@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het zo goed ging zeg. Hier nog een 3r dame. Een boek waar ik enorm veel aan heb gehad is wat je baby vertelt van tracy hogg. Beetje in de lijn van dat andere boek maar dan breder en het gaat ook in op bijvoorbeeld een goed ritme voor de ouders. Echt een aanrader. Vond de achterkant wat zweverig klinken (daar ben ik helemaal niet van) maar het is gewoon een down-to-earth boek.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, ik ben ook van de rust en regelmaat hoor. Werkt alleen niet bij een huilbaby, maar sinds de boel hier een beetje tot rust is, houden we er zoveel mogelijk aan vast. Verjaardagen dus ook pas als Thirza geslapen heeft, (gisteren een uitzondering gemaakt voor schoonpa, maar ook vanuit de gedachte dat we dan niet midden in de drukte van de verjaardagsvisite zouden belanden, en we tenminste ook weer op tijd thuis zouden kunnen zijn).

We krijgen er regelmatig commentaar op, maar mijn antwoord is dan steevast: nu ze eindelijk normaal slaapt, ga ik het noodlot niet verzoeken, enkel omdat iemand 'z'n verjaardag viert. Komt wel weer, dat we er hele middagen bij kunnen zijn :)

3. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    en hier nog een 3r kindje :D
    Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik het boek van ia Blom ging volgen met onze oudste. Slapen is nooit meer een probleem geweest :D

4. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    zeg vertel mij A.U.B meer over het boek waar jullie het over hebben mijn kindje van 2 wilt niet naar bed en doorslapen is ook een drama..............HELP...........

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @missielie: Regelmaat en inbakeren, van Ria Blom. Jouw kindje is veel te groot om in te bakeren, maar het regelmaat principe geldt voor alle leeftijden.

Suus, hoe gaat het nu?

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, iets beter wel. Het boek is net binnen, maar het regelmaatprincipe hadden we maar alvast ingevoerd. Doorslapen is er nog steeds niet bij, maar dankzij de Puckababy wordt er wel een stuk minder gekreund 's nachts...

Suus

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar je zegt doorslapen, wat bedoel je daarmee?
    Dat je een gewone nacht kan maken? Van bijv 12.00 - 6.00?

8. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

Ik bedoel daarmee dat ze dan ook blijft slapen en niet een paar keer per nacht wakker word en dan gaat huilen dat ze bij mijn in bed wil
    Maar naar bed gaan is opzich al een drama .........

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Sorry had het eigenlijk tegen Suus.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Met doorslapen bedoel ik langer dan drie uur slapen. En dat is er zeker niet bij. Van vier uur slaap zou ik wel onwijs opknappen, denk ik. Maar goed.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja je zou er idd heel erg van opknappen, maar weet je dit is normaal.
    Jullie meisje is nu 40 weken?

En weet je dat kindjes pas doorslapen ( en met doorslapen bedoelen ze van 24.00 tot 6.00 ( wat ik dus absoluut nog geen doorslapen vind :) )) vanaf 3 mnd. En daar begint jullie meiske nu pas aan. Want eigenlijk had ze nu geboren moeten worden.

Als enige tip kan ik je geven, ga 's middags en desnoods ook 's ochtends tegelijk met haar even een paar uurtjes slapen.

En even over dat inbakeren:
    Er zijn ook nadelen: lees veel dat het afleren heel moeilijk is.
    En waarom slaapt je meisje niet goed? Je moet er zeker van zijn dat ze geen lichamelijk klachten heeft zoals voorkeurshouding of kiss oid voordat je met inbakeren begint.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik weet net of zij niet goed slaapt, ze slaapt iig kort en ze kreunt aan een stuk door. Weet dat het normaal is, van maar een paar uur slapen. Het is gewoon slopend, that's all.

Baker haar niet in, maar gebruik Puckababy. Dus ze kan zichzelf nu niet meer slaan, dat is heel fijn. Is allemaal overlegd met kinderarts, er zijn geen fysieke bezwaren.

Suus

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een beetje wat kaboutertje ook al zegt, doorslapen gaan ze pas na een langere tijd doen. Mijn nichtje van 4 maanden sliep wel door maar is ook geen prematuur. Ik hoor vaak dat die hoe dan ook onrustiger slapen, en herken dat erg van L.

Afwennen van de bakerdoeken was hier niet zo'n probleem, ging eigenlijk automatisch toen we overgingen op een slaapzakje.

Hoeveel voedingen krijgt ze nu op basis van haar gewicht? Ik neem aan dat je of 7 voedingen hebt nu? Ga ik even heel hard in mijn geheugen graven.

7 voedingen:
    6 uur eerste
    9 uur tweede
    12 uur derde
    15 uur vierde
    18 uur vijfde
    21 uur zesde
    24 uur laatste

Je blijft met zoveel voedingen hoe dan ook op maar 3 uur ertussen overdag zitten, maar zo kun je de nacht wel wat rekken. Bij zoveel voedingen echt even Ria Blommen: dus wakker maken - ontbakeren - schone luier - fles - even hoog op de arm voor boertjes etc - inbakeren - slapen (niet spelen in de box, is ze nog te klein voor)

Als ze op deze manier haar slaapritme goed oppikt heb je een goede kans dat ze met een paar dagen die 6 uur 's nachts wel haalt. Overdag leer je haar het slaapritme voor 's nachts aan, dus als ze wakker wordt even kijken in het boek wat de methodes ook alweer waren.

Die 7 voedingen zijn slopend, dat weet ik nog, je bent alleen maar bezig met flesjes geven en de luiers verschonen. Als ze boven de 3 kilo komt mag ze naar 6, dat is al een stuk relaxter.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, met inbakeren bedoel ik ook gewoon de puckababy hoor, om haar handen rustig te houden.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja slopend is het idd. En dan denk : yes ze heeft doorgeslapen, ze weet hoe het moet, maar vaak is dat dan maar voor 1 nacht :(

Oke puckababy ken ik niet. Maar las net iets over dat inbakeren dus vandaar.

Is dat het principe van Blom: wakker maken?
    Ben daar zelf erg op tegen, ik denk altijd een kindje komt vanzelf wel ( met wat dan ook)
    Maar eigenlijk geloof ik er ook niet zo in.
    Dan zou er geen baby meer 's nachts komen om een voeding als je dit zou toepassen. ( lekker heb je een baby van een week die 's nachts al niet meer komt)
    + dat het ook heel slecht is voor het bloedsuikergehalte.
    Die kleintjes hebben gewoon vaker melk nodig om de waardes in hun bloed hoog genoeg te houden.

Of mis ik nu iets?

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

#2356 Flavour, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2011
    Nee dus, acht voedingen, elke drie uur, dag en nacht. En dat ondanks strikte Ria Blom-stijl. Helaas pindakaas. Enneh, ze is al bijna 3 kilo, ze wil alleen niet minder vaak eten, en valt na 70 cc echt wel in slaap.

Suus

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het principe is vooral om ze niet de kans te geven om hun ritme om te keren. Onze kleine ging het omgooien: overdag lang slapen, 's nachts elke twee uur komen. Dus dan wil je na een paar dagen echt niet meer voeden op verzoek! Na Ria Blom is het gewoon 8 maal 3. Is wel iets, maar niet heel veel beter voor ons, qua slaap ;). Verder zal ze het zelf wel aangeven als ze langer kan doorslapen, nu wordt ze gewoon wakker omdat ze honger heeft. We zitten de rit wel uit, wat moet je anders.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan hoort er, helaas voor jullie, nog niet minder dan 3 uur tussen te zitten he? :(
    Maar als ze nog wat verder groeit, zou je wel kunnen kijken of je overdag nog ietsje meer kunt voeden (elke 2,5 uur bijvoorbeeld) en of dat helpt om 's nachts om de 4 uur erin te krijgen?

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Geen idee wat hoort, maar volgens het ziekenhuis zou ze al moeten kunnen doorslapen. En dan bedoel ik om 12 uur de laatste voeding en dan om zes uur weer. Ga morgen eens vragen hoe ze dat voor zich zien.

20. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Dat vind ik toch wel erg snel hoor! Zo snel heeft de dochter hier ook nooit 'door'geslapen, zij kreeg wel BV.
    Kindjes die FV krijgen, zouden idd sneller 'door'slapen, maar is ze al aan haar "uitgerekende" geboortedatum?

Deel Deze Pagina