sushi

Discussion in 'Gezondheid' started by colaatje, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Says who?

2. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dat is niet waar. Surimi is niet rauw maar gekookt, en mosselen eet je ook alleen gekookt, dus dat mag zeker wel!

Gerookte zalm mag ook zolang deze niet vacuüm verpakt is geweest. Vraag dit altijd even na bij de visboer, want sommigen gebruiken alsnog de vacuüm verpakte in hun winkel.

Rauwe sushi mag ook, maar zoals eerder gezegd moet hij wel echt vers zijn. Ik ben een paar weken geleden sushi wezen eten, heerlijk!

3. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    oh sushi, heerlijk!!!!

Ik eet het af en toe en alleen bij de goede japanner (er is hier ook zo'n bezorgservice maar die vertrouw ik niet).

Vind het altijd wel apart dat mensen (vk/gyn etc) rauwe vis afraden en vervolgens wel haring aanraden (iets wat toch wordt gezien als een standaard verslaving van een zwangere vrouw). Maar een haring is ook behoorlijk rauw;)

4. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Zo jammer dat er nog zoveel bakerpraatjes hierover rond gaan. Rauwe verse vis kun je gewoon eten. Inderdaad bij de goede Japanner gaan eten. Sushi die niet vers is is overigens vrijwel niet te eten, dat merk je echt wel.

Natuurlijk bestel ik ook vooral de komkommerrol, de ebi garnaal en de unagi (die is ook zooo lekker en niet rauw!). De zalm eet ik er dan 2 of 3 van en de tonijn laat ik staan maar dat is meer gevoelsmatig.

Dat je geen schaaldieren mag eten tijdens je zwangerschap is echt complete onzin. Je moet het alleen niet iedere dag eten, maar ik eet toch wel wekelijks lekker garnalen ofzo.

Wat ook onzin is, is dat surimi ook maar iets met krab te maken heeft hihihi dat is juist nepkrab en wordt van vis gemaakt. Niet rauw, dus kun je gewoon eten.

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Hmmm, ik doe het niet. Ook niet bij een Japans restaurant, want hoe vers is het dan?
    Ik ben pas nog in Japan zelf geweest, waar ze echt alleen maar vis eten die diezelfde dag nog is gevangen, en daar heb ik het ook niet op. Mijn schoonzusjes is een Japanse en zei vertelde me dat ze in Japan aan zwangere vrouwen adviseren om niet of niet teveel rauwe vis te eten...
    Ik durf het gewoon niet aan, en hoe verslaafd ik ook aan sushi ben, ik kan ook wel een paar maandjes zonder.

Share This Page