Verkalkte placenta

Discussie in 'Gezondheid' gestart door m0es, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Hallo,
    Kreeg vrijdag bij de gyn te horen dat ik een verkalkte placenta heb:(. Ze zei, dit hebben we al eerder bij je gezien (wist ik niks van) maar je kleintje doet het er goed op.. Wie heeft hier ervaring mee en of kan me er meer over vertellen.. Oorzaak, gevaar etc??? Alvast bedankt :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoeveel weken ben je? Bij mij merkten ze het ook op bij een echo rond de 31-32 weken. Uiteindelijk met 38 weken ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging en placenta was erg verkalkt bij de geboorte.

3. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    ben morgen 39 weken en ook al paar keer gecontroleerd op PE vanwege symptomen maar elke keer goed.. Heeft dit verband met elkaar???

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Ik had een beetje verkalking bleek bij de geboorte. Ik ben met 41weken bevallen en hier was het gewoon een teken dat hij 'op' aan het raken was. Verkalking betekent dat de kleine er minder voedingsstoffen uit kan halen. Ze houden het dus in de gaten om te zien of je kleine nog wel voldoende krijgt, verder zie je het ook bij rokende vrouwen. Er zullen wellicht meerdere oorzaken zijn maar die weet ik niet.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mijn placenta was ook al een gedeelte verkalkt.
    Mijn dochtertje mocht niet te lang in de buik blijven omdat ze waarschijnlijk niet goed meer groeide en de placenta zijn werk niet helemaal meer deed.
    Ik ben een paar dagen eerder ingeleid.

6. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Hmm roken doe ik niet dus daar kan het iig niet aan liggen.. zal vandaag wel even aan de gyn vragen..

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hee Moes,

Was gister ook bij gyn en hij zei ook dat mijn placenta aan het verkalken was. Dit houdt in dat hij "opraakt" gaf mijn gyn aan, opzich niks om je zorgen over te maken met onze termijn :) (volgens gyn)

8. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Dat is duidelijk :) Dankje! Nu onderweg naar gyn dus zal ik het nog wel horen :)

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

EN wat zei de gyn?
    Gaan ze je nu inleiden of wachten ze toch de spontane bevalling af?

10. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Maandag terug voor controle en afspraak
    Maken voor inleiden

Deel Deze Pagina