Onze zoon heet Sebastiaan, maar wordt altijd Sebas genoemd. Nu zijn we bezig met namen voor een jongen en meisje. Voor een jongen keert Elias constant terug bij mij op nummer 1. Een meisjesnaam zijn we al jaren over uit. Wat vinden jullie van Sebas(tiaan) en Elias? Te jut en jul of kan het wel? Gelukkig hebben we nog even de tijd moesten we er niet direct uitkomen.
Jut en jul zeker niet. Vind het eerder een totaal ander type naam dan Sebas(tiaan). Elias meer oosters. Bij Sebastiaan zie ik meer een blank kindje voor me. Vind het wel leuk dat de letters uit Elias bijna allemaal ook in Sebastiaan zitten, maar had zelf iets meer gezocht naar een andere hollands klinkende naam. Edit: Sebas als afkorting rijmt wel iets teveel naar mijn smaak met Elias. Dan krijg je denk ik op een gegeven moment dat je geen Sebas meer kan zeggen zonder 'en Elias' erachteraan te zeggen..
Sebastiaan en Elias niet. Maar als hij echt Sebas genoemd wordt en het dus Sebas en Elias wordt vind ik het wel net te veel jut en jul ja
Mee eens. En om nu Sebas weer Sebastiaan te gaan noemen zal niet mee vallen. Zou een andere naam zoeken.
Het is ook een blank kindje met blond haar en blauwe ogen, dus dat klopt wel, haha. De 2e zal ook een blank kindje zijn (zelfde papa en mama), maar de haarkleur enzo weten we natuurlijk niet Ik vind het zo lastig. De namen zoals Benjamin, Christiaan, Alexander en ga zo door, vind ik echt niet mooi. Sebastiaan was een naam die vriend graag wilde, maar ik vond hem te lang, vandaar Sebas, maar op papier Sebastiaan. Soort van compromis Bedankt voor jullie input! Mochten jullie ideeën hebben voor een jongensnaam passend bij ons zoontje, dan hoor ik dat graag
Hier heb ik een Lennart en een Sebastian. Verder namen zoals Jesper Joris Benjamin Thomas Tobias Kilian Julian vind ik er ook bij passen.
Wellicht dat je Elias in de praktijk ook af gaat korten naar Eli. Ik vind het niet te jut en jul. Past mooi als broers
Ik vind sebas en matthijs beter klinken! Mooi zo samen. Sebas en Eli kan ook. Sebas en Elias is teveel 's' vind ik.
Sebas en Elias vind ik wel erg op elkaar lijken van klank, maar Elia of Eliah ind ik er dan wel mooi bij
Ik vind het wel wat jut en jul vanwege dezelfde klank op het eind. Misschien nog: Ezra Felix Kian Jona(h) Tijn Melle Kodi Fedde
Kan prima. Prachtig. Elias zou hier als tweede naam zijn gegeven als baby M geen M had gegeten. Mijn eerste keuze voor de 2e naam (Samuel) hadden we nl ook als optie bij zoon nummer 2. Het werd dus S als tweede naam, vond ik beter klinken dan E erachter.
Mee eens. Vind het wel moeilijk om er een passende naam bij te bedenken. Vrienden van ons hebben ook een Sebas, maar die wordt altijd als tweede genoemd, bekt naar mijn idee net wat beter of het komt omdat ik het gewend ben zo haha