mee wachten.
    Op je andere vraag zou ik geen antwoord weten...Doen wat je geveol zegt denk ik.
    Succes!!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

5. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,659
    1,419
    113
    Ik zou zeggen proberen werk te vinden en dan naast je baan een studie om een beter toekomstperspectief te krijgen. Ik vind echt dat ww er is als je absoluut geen werk kunt vinden en niet voor ooh lekker handig ;).
    Daarnaast mag je als je in deww zit geen studie volgen (zonder toestemming) want die tijd dat je studeert ben je niet beschikbaar voor werk is hun redenering. Mijn man kreeg een paar jaar terug zelfs op zijn kop omdat hij zijn moeder in d etuin had geholpen want toen was hij niet bereikbaar voor werk als ze hem toen hadden gebeld, dus ik zegecht zoek werk en kijk vandaar uit verder.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik maak op uit je bericht dat je nu 27 bent? Je kan namelijk tot een maand voordat je 30 word een studiefinanciering aanvragen. En die loopt dan door na je 30ste tot je diploma of stopt met studie. Het is misschien een ideetje voor je.

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou voor een opleiding gaan als dat financieel enigzins te doen is. Misschien dat je door relevante werkervaring wel een versneld traject ergens kan doen? Op welk middelbare schoolniveau heb je je school afgemaakt? Een MBO diploma moet toch haalbaar zijn, en is denk ik erg fijn om op zak te hebben. Dit kan je normaal niet met WW combineren, die is alleen om werk te zoeken. Maar opleidingen horen misschien wel bij reintegratietrajecten? Ik heb een tijdje in de WW gezeten tussen twee projecten door, helaas waren die opleidingen die ik langs zag komen vanuit het UWV totaal niet geschikt voor mij (ja, je gaat lachen, maar ik was er dus te hoog voor opgeleid - universitair en gepromoveerd, 'we kunnen eigenlijk niks voor u betekenen, mevrouw' ;)). Maar goed, je moet dan van tevoren wel weten hoe het financiele plaatje werkt. Met stufi kan je geen WW krijgen. En van stufi alleen kan je bepaald niet leven, maar je kan er wel je collegegeld van betalen. Zoek het goed uit vantevoren!

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mijn persoonlijke instelling is: Loopt je contract af en vindt je niet direct iets wat aansluit? Neem alles aan :) Maar dat is erg persoonlijk..

9. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Bedankt deze site heb ik net even bekeken op dit moment hebben ze geen administratief medewerkster nodig maar ik hou de site gewoon in de gaten :)

10. xfifix

xfifix Actief lid

Sep 23, 2008
    402
    0
    16
    Even een tip: Via www.capabel.nl (particulier) kun je een MBO opleiding niveau 3 of zelfs 4 in 1 jaar doen! Opleidingen waaruit je kunt kiezen zijn o.a. verpleegkundige, verzorgende IG, SPW kinderopvang, SPW Jeugdzorg, secretaresse, dierenartsassistente, doktersassistente en nog een paar!
    De kosten zijn wel hoog (rond de 4000euro voor 1 jaar, kun je in termijnen betalen) maar je kunt wel studiefinanciering krijgen!
    Je moet 1 dag in de week naar school (opleidingsplaatsen door het hele land) en ongeveer 2 dagen per week stage lopen.

Vriendin van mij is nu bijna klaar met de 1 jarige opleiding Kinderopvang en is goed bevallen! Mn zusje start dit najaar.

Misschien heb je er wat aan!

11. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Thanx :) heb meteen een brochure aangevraagd.

Share This Page