@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, zit ik een antwoord te typen, ga ik ineens twijfelen: mogen ze nou per pond lichaamsgewicht een uur of een half uur achter elkaar slapen 's nachts?
    In het eerste geval zou ze idd zo'n 6 uur mogen maken. Maarja.... BV is licht verteerbaar en ze is natuurlijk keihard aan het groeien en doen en inhalen en weet ik wat....
    Dus dat ze nog een nachtvoeding pakt, vind ik op zich niet zo gek.

Ehm, ik ben eruit: het is een uur per pond :)
    Maarja.... algemene stelregels en baby's... die laatsten trekken zich van het eerste vaak niet zoveel aan en trekken gewoon hun eigen plan. Zou ik ws ook doen als ik nog niet kon lezen ;)

Enneh: het went. Wij hebben hier 2 jaar lang dramatische nachten gehad en je went eraan. Verzet je er niet teveel tegen, pak slaap waar dat kan en go with the flow. Dat werkt het beste.
    Sociale contacten, vooral die op de avonden, beperken tot een minimum, (dat wat je aan kunt en leuk vindt, meer niet en minder ook niet, want daar word je ook gek van, van een totaal gemis aan sociale contacten). Visite thuis vooral zelf thee en koffie laten zetten en voor je laten zorgen. Dat soort dingen.
    En iedereen die dat niet snapt of niet wil: die komt maar even niet....

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Aargh, twee jaar. Ik hoop het toch niet zeg. Arme jij. En we kunnen na al die jaren van extreme omstandigheden heel goed aan onszelf denken :). Blijven we doen!

Suus

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Vanaf een bepaald gewicht mogen ze een periode zonder voeding, zonder dat ze problemen krijgen met de bloedsuiker. En ik merkte dat als ik L. niet wakker maakte voor haar voedingen, de hele ram verschoof en dan zat ik 's nachts met de gebakken peren....maar ja, zoals ik al zei, ik ben wel een erg strikte 3R aanhanger ;) Moest ook wel trouwens, met een overprikkelde premature huilbaby :(

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat zou met 7 voedingen kunnen in het schema wat ik gaf, maar ja, dan moet ze wel meewerken he :( 12 tot 6 mag idd met bloedsuiker met dit gewicht, en nadat ze meer dan 3 kg zijn mag je eigenlijk al naar 6 voedingen. Opnieuw, als die kleintjes maar de instructies van het cb en zkh konden lezen nietwaar?

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    L. kreeg ook gekolfde BV, en ik merkte dat het hielp als hij om 12 uur wat ingedikt was. In ieder geval iets meer dan ik anders deed voor haar reflux. En omdat ze zeiden dat je nooit te veel BV kunt geven gaf ik ook regelmatig meer per voeding dan ze zeggen op het CB. Dus geen extra voedingen, maar wel meer per voeding. Als ze goed uitgerust zijn kunnen ze dat in een keertje drinken.

Jeeje, twee jaar zeg. Alhoewel, ik zeg ook steeds dat L. de nachten doorslaapt en met periodes dat ze 's nachts wakker wordt. Dat klinkt optimistischer dan andersom :D Ze heeft net weer een periode achter de rug dat ze elke nacht toch wel 1x wakker werd en even uit bed moest, een knuffel hebben, een slok water of een klein flesje pap, en dan weer erin. Ik heb altijd het idee dat kinderen je 's nachts pas niet meer wakker maken als ze het huis uit zijn :D

6. raspberry

Haha, ja, dankzij de alom geprezen nederlandse gezondheidszorg(mentaliteit), werden een aantal gezondheidsproblemen bij Thirza pas laat onderkend.
    Zo kwamen we er met 8 maanden achter dat de smetplekjes (CB) toch echt eczeem waren.
    Een maand later dat die eczeem toch echt door een koemelkallergie werd veroorzaakt...
    Pas met 13 maanden kreeg ik vervolgens EINDELIJK een verwijzing naar de kinderarts van onze huisarts, (met daarin de onvolprezen zin dat ze het "met moeder had gehad over grenzen stellen aan een opgroeiend kind" (Lees: ik moest mijn dochter zich maar in slaap laten krijsen).
    Ja, dat werkt vast, als je kind 's nachts langer niet dan wel slaapt van de pijn die ze heeft.....

De kinderarts vond echter dat ze het eigenlijk heel goed deed, (stuk of 4-5 nachtvoedingen en dan de meeste daarvan wel vrij snel weer in slaap vallen daarna. Ik moest haar dan daarna wel steeds heeeeel zachtjes overtillen naar haar eigen bedje/kamertje, dus was zelf steeds een uur tot anderhalf uur wakker dan). We kregen wat tegen de eczeem en toen ging dat al snel een heel stuk beter.

Vervolgens kregen we van de huisarts bij 16 maanden GEEN doorverwijzing naar de KNO, want er zou niets aan de hand zijn. KA vond minimaal 1 oorontsteking per maand niet normaal en verwees wel door en KNO had 1 seconde blik in d'r oortjes en neusje nodig om te constateren dat er buisjes gezet moesten worden en ne neusamandel eruit, wat bij 19 maanden uiteindelijk gebeurd is.

Toen kregen we daarna nog 6e ziekte, een kiezenronde, waterpokken (op onze vakantie in Frankrijk :() en nog een kiezenronde. Maar daarna werd het rustig en konden we bij 23 maanden besluiten dat papa 's nachts zou gaan troosten ten einde naar doorslapen toe te gaan werken.
    Daar hadden we op dat moment welgeteld 4 nachten voor nodig (en niet krijsen, manlief is de eerste nacht 1 keer 5 minuten, de tweede en derde nacht twee keer 3 minuten en de vierde nacht enkel alleen haar kamer even binnengelopen, dat was alles) en sindsdien slaapt ze door, (echt door: van 21.00-7.00/7.30/8.00).
    Hoezo, pedagogisch probleem? M'n neus....

Dus ja, zo kan dat lopen. Bij een volgende weet ik waar ik wel en niet moet zijn, (en, dat moet ik haar nageven: onze huisarts heeft ervan geleerd. Die zegt nu altijd: laten we maar even checken voor de zekerheid, want deze dame verrast ons elke keer weer). Dat gebeurt me nooit weer.
    Maar dat laatste zal jou met al je ervaringen op zwangerschaps- en miskraamgebied niet onbekend voorkomen, Suus.... ;)

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, wat dat betreft prijs ik me gelukkig met mijn moeilijke zwangerschappen en kind met schisis.....ze kennen mij en L. in het zkh en ik heb altijd de HA overgeslagen. Hoef nooit een verwijzing op te halen, als ik vind dat er wat is bel ik gewoon voor een afspraak en dan kunnen we komen. Raar eigenlijk, om je daar gelukkig mee te prijzen. ....Maar ik heb mijn HA ook nog nooit gezien, ik bel altijd en laat telefonisch een verwijzing of recept maken, eigenlijk een 'take away' HA :D

Oh, en waterpokken op vakantie :( L. heeft het 3 weken lang gehad toen we op Bali waren, ze had de niet vaak voorkomende variant waarin je lichte uitslag hebt die in 'golven' terugkomt. Leuke vakantie....

8. raspberry

Ik ga gelukkig nog BV en heb zelf waterpokken gehad, dus het was een lichte variant gelukkig, maarja.... aangezien we maar 8 dagen op vakantie waren, (om te proberen of dat wat zijn zou met Thirza erbij ;)), was onze vakantie wel bijna helemaal naar de knoppen :(
    Nouja, volgende keer beter....

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wel nee joh, dat is als je kindje 3 mnd is en dat is ze nog niet.

Laat ze lekker L....

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hebben wij idd weleens geprobeerd en ja kk sliep door... voor 1 nacht. Dus dat werd hem ook niet. En kk kreeg mega veel buikkrampjes van de fv, dus snel weer over op bv.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik denk dat van dat gewicht toen toen kk baby was, nog niet was. Want er werd toendertijd ( en zolang is dat toch nog niet geleden) echt gezegd dat ze 's anchts ook nog een voeding moesten.

Maar dan ben ik mss minder een 3r mens. Want als kk sliep maakte ik kk echt niet wakker. Hoefde overigens ook bijna niet, want kk kwam toch wel netjes om die 3 uur.

Maar als je overdag zoveel geeft, volgens mij kwam kk dan ook 's nachts nog.
    Dat merkte je soms op die dagen dat je wel een koe leek en allen maar melk gaf.

12. raspberry

Och en er wordt altijd gezegd dat ze op KV sneller doorslapen, maar er zijn zoveel kids die op BV al met een paar weken doorslapen en zoveel kids die op KV met 1 jaar nog steeds niet doorslapen: uiteindelijk heeft het toch veel meer met de gezondheid te maken en met de vraag of het kind eraan toe is....

Mijn schoonzusje stopte met 4 maanden met BV, o.a. in de hoop dat zoonlief door zou gaan slapen. Dat deed hij niet. Met 9 maanden sliep hij pas door, waarbij we er later achter kwamen dat daarmee bedoeld werd dat hij geen nachtvoeding meer nodig had. Want dan liepen ze nog steeds 2-3 keer per nacht voor zijn speentje.
    Dus dat doorslapen waar iedereen het over heeft, moet je ook niet al te serieus nemen ;)

Die kleine dame van jullie weet heel prima wat ze hebben moet en wat niet, volgens mij, dus lekker naar haar kijken en alle adviezen en richtlijnen bij tijden lekker ene oor in en andere oor uit laten gaan..... ;)

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, eerlijk gezegd lukte het in het zknhs dus wel :).

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, is ze, op een paar dagen na. Maar weet je, je hebt gewoon kinderen die snel doorslapen, en kinderen die dat niet doen. Ongeacht het soort voeding.

Suus

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oooooo oke.... ja... uh....ja dan weet ik het ook niet meer geloof ik.
    En dan is het heel frustrerend dat het daar wel lukte.
    Doe je iets anders qua ritme? Qua voedingen? ( denk alleen mee he )

Ligt ze thuis ook in een wiegje? Of groot ledikant?

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Haha, dat geloof ik ook ja :D. Tegenover elk verhaal van een snel doorslapend kind staat een verhaal van een kind dat er maanden of zelfs jaren over deed. Ik zou al heel blij zijn als we binnenkort een keer 4 uur achter elkaar mogen slapen, maar zo lang het nog niet zo ver is, is het nog niet zo ver. Ik zorg in de tussentijd gewoon dat ze niet overdag eindeloos doorslaapt, dan zijn die nachten ook nog wel te doen ;).

Suus

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm, nee daar waren ze in het zkhs heel stellig over. Als een kind 's nachts niet wakker wordt voor een voeding: niet geven. En ze zat dus al op een 's nachts-niet-voederenschema. Nu ja...

Suus

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee joh, ik doe alles lekker hetzelfde. Maar ja... En ze ligt heerlijk in een mozesmandje, goedgekeurd door de kinderfysio die ons begeleidt. Dus schiet mij maar lek :D.

Suus

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Eerlijk gezegd liet ik kk overdag ook weleens doorslapen hoor.
    Die sloeg soms weleens een voeding over.
    Maar dan dacht ik: ik heb er kijk op als er iets gebeurt met die bloedsuiker.

Maar 's nachts kwam kk gewoon hoor :)

Wel raar dat in een zo korte periode ( paar jaar) de regels weer anders zijn.
    Geloof dat wij maar niet meer voor een 2e moeten gaan, want ik zou alles weer opnieuw moeten leren. :)

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    O heerlijk he zo'n wieg. Dat is toch zo'n bananenbladwieg?
    Hier heeft kk daar tot 9mnd in gelegen, heerlijk naast mij op de slaapkamer. Kon ik elke ochtend in de wieg kijken ( bed stond zelfs nog op klossen).
    ja en toen was kk echt te groot :(

maar meid ik weet ook de oplossing niet, sorry

Deel Deze Pagina