@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

In dat geval gewoon een andere arbo-arts vragen, in het kader van: Ik voel me niet veilig bij je.
    Ze kunnen wel denken dat het therapeutisch is, maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en van baan tot baan....
    Mijn manager (moeder van 4 kids) was ook altijd kotsmisselijk tijdens de zwangerschappen en voor haar was werken zodanig afleiding dat de misselijkheid dan wegtrok. Zei ze toen ook tegen mij. Tja, het feit dat ik tijdens mijn zwangerschap twee meiden in crisis moest bijstaan en dus 40 uur per week maakte, ipv 32, zal er weinig goeds aan hebben gedaan, maar ik word hoe langer hoe misselijker als ik meer en meer vermoeid raak...

Dus leuk als ze ergens in geloven, maar idd duidelijk zijn over wat de dingen met jou doen en voor jezelf op blijven komen.
    Maar hopelijk tref je een begripvolle arts!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Komt goed, Rozemarijke! Hoe is het met jou?

Suus

3. raspberry

Goed, misselijkheid loopt op, maar ik slaap ook slecht vanwege m'n bekken, dus de vermoeidheid helpt niet echt.
    Maar goed, vooralsnog allemaal nog een stuk milder dan bij Thirza: toen viel ik in eerste instantie gewoon 7 kilo af (en aangezien ik maat 36/38 heb, heb ik al niet al te veel over), en kon ik niets eten.
    Nu kan ik wel eten, bepaalde dingen moet ik gewoon laten staan, dus eet nu bijvoorbeeld brood zonder korstjes, omdat ik van de korsten wel enorm ga zitten kokken. Heel handig met een peuter in huis, die uiteraard direct aanleiding ziet om de korsten ook te laten liggen.... ;)

Nee, maar verder hardstikke OK :) De misselijkheid geeft goede moed dat daar binnen alles goed gaat :) En volgende week de termijnecho, dus dan gaan we de kleine prul lekker zien zwemmen als het goed is :)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat naar dat je zo misselijk bent. Ik ben ook 5 kilo kwijtgeraakt in het begin, woog nog maar 43 (maar ben ook maar 1 meter 58 hoor ;)). Maar misselijk klinkt ook errug bemoedigend. Op naar een swingbabe volgende week!

Suus

5. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Suus,

Zie dat je inmiddels een dochter hebt gekregen, GEFELICITEERD!!!!, Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ;), maar heb een tijdje niet op het forum gezeten, moest het ff allemaal van me afzetten. Verder willen mijn cyclussen nog niet echt lekekr gaan lopen zit nu op 41 en 43 dagen....zucht, tijdens nacontrole bij gyn deze week Clomid voorgeschreven gekregen om dit regelmatiger te krijgen, terwijl ik dus wel gewoon een eisprong van mezelf heb, alleen een late....was begonnen, maar nu na 2 pillen gestopt in overleg met gyn, voelde me er totaal niet prettig bij, tuurlijk kan het me aan de ene kant niet snel genoeg gaan om zwanger te worden, maar kans op meerlingen en dan al toch redelijk snel na miskraam al te gaan rommelen met hormonen hebben mij toch doen besluiten om evene fa te wachten t/m december om te kijken of een en ander uit zichzelf weer op de rit komt....afwachten dus!

Maar helemaal top voor jouw, geniet lekker van je kleine meis, gaat goed las ik!!!

Dikke knuf dushi

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Dushi,

Wat een ellende. Heel goed dat je naar je gevoel luistert, die hormonen kunnen altijd nog. Ik hoop dat je heeeel snel zwanger bent!

Suus

7. raspberry

Ja, ik ben wel wat gewend van Thirza's zwangerschap, dus kan wel wat hebben.... ;) Krijg het nu zelfs voor elkaar om american pancakes te staan bakken voor de kids, met m'n misselijke lijf, dus loopt wel los ;)
    En aangezien de kans op een miskraam kleiner wordt bij hoger oplopende misselijkheid.... ;) Houden we zo de moed er maar weer in, (deed ik bij Thirza ook).
    Idd, op naar die swingbabe :)

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Respect!

Suus

9. raspberry

Nou, allemaal niks vergeleken bij wat jij allemaal hebt moeten doorstaan en nog doorheen gaat!

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hahaha, ach... het is vooral ánders moeilijk ;).

11. raspberry

Ja, nou, ik kan DIT goed hebben hoor :) Is voor het goede doel :)
    Thirza als huilbaby, dat hopen we niet in de herhaling te krijgen bij deze kruimel, weet niet of ik dat nog een tweede keer kan hebben.... :(

Maar hoe is het bij jou nu?

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm hier niet zo geweldig. Errug veel brady's weer dit weekend rondom de voeding. Het is een vicieuze cirkel. Ze verslikt zich bij het drinken, krijgt een brady, en dat talloze keren per dag, wordt erg moe, en verslikt zich dus weer makkelijker én krijgt makkelijker saturatiedips bij reflux. Haar bloed is goed, ze groeit goed, ze lijkt verder gezond, maar ze was erg moe dit weekend, en dus meer incidenten. Ze is nu 36 weken, het had al over moeten zijn. Ik begin er onderhand erg aan te twijfelen of ze met 40 weken wel thuis zal zijn.

Suus

13. raspberry

Jeetje joh, wat een narigheid allemaal! :(
    Gaan ze dan ook weer even meer over op voeding via de sonde, als het met verslikken zo rot gaat?

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze krijgt sowieso het meeste nog per sonde, maar de voeding komt naar boven, en dan verslikt ze zich. Aan de borst drinkt ze sinds vorige week ook geen druppel meer.

15. raspberry

Wat jammer joh! En net nu dat zo goed ging! :(

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, such is life. Uiteindelijk komt ze thuis, probeer ik dan maar te bedenken...

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Suus wat ontzettend balen , ik zit even hardop te denken heeft ze geen vernauwing daar waar de slokdarm overgaat in de maag, het komt niet vaak voor, maar ik ken iemand die een kindje heft die dit had en de symptomen lijken erg op elkaar..
    sorry als ik te veel hard op denk

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het zou kunnen, maar ze heeft vooral ook een sonde, en die zorgt ervoor dat de maagklep niet goed sluit. Los daarvan hebben premature baby's vrijwel altijd reflux, heb ik me laten vertellen, omdat ze anatomisch nog niet helemaal af zijn. Voorlopig ga ik er maar van uit dat er niet meer speelt...

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    we blijven idd positief en hopelijk gaat het snel beter en mag ze mee naar huis, en idd de sonde kan ook reflux veroorzaken

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hoor, we houden hoop! Nu al zoveel doorstaan, dit kan er ook nog wel een tijdje bij.

Ricmar, hoe is het met jou?

Suus

Deel Deze Pagina