griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ukkie11, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    heb erg last van mn keel en oren, daarbij ook nog buikgriep.

ben al aan het stomen, koppen thee met honing enz.
    vanwege de zwangerschap moet ik zo min mogelijk paracetamol, daarbij helemaal geen keelpastilles en dergelijk.

heeft er iemand tips voor wat wel mag om de keelpijn vooral te verzachten?

2. Bika

Bika Niet meer actief

Hibitane!!! Is enige die je mag geloof ik, werkt goed

4x2 paracetamol per dag mag je gewoon hoor ;)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

4. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht zoutoplossing neusspray en voor de keel trachitol maar ik heb zelf tonsiotreen tabletten van vsm genomen.
    Ik was naar de apotheek gegaan en daar om advies gevraagd.
    En wat bij mij ook altijd helpt is gemberthee, thee maken van een stukje verse gember, eventueel zakje groene thee met citroen erbij en honing. Teveel gember is afgeraden dus geen liters gaan drinken maar bijv 2x per dag een grote mok. Smaakt nog lekker ook!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Paracetamol mag je gewoon max 8 tabletten per dag van hebben hoor.

6. Within

Within Niet meer actief

Maximaal 4 volgens de bijsluiter van PCM zelf...

Ik heb ook griep gehad en kreeg via de drogist pilletjes van VSM. Hebben bij mij super geholpen! en inderdaad gemberthee.

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Tijmsiroop ( wel goed opletten, sommige mogen niet). Ik heb de suikervrije (ivm zwangerschapsdiabetes) van de samnwerkende apothekers.. Helpt goed tegen de keelpijn..

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Homeopathische middeltjes kan je wel nemen?! Echineaforce voor je weerstand bv.

Beterschap!!

9. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    hangt dus van de dosering van je PCM tabletten af, max. 4000 mg per dag is dus 4x 1000 mg of 8 x 500 mg ;)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Citroensap met heet water en honing werkt beter dan gewoon thee met honing.
    Tijmsiroop voor kindjes kan ook, daar zit verder niet zoveel in.
    Honingdropjes (met mate ivm bloeddruk)

11. Within

Within Niet meer actief

Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.
    Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts.
    Borstvoeding
    U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Dit medicijn komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Paracetamol

Deel Deze Pagina