dank voor jullie reacties,maar deze had ik ook al gevonden. ik zoek de echte turkse sutlac geen rijstepap.maar toch bedankt voor de moeite enige turkse dames hier?
Ik zal het even voor je aan Layla vragen las net dat het haar heel goed lukt wilde het ook al voor me zelf aan haar vragen hihi
hey meiden... dit is het recept voor ongeveer 6 schaaltjes dit is het recept 1liter melk halve thee glas rijst 1 thee glas suiker 2 the glazen rijstebloem 1 zakje vanielle suiker was de rijst en doe het in een pan met koud water dat de rijst net onder water zit en laat het koken. Doe de melk in een kom en verwarm dit 8 minuten in de magnetron. Als het water van de rijst bijna weg is doe dan de melk erbij. Als de melk kookt laat het dan op laag vuur 5 minuten koken en af en toe roeren met een garde. Doe dan de suiker erbij. Laat het weer 5 minuten koken en af en toe roeren met een harde Doe dan beetje bij beetje de rijstebloem er bij, niet te snel of in 1 keer anders krijg je klonten en die krijg je niet weg en roer tegelijk met een garde. Dan blijven roeren tot dat alle rijstebloem op gelost is. Het wordt dan ook een beetje dik. Zet het vuur uit en doe de vanielle suiker er bij en goed roeren. Doe de sutlac in schaaltjes en laat het af koelen. Als het afgekoelt is doe je er wat kaneel over heen... afiyet olsun
gewoon rijst die je moet droog koken.. ik gebruik nooit andere rijst. ik gebruik altijd met alle gerechten surinaamse rijst
Ik heb het nog niet gemaakt geen tijd voor gehad. Maar idd cindybaby heb jij het gemaakt en is het goed gelukt