heb erg last van mn keel en oren, daarbij ook nog buikgriep. ben al aan het stomen, koppen thee met honing enz. vanwege de zwangerschap moet ik zo min mogelijk paracetamol, daarbij helemaal geen keelpastilles en dergelijk. heeft er iemand tips voor wat wel mag om de keelpijn vooral te verzachten?
Ik mocht zoutoplossing neusspray en voor de keel trachitol maar ik heb zelf tonsiotreen tabletten van vsm genomen. Ik was naar de apotheek gegaan en daar om advies gevraagd. En wat bij mij ook altijd helpt is gemberthee, thee maken van een stukje verse gember, eventueel zakje groene thee met citroen erbij en honing. Teveel gember is afgeraden dus geen liters gaan drinken maar bijv 2x per dag een grote mok. Smaakt nog lekker ook!
Maximaal 4 volgens de bijsluiter van PCM zelf... Ik heb ook griep gehad en kreeg via de drogist pilletjes van VSM. Hebben bij mij super geholpen! en inderdaad gemberthee.
Tijmsiroop ( wel goed opletten, sommige mogen niet). Ik heb de suikervrije (ivm zwangerschapsdiabetes) van de samnwerkende apothekers.. Helpt goed tegen de keelpijn..
hangt dus van de dosering van je PCM tabletten af, max. 4000 mg per dag is dus 4x 1000 mg of 8 x 500 mg
Citroensap met heet water en honing werkt beter dan gewoon thee met honing. Tijmsiroop voor kindjes kan ook, daar zit verder niet zoveel in. Honingdropjes (met mate ivm bloeddruk)
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? Zwangerschap U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts. Borstvoeding U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Paracetamol