@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is net zo vroeg als normaal, na twee maanden de eerste prik. Prematuren hebben nog minder weerstand dan gewone pasgeboren baby's. De ziektes waar ze tegen worden ingeënt kunnen dus ook nog meer schade aanrichten. Dat risico willen we niet nemen. Ze wordt ook tot en met april maandelijks ingeënt vanwege het RS-virus.

Suus

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij prikten ook gewoon mee in het RVM, en omdat we bij het CB redelijk op een schema liepen van een a terme kindje (ik begrijp dat ze bij jou ook niet corrigeren?) kreeg L. ze ook gewoon op de normale termijnen na haar geboorte. Maar L. was een stuk minder prematuur dan jouw meisje, zij mocht ze gewoon op het CB krijgen en niet in het zkh.

Ze was altijd de dag van de prikjes zelf wel een beetje van slag, veel slapen en af en toe een paracetamolletje, maar knapte dan altijd snel op.

Zelfde overweging als bi jullie, qua weerstand zorgen dat ze die ziektes zeker niet krijgen. Maar ik ben hoe dan ook een voorstander van prikken ;)

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb me niet buitensporig verdiept in het prikken, maar ons is idd dringend aangeraden om ongecorrigeerd met het RIVM mee te doen. Ik heb veel vertrouwen in deze KA, o wonder, dus doen we dat gewoon. De kleine lijkt ook niet erg veel last te hebben, we gaan haar zo weer ophalen. Mijn schoonmoeder past op kindjes die om religieuze redenen niet worden ingeënt. Die kinderen hebben allemaal al kinkhoest gehad. Nog eens een extra reden om die van ons zsm te laten prikken!

Suus

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dan is het idd wel verstandig...
    Hier destijds wel in verdiept, omdat Thirza elke keer hardstikke ziek werd van die prikken, en daar werd ik niet vrolijker van. Om die reden hier dus een hopelijk volgende keer een alternatief traject...

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ah ik snap het. Heel naar lijkt me dat! Schrok gister ook wel even, ze was compleet hysterisch van de pijn, en dat heeft ze echt nooit!! Gelukkig hielp paracetamol hier heel goed.

Suus

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb me er ook in verdiept en er bewust voor gekozen om het wel te doen....maar die discussie staat elders op ZP :D

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik verdiep me altijd overal in, maar dit keer niet. Ik vertrouw op de arts, hahaha.

Suus

8. raspberry

Ja, daar staan geloof ik ook wel reacties van mij bij :)

9. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Hoi Suus (rozemarijke, juul, kaboutertje e.a. ;)),

even melden dat mijn zwangere platte bedrust er eindelijk op zit, onze zoon is maandagavond geboren! Vreselijke bevalling (keizersnede), onze flinke vent ligt ook nog in de couveuse owv behoorlijk wat bloed dat hij verloren is. Zelf moet ik ook nog goed bekomen (complicaties komen blijkbaar nooit alleen ;) - dat ken jij vast), maar dat moedergevoel stuwt me gewoon verder (ondanks de pijn) :). Ik heb m'n zoontje nog niet mogen vastnemen, hij is ook erg gevoelig aan prikkels en zelfs nog niet gewassen. Ik ben erg ongerust owv de hechting, maar misschien mag het vanavond eventjes... En ondertussen maar kolven, zodat ik toch iets kan doen.

Na 7w ziekenhuis (onderbroken), nu nog een week om te bekomen en dan mag Th hopelijk mee naar huis. En dan kunnen we terug ons leven oppakken - en herinrichten.

Jullie lijken me dat zo goed te doen, dat ik me maar optrek daaraan dat het bij ons ook allemaal wel vlot zal verlopen, qua hechting enzo.

on topic:
    Pfff, die eerste prikjes - ik word al emo als ik er nog maar aan denk, bij de dochter heb ik ook lopen wenen :)...

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    GEFELICITEERD!!!!

Ik heb ook een ks gehad en het komt goed ( ooit ;))

hopelijk gaat het met je mannetje ook snel weer beter.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gefeliciteerd Boerderijmama!!! Wat een opluchting. Hoe komt het dat hij zo veel bloed heeft verloren?

Suus

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Hij geraakte er niet uit ;) - eerst en vooral zat de placenta natuurlijk al in de weg, en daarbij was die ook nog eens vast gegroeid. Dus ze hebben die placenta er eerst (in delen) uit moeten halen, en daarbij is de navelstreng dus al doorgedaan geweest. Daarlangs is Th heel wat bloed verloren. Het was een kwestie van minuten... maar hij is er uit geraakt, heel bleekjes natuurlijk.

Blij dat ik ervan af ben. Niet teveel nadenken over wat er allemaal gebeurd is (dat is zijn deel van de geboorte/bevalling, ikzelf heb het ook nog te verduren gehad ;)) en wat 'had kunnen gebeuren'. En nu maar allebei snel opknappen, dat is de bedoeling :).

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeeemig wat een toestand! Hebben ze de placenta daarna ook nog manueel moeten verwijderen zeker?

Inderdaad meid, dat heb ik ook met mijn bevalling die in allerlei opzichten nogal traumatisch was: heel snel vergeten!

Sterk maar goed aan, hopelijk zijn jullie snel thuis.

Suus

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Boerderijmama, gefelicteerd! Wat een toestand zeg, zo met die ks en die complicaties, geen wonder dat jullie even een lastige start hebben. Maar, van nog een ks mama met lastige start: het wordt beter :D En straks kun je hem lekker vasthouden, en mag hij mee naar huis. Tip wat mij heel goed hielp, ik heb de eerste dagen met een kussen strak tegen mijn buik gelopen en geslapen, de tegendruk zorgt ervoor dat alles wat minder pijn doet.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :$ Wat een horrorbevalling.

Heel veel sterkte meid

Zo Juul als ik dat toen had geweten. Had ik vast die nacht de pijn iets minder gehad ( gyn is nog uit zijn bed gebeld voor mij :) )
    Hopelijk mag ik je tip ooit nog eens toepassen.

16. raspberry

@Boerderijmama: gefeliciteerd! Wat fijn dat het erop zit! Ondanks de horror-bevalling! My goodness, het gaat mij allemaal al pijn doen als ik het alleen maar lees! :(
    Kom goed bij en hopelijk doet zoonlief dat ook en kunnen jullie snel goed bij gaan komen en gaan genieten!

Gezien de termijn van je bevalling: kwam dus spontaan? Niks ingeleid en gepland? :(

17. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Was gepland hoor, de laatste weken/dagen had ik te dikwijls opnieuw bloedverlies, dus ze wilden het niet tot 38w uitstellen - gelukkig maar. Als hij zwaarder had geweest, had hij er misschien nog minder makkelijk uit geraakt...

Placenta hebben ze zoveel mogelijk uitgesneden -ze hebben er met z'n 3-en hard aan moeten werken- , maar alles is er niet uit blijkbaar, zat echt in de baarmoederwand/spier vergroeid. We zullen zien wat dat in de toekomst geeft...

Daarnet heb ik hem al wel even mogen vasthouden :) Ook al is hij ondertussen tot 2.5kg afgevallen (2.675 geboorte), het was toch nog zwaar om hem te dragen (zittend) met mijn litteken :(. Volgende keer (morgen?) leg ik er een kussen onder. Heb ook gevraagd dat ka morgen langskomt om evolutie te bespreken, want als je niets vraagt, krijg je dus 0 informatie. Maar dat herkennen jullie vast ook ;).

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oef, wat klinkt dat heftig allemaal. Met mij zijn ze na de bevalling een uur bezig geweest op de OK om de placenta eruit te 'bikken' en ook ik heb geen idee of er ooit nog een kans is op een nieuwe zwangerschap. Maar daar probeer ik niet aan te denken. We tellen onze zegeningen, nietwaar?

Arme jij, een gewone bevalling is al loodzwaar, ik heb weken nauwelijks kunnen lopen, maar jij moet wel helemaal gesloopt zijn. Komt goed hoor!

En wat heerlijk dat je hem hebt kunnen vasthouden. Ik hoop dat je goed kunt slapen en langzaam maar zeker wat kunt herstellen.

Liefs, Suus

19. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    @Boerderijmama, van harte met jullie zoon!!! pittige bevalling hoor, hopelijk kunnen jullie snel naar huis. Na mijn KS vond ik het prettig om een voedingskussen om me heen te leggen met de kleine erop, dan ligt je wond vrij. En lekkere ruime broeken dragen (als je al je bed uit kan komen, au!)

Rustig aandoen en proberen te genieten!

X Miek

20. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Gaat het al beter Suus? arm meiske :( en erg he die prikken, ik huil steeds mee.... wij moeten as dinsdag weer, kijk er niet naar uit :(

X Miek

Deel Deze Pagina