@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee durf ik ook niet, minder kolven!

Suus

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

#2422 raspberry, 20 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2011
    Haha, wij zaten met 13 maanden bij de KA. Wat ze aan voeding kreeg. Nouja, vast voedsel en borstvoeding.
    Toen zei KA iets over dat dat laatste wel niet zoveel meer zou zijn.
    Ik: Hmm, als ik een dag kolf, heb ik een liter melk hoor...
    Hij: :$

:D
    (En toen heb ik idd ook een opmerking gemaakt over koeien en blijven melken enzo... Dat dat principe niet heel ingewikkeld werkte ;))

3. raspberry

Zou ik ook niet doen nu idd :)
    Als je echt teveel hebt, kun je er van alles en nog wat mee, waarmee je het niet verspilt:
    *in badje erbij in plaats van zeep: erg goed voor het huidje
    *bij ontstoken oogjes en wondjes
    *weggeven aan het moedermelknetwerk

En zodra je met vast voedsel begint als smeuig-maker voor je groenten, om pannenkoeken mee te bakken...

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee, ik durfde ook nooit minder te kolven. Had een enorme hoeveelheid ingevroren en daarmee heeft L. het nog een week of 3 gered nadat ik helemaal gestopt was. Op een bepaald moment werd ze zo groot en zo hongerig dat ik niet meer voldoende melk kolfde, en toen kon ik mooi aanvullen vanuit de vriezer. Daarna heeft ze de vriezer helemaal leeggedronken. Gewoon zorgen dat je er een goed systeem in houdt, en af en toe je 'verse' melk wat aanvullen met melk uit de diepvries, zodat je nooit veel oudere melk dan ong. 6 wk in de diepvries hebt staan.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    In het badje?

En dat netwerk is geloof ik aan allerlei regeltjes gebonden.

Juul bij 1 dag ingevroren was het al niet te drinken.
    Bah, maar goed nu zijn wij nogal verse mensen zeg maar.
    Potjes olvarit heeft kk nooit gegeten en nu eet ze bijv ook geen wortels uit een potje.
    Dus waarschijnlijk zat het er toen al in dat alles vers moet zijn :)

6. raspberry

Jep, in het badje :)
    Ik had bij Thirza op een gegeven moment 4 liter volkomen waardeloze BV in de vriezer, toen we er bij 9 mnd achterkwamen dat ze koemelkallergie had en die BV dus niet meer kon drinken.
    Haar huidje was door de eczeem nogal aangetast, waardoor badderen nog slechter voor haar was dan het sowieso al is voor je huid. Dus erbij in bad, als ze het toch niet mocht drinken. De goede stoffen in BV doen dan hun werk direct op het huidje :)

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goeie tip van dat bad. Dat had ik eerder moeten weten. Ze gaat nu steeds meer drinken, 8 x 80 onderhand, dus hoef ik minder in te vriezen. Die vriezer is allang vol, dus voor alles wat erin gaat, moet er ook iets uit. In theorie is het 3 maanden houdbaar, maar ja...

Vandaag krijgt ze haar DKTP-ellende, dus ligt ze weer 24 uur aan de monitor in het zknhs. Pfffff.

Suus

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Achossie.. sterkte meid en ook voor de kleine.

9. raspberry

Sterkte dan maar Suus! Hopelijk gaat alles goed en rustig!

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hopelijk vliegt het voorbij. Sjucht.

Dat moedermelknetwerk is een enorm gedoe, trouwens. Ik heb het serieus overwogen, maar het is echt een enorm gedoe. Heb genoeg aan m'n hoofd, denk ik dan.

Ik zou het zelf niet willen, denk ik. Melk van een vreemde moeder.

Suus

11. raspberry

Nee, daar zit je dan ook weer niet op te wachten...
    Zou het zelf ook niet gauw doen, maarja.... ik kon een heel weeshuis voeden in het begin, dus wie weet zou ik daar anders over denken als BV niet zou lopen ;)

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee ik zou bv ook niet van een ander willen, dan maar fv, daar zijn ook miljoenen kinderen groot mee geworden.

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik bijvoorbeeld. Ik was een borstweigeraar :).

Suus

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) ja en kolven was toen nog helemaal niet volgens mij. Heb mijn moeder er iig niet over gehoord.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je had alleen van die handkolven, zo'n soort glazen blaasbalg-geval, volgens mij. Dus nee, da's niet te doen. Ik ben overigens behept met een krankzinnig goed immuunsysteem, dus wat dat betreft :).

Suus

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik hoef ook geen bv van een ander, je weet nooit of ze echt niet roken of alcohol drinken, of drugs, moet er niet aan denken...

Hoe ging de prik Suus? vervelend he, ik moest de eerste keer altijd meehuilen, hormonen he ;)

Hopelijk wordt ze er niet ziek van en slaapt ze alleen wat meer.
    X Miek

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm ze is er best ziek van. Superoverstuur. Geen koorts (nog) gelukkig. Paracetamol gegeven, lijkt wel iets te helpen. Pfff vreselijk zielig hoor, je moederhartje breekt!

Suus

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Erg he. En het blijft erg. Ik vond die 4 jaar prik ook zo erg. hoewel kk er geen last van had, maar toch ik zat bijna te huilen.

Heel veel sterkte en hopelijk krijgt ze geen koorts.

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, geen koorts. Ze lijkt nu zelfs wel helemaal oké en lag net lekker te slapen. Ik ben zelfs naar huis gegaan. (SLIK!) Maar met de afspraak dat ik gebeld word als ze overstuur is. We wonen echt om te hoek, gelukkig.

Suus

20. raspberry

Nou, fijn dat de rust redelijk snel is weergekeerd!
    Moet ze zo vroeg die prikken al omdat ze prematuur is?
    Ik heb, na de ervaringen bij Thirza, namelijk juist besloten dat we, als we nog een tweede mogen gaan krijgen, pas na 6 mnd gaan beginnen en alles 1 voor 1 gaan doen...

Deel Deze Pagina