Ja dat deed ik dus ook. Totdat ze toen 's nachts elke twee uur ging komen. Ja doei . De wieg is van riet, zeg maar. Heb ik zelf nog in gelegen. Het leek me altijd heerlijk, de baby op de slaapkamer. Is het ook wel, maar prematuren produceren dus echt geluiden die in horrorfilms niet zouden misstaan. En dat is even wennen . Suus
Wat ik ook weleens deed: dan hoorde ik kk ook te snel naar mijn zin en dan legde ik mijn hand op het buikje. En zo sliepen we beiden weer in voor een uurtje. Wat gaaf dat jij in de wieg hebt gelegen. Ik heb hem ook bewaard in de hoop dat kk ook ooit eens kindjes mag krijgen.
Ja, die dingen doe ik ook. Zo kom ik aan die eens in de drie uur 's nachts ;(. Gaaf hè, dat die wieg er nog was. Goed dat je hem bewaart! Suus
Dat is ook een van de weinige dingen hoor. Oke een een pamperdoos met speelgoed. En wat kleine kleertjes die de babypop nu aan heeft. Maar veel gooi ik weg. Kan immers niet alles bewaren heb het jaren bewaard voor een 2e. Maar nu heerlijk aan de verkoop, maar die wieg... die blijft. teveel mooie herinneringen aan. Ja en voor de rest probeer ik gewoon mee te verzinnen. Maar je hebt er weinig aan
Lief van jou hoor! En van de anderen. Misschien is het ook wel gewoon gezeur van me, maar ik ben zo intens moe. Zit gewoon slecht in m'n vel. Suus
Nee het is geen gezeur. Je bent gewoon op. Alles heeft je zoveel energie gekost. ( en je privesituatie kost ook energie) . Het is niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk. Normaal haal je dat weer in met slaap en daar krijg je gewoon de kans niet toe. Normaal wilt iemand al dat hun kindje snel door slaapt, dat wil iedereen. En dan heb ik het over iemand in een normale situatie. Jij zit niet in een normale situatie. Dit vrat en vreet energie. Kan en wil je de kleine niet een nachtje bij een zus/ schoonzus/ opa en oma / vriendin of wie dan ook brengen zodat je een nachtje door kan slapen? Is dat een optie? Ik snap als je zegt dat je dat niet wilt, want ik heb dat ook nooit gedaan tot kk zelf zei ergens te willen gaan logeren.
Dat si wel de sleutel om er 's nachts meer ritme in te krijgen: overdag voldoende slapen, maar niet te veel, (te weinig dus ook niet, krijg je ook slechte nachtslapers van). En je zeurt niet hoor, ik klets nog steeds met een aantal meiden die ook van die rampzalige slapers hadden en we hebben eindeloos tegen elkaar aan lopen klagen, (want je omgeving is er op een gegeven moment helaas wel klaar mee), en dat was heerlijk. Even alles van je af klagen en dan verder weer over tot de orde van de dag, dat heeft me er toen echt doorheen geholpen! Dus lekker klagen, is je goed recht: het IS hardstikke zwaar per slot van rekening. En verder verstand op nul en blik op oneindig en dan komt er een keer een moment waarop je op een ochtend iets langer hebt kunnen slapen en iets minder moe bent
Maar nu ga ik iets heel niets leuks zeggen: suusmeisje heeft ook niets aan een mama die op is. Dus mss is het wel handiger ( theoretisch gezien ) als ze een nachtje uit slapen gaat. Dan kan jij even een nachtje doorslapen en ben je weer meer het vrouwtje. Als je zo door gaat ga je er alijk aan onderdoor en dan heeft suusmeisje helemaal niets meer aan je.
Wat ik zelf merkte aan kk en nu nog steeds: hoe meer kk overdag slaapt hoe meer kk ook de nacht slaapt. Dus nu overdag 2 uur ( niet korter en niet langer) en dan is de nacht ook langer. Of beter gezegd de ochtend langer uitslapen.
@Suus, die slapeloze nachten en moeheid horen er (helaas) bij. Je meisje zal zelf aangeven wanneer ze wat langer op de voeding kan slapen. Probeer overdag ook wat te slapen/rusten als het kan. En die richtlijnen vanuit het ziekenhuis, nou daar snap ik niks van. T sliep pas rond de 8 maanden door, en daar is niks geks aan. Sommige slapen nou eerder door dan anderen. Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een jongetje F. Het was een goede bevalling dit its eerste horrorbevalling. F woog (is nu wat afgevallen) 3760 gram en was 51 cm. Het gaat (op de nachten na , hij wilt alleen op mij liggen en aan de borst drinken) best goed! "Onze even oude kindjes" zijn dus nu niet meer officieel even oud.
Gefeliciteerd Paarse!!!!! En wat een mooi gewicht. Onze kleine is zo'n beetje een kilo lichter . En ze blijven voor mij exact even oud hoor. Remember Christmas? . Suus
Suus, die moeheid ken ik en vele moeders onder ons. Wat wij deden is in het weekend om en om in het souterain slapen met oordoppen in, zodat je 1x per week echt slaapt. Maar dat blijft moeilijk hoor als moeder... En probeer overdag zoveel mogelijk mee te slapen met haar, alle beetjes helpen. Succes meis, hopelijk kom je snel tot rust. liefs Miek
Wij hebben geen verdieping, dus in die zin is apart slapen een beetje een illusie . Ik blijf steeds liggen na de ochtendvoeding, en 's middags slaap ik ook. Maar het is steeds zo kort, je komt niet echt tot rust lijkt wel. Maar we komen er steeds beter in, begrijpen haar signaaltjes steeds een beetje beter. Dat is al heel fijn. De rest komt dan allemaal wel. Of ik tegen die tijd nog een relatie heb, is een tweede . Suus