@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Suus, wat zijn brady's eigenlijk :)? Logisch toch dat je het zat bent met het ziekenhuis, je wilt je meisje gewoon thuis hebben. Zijn jullie thuis nog een beetje bezig met de voorbereiding voor een thuiskomst (kamer, enz.)? Of worden jullie zo geleefd dat jullie er niet aan toekomen? Ben je inmiddels lichamelijk weer wat hersteld van de bevalling?

(Sorry, veel vragen, maar ik leef met jullie mee)

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    in een wiegje? dat is een hele goeie vooruitgang toch? Balen van de brady's :( hopelijk zijn ze snel voorbij en kan de monitor uit. Ik kan me voorstellen dat je het ziekenhuis al zat bent, hopelijk komt ze goed aan en mag ze mee naar huis! wat is de gewichtsgrens, iets van 2500g??

liefs miek

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    In een wiegje is al super! Maar kan me voorstellen dat je haar graag mee naar huis neemt... Zou dat al snel mogen als de brady's wegblijven?

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve Suus, ik hoop dat je kleine meid zich snel beter voelt.
    Hoe gaat het verder met jullie?

5. Lieve Suus, ik ben in gedachte ook bij jullie!!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wiegje is al supergoed, maar ik kan me voorstellen dat je baalt van die brady's. En het past idd bij de leeftijd maar daar schiet je eigenlijk geen bal mee op he? Lekker dat je al zo begint te verlangen naar huis, dat geeft volgens mij ook wel aan dat je er vertrouwen in hebt! (Off Topic: Ik oefen aan een positieve instelling ;))

Gaat het drinken al een beetje goed of moet ze nog veel via de sonde?

7. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wat goed dat ze al in een wiegje ligt!!
    hoe gaat het groeien en het drinken??

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha meiden,

De brady's (incidenten waarbij hartactie wegzakt) houden maar aan, en zijn flink diep. Ze dachten aan hersenbloeding, maar is het gelukkig niet. Kan nu ook nog een virus zijn, of (hoe ordinair) reflux. De tijd zal het leren.

Ze krijgt alleen nog sondevoeding, de rest is te vermoeiend. Ze sabbelt wel steeds ff zachtjes aan de borst, en valt dan als een blok in slaap. Zie dat voorlopig nog niet veel beter worden, maar wie weet.

Ze weegt 1850, en moet 2000 wegen voor ontslag. Het gewicht zal het probleem dus niet zijn.

Hoop stress hier dus nog steeds, zou fijn zijn als dat eens wat minder wordt. We lopen vandaag exact 9 weken in het zknhs. Hoe bizar is dat?

lfs, Suus

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hai Suus,

Wat een spannende tijd toch weer... na alles wat jullie al hebben doorgemaakt! Gelukkig is het geen hersenbloeding en hopelijk valt de uiteindelijke diagnose/ oorzaak mee en is het goed (en snel!) te behandelen! Ik hoop dat ze er snel achter zijn.
    Fijn dat haar gewicht in ieder geval mooi stijgt. Alleen maar goed voor dr weerstand!
    En 9 weken ziekenhuis... :$ inderdaad... wat een bizar lange tijd.... Gelukkig zit er nog steeds een stijgende lijn in. Veel sterkte en positiviteit toegewenst!!

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Suus ik lees nog elke keer mee hoor

Liefs voor jullie

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, de tijd glijdt weg zo he? L. ging ook pas nadat ze 2000 gram was ineens beter drinken, net alsof ze er voor die tijd geen energie voor over had. En ze lag pas met 2000 gram in een wiegje, en toen duurde het nog meer dan een week voordat ze de brady's kwijt was. Bij L. hing het samen met dat ze soms gewoon ophield met ademhalen, en dan eerst een apneu alarm kreeg en vervolens brady's vanwege te weinig zuurstof. Op de een of andere manier hebben die kleintjes ook geen automatisch ontwikkelde ademhalingsreflex of zo.

Hoe stressvol het ook allemaal is, je kunt alleen maar afwachten, en kijken hoe het gaat. Frustrerend maar waar, en steeds vasthouden aan alle kleine dingetjes. En ondanks dat je er nu niets aan hebt kan ik je vertellen dat je over een paar jaar niet eens meer de details weet die nu zo je leven beheersen. Hoe raar het nu ook klinkt.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha meiden,

Apnoe was het bij haar eerst ook, maar daar is ze wel zo'n beetje overheen. Het is nu waarschijnlijk meestal voedinggerelateerd, maar we gaan er wel achterkomen. Ik zal zooo blij zijn als deze fase voorbij is, dan kunnen we ons bezig gaan houden met drinken en dat soort praktische zaken. Die brady's zijn gewoon zo angstig, ook al went het wel, toch nooit helemaal echt...

En de clichés zijn ook allemaal zo waar hè: als het met je kind niet goed gaat, dan gaat het met jou nog beroerder. Echt naar is dat. We leven van ziekenhuismoment naar ziekenhuismoment, thuis zit ik onrustig. Het is superonnatuurlijk om een babytje in het ziekenhuis te hebben liggen, maar ja, het kan gewoon niet anders.

Lfs, Suus

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hé Suus, dat klinkt naar zeg die brady's. Gelukkig heeft ze geen hersenbloeding gehad. En wat een ongelooflijk lange tijd verkeren jullie nu in het ziekenhuis. Dat hatkt er wel in.
    En reflux is heel vervelend, maar hopelijk is dat waar ze last van heeft. En ja als het met je kind niet goed gaat, heb je het zelf niet meer. Sterkte!

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Super dat zij kwa gewicht het goed doet maar die Brady's klinken wel eng idd. Ik hoop zoals een andere hier het melde dat het ineens over gaat als zij op gewicht zit! Ik lees hier nog trouw mee en leef met jullie mee en hoop dat zij gauw naar huis mag! xxx

15. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Jeetje Suus, wat eng om te horen dat ze dachten aan een hersenbloeding. En wat de brady's betreft .... ik las het wel, maar kende de term niet. Nu je het hebt uitgelegd, klinkt het wel erg naar zeg. Maar ik begrijp een beetje uit de reacties hier van moeders met vroeggeboren kindjes dat brady's - hoe eng ook - erbij horen.

Nou meis, het gaat helaas nog steeds niet over rozen. Wat een moeilijke, zware weg bewandelen jullie toch.

Heel veel liefs,
    I S

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja inderdaad, die brady's zijn supereng, maar heel normaal voor die ontzettende kleintjes. Brrr. Hopelijk is het snel voorbij met die stomme incidenten.

Liefs voor allemaal!

Suus

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    sterkte suus! ik hoop dat de brady's snel verleden tijd zijn en dat jullie meisje sterker en sterker zal worden.
    ik denk aan jullie!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Suus: joh, ik de hele tijd maar denken aan draadjes en slangetjes ofzo, bij brady's.... maar dat is allemaal nog wel heel stressvol! :(
    Hopelijk trekt ze gauw verder bij!
    Ligt ze wel op haar zij, met die reflux? Want kan me voorstellen dat als de voeding gewoon terug kan stromen en uit het mondje kan lopen, en ze zich dus niet verslikt, de kans op brady's ook kleiner wordt? Of praat ik dan onzin?
    Thirza had het namelijk ook, die spuugde ontzettend veel terug, (achteraf door de KMA), maar die legden we dus op haar zij, (wat een commentaar je daar wel niet op krijgt dan). Na een paar keer het snelheidsrecord uit bed komen en bij je baby zien te komen, te hebben doorbroken, zijn wij haar toen dus op d'r zij gaan leggen. Werkte veel beter :)

Verder goed nieuws hier, gisteren kloppend hartje gezien! Paar dagen teruggezet ook, vooralsnog, dus in 2 weken tijd is babylief slechts anderhalve week gegroeid, maar ach: vorige week in 3 dagen tijd 36 uur gewerkt, dus tja.... Nu vakantie iig, en over 3 weken de termijnecho, dus benieuwd hoeveel groei er dan is ;)

19. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    alle cliches zijn waar, en hopelijk krijg je snel de goeie te zien, als het met de kleine goed gaat dan gaat het met jullie ook goed, of in elk geval een stuk beter. Hopelijk gaan de bradys snel weg, zonder die stress zal je je ook beter gaan voelen. Fijn dat ze zo goed groeit zeg! hopelijk wordt ze daar ook steeds sterker door.

Kan me voorstellen dat je thuis onrustig bent, misschien kan je lekker aan de slag om haar kamertje mooi te maken, dan ben je lekker bezig en gaat de tijd sneller.

Dikke zoen,
    liefs Miek

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, onze wonderbaby is van de snor (beademing) en doet het hartstikke goed. Het lijkt er dus definitief op dat het reflux is. Ik zal haar eens op haar zij leggen. Ze ligt nu in de wiegenkamer bij de 'grote baby's'. Ze is ook veel alerter, sabbelt actiever aan de borst en maakt een veel blijere indruk. Zou die snor haar soms enorm dwars hebben gezeten? Hoe dan ook: wat een sprongen ineens. Daar worden papa en mama heeeel blij van.

Rozemarijke, wat een Supernieuws. Van harte!

Suus

Deel Deze Pagina