@Suus35

Discussion in 'Miskraam' started by Miek74, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    suus wat doet jullie meisje het goed!! is er al zicht op wanneer jullie haar mee naar huis mogen nemen?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vanaf 36 weken, maar dan mag ze echt geen incidenten meer hebben en moet ze alles zelf drinken. Ik denk nog twee of drie weken vanaf nu.

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    suus oke nou laten we hopen dat dat haalbaar is voor haar. en dat ze lekker snel mee naar huis kan, kan je lekker gaan genieten.

Hoe zit dat straks met je verlof?
    ben je straks al een deel van je verlof weken kwijt??

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja dit is allemaal zwangerschapsverlof, echt zooo slecht geregeld in dit land. Als ze half september thuiskomt, dan heb ik nog maar 5 weken. Echt superasociaal.

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    suus intotaal heb je 16 weken en je had niks opgenomen voor je bevalling denk ik?
    ja het is zeker slecht geregeld ze zijn er ooit wel een mee bezig geweest ook ivm meerling zwangerschappen.
    dan maar extra zorgverlof

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja in totaal 16 weken maar gaat meteen in bij geboorte. Als ze daarna 10, 11 weken in het zknhs ligt heb je bijna niets meer over. Ze zijn er idd mee bezig, maar daar heb ik niets meer aan. En extra zorgverlof gaat niet helpen, dat moet ik uit eigen zak betalen. Eigenlijk word je dus gedwongen om je ziek te melden. Triest.

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ja nou dan zit er niks anders op..
    je moet straks wel de aandacht aan je kindje kunnen geven

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    http://www.gezondvgz.nl/d_sv6097?tp={903f7ef3-9aae-44b7-80fe-36c77fd48470} lees even stukje kopje ziekte, je zou dan moeten aan geven dat je door de bevalling en de nasleep nog niet instaat bent om te werken dan heb je recht op 100%

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik denk dat dat vooral over lichamelijke zaken gaat. Als je het op psychische nasleep gooit schijnen ze vaak heel moeilijk te doen. Maar we gaan het zien.

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    zou het gewoon proberen.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Suus, klinkt goed hoe het gaat met jullie meisje!

Vwb bevallingsverlof, daar heb je gelijk in. Ik ben na 16 weken weer aan het werk gegaan en L. ging toen naar de opvang. Ik ben wel nog tot 7 maanden na de bevalling 25% ziek geweest, maar dat was idd omdat ik HELLP heb gehad en zelf dus lichamelijk aan moest sterken.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar ben je ook niet nog doodmoe nog steeds? Dat is ook een fysieke grondslag om niet te kunnen werken! Ik heb er bij Thirza 4 maanden door in de ziektewet gezeten....
    Wel even duidelijk bij de arbo neerleggen dat je ZELF zo moe bent, want ik heb idd wel gehad dat die arts zei: Ja, eigenlijk kun je niet ziek zijn als je kind ziek is. Ik: Ja, tot nog toe redde ik het ook nog wel, maar nu ben ik gewoon oververmoeid door de zorg voor mijn dochter en kan ik door de oververmoeidheid niet meer werken. De zorg voor m'n dochter is geen reden om niet meer te kunnen werken, maar enkel de oorzaak van mijn oververmoeidheid...
    Toen was het wel duidelijk en omdat ik blijkbaar ook wel voldoende helder kreeg dat ik eigenlijk veel liever werkte, want afleiding, kreeg ik vervolgens aardig de vrije hand om zelf in te gaan schatten wanneer het allemaal weer zou kunnen. Ik ben toen half februari weer begonnen met 4 uur per week (eerst nog administratief ook) en pas half juni zat ik weer op mijn volledige 3 dagen.

En mocht deze tweede weer een huilbaby zijn, dan meld ik me na mijn verlof ziek, als het weer zo gaat als bij Thirza. Ik was knalkapot toen ik weer aan het werk moest en liep echt op m'n tandvlees. Dat was achteraf verstandiger geweest om me toen al ziek te melden, dan had het allemaal veel korter geduurd dat ik ziek zou zijn geweest...

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, heftig hoor. Raar dat er geen enkel onderscheid wordt gemaakt tussen vrouwen die het kindje een maand of drie maanden in de couveuse hebben liggen. Als je het thuis krijgt, zul je toch echt helemaal aan je kind moeten wennen en zelf ben je ook totaal gesloopt van al die maanden op en neer rijden en niet aan jezelf toe komen. Maar goed, we zullen zien. Als ik niet kan werken, dan kan ik niet werken, dat is vrij simpel.

Btw, ons kindje mag het eerste half jaar niet eens naar de opvang, vanwege het risico op RS (vroeggeboorte voor de 32 weken). Dus dat wordt sowieso nog een probleem.

Suus

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Suus wat fijn dat je kleine het goed doet.
    Een vriendin van mij dr kleine kwam met 29 wk en die heeft zich ziek gemeld. Geestelijk trok ze het niet.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

En ja, ik ben gesloopt. Ik doe middagslaapjes, dat is niks voor mij. Zie ertegen op dat ik straks gesloopt ben als het pas echt zwaar wordt, namelijk; als ze naar huis komt. Maar wie dan leeft, die dan zorgt. Wat ik al zei, als ik niet werken kan, om wat voor reden dan ook, dan kan ik niet werken. Vind het vooral zo dieptriest dat je die zorg en stress er ook nog eens bij krijgt bij een extreme vroeggeboorte. Laten we wel wezen, het is vrij bizar. Ik kreeg zwangerschapsgerelateerd verlof van het UWV toen de vliezen braken (kortom de baas hoefde niets te betalen) en dat was zo doorgegaan tot week 34 als de bevalling niet zou beginnen. Maar omdat m'n kindje al eerder werd geboren, en dus niet langer in de buik zit maar in de couveuse ligt, word ik nu nog eens extra gestraft en gaan deze weken allemaal van mijn gewone zwangerschapsverlof af. Daar komt nog eens bij dat je normaal gesproken ook nog eens je rechten verspeeld op kraamzorg, dus als je uit het ziekenhuis komt, moet je het sowieso maar een paar weken zelf uitzoeken en dan weer lekker aan het werk. Daar is toch gewoon echt niet over nagedacht?

Suus

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat krijg je dan dus. Triest dat er kennelijk geen haast wordt gemaakt voor de regeling voor moeders van couveusekinderen.

Suus

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je met je werk al overleg gehad Suus? Want soms zijn werkgevers erg behulpzaam en stellen ze zelf voor dat je je dan ziek meldt?
    En anders misschien kijken of je een deel ziekmelding kunt doen en een ander deel (daarna) zorgverlof? En dan zien dat je dat gecombineerd krijgt met het zorgverlof waar Suusman recht op heeft ook?

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Op m'n werk zijn ze niet zo van het meedenken, en dan druk ik me heel zwak uit. Als ik me ziek wil melden straks, dan moet ik dat zeker nu niet gaan aankondigen, want dan gaan ze het me geheid moeilijk maken. Ik kijk even aan hoe het gaat en hoe ik me voel, en zie het over een tijdje wel weer.

Suus

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    idd ik zou het ook bespreken.
    Waar ik voor werk doen we niets (amerikaans bedrijf)

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

O, en zorgverlof is bij ons gewoon onbetaald verlof, dus dat is geen oplossing.

Share This Page