@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Pfffff wat heftig Suus :(,
    Héél véél sterkte voor de komende tijd!!!!

2. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hey Suus,

ik "ken" je niet maar heb heel dit topic doorgelezen en wil je veel sterkte wensen daar!
    Laat je meisje maar lekker zitten! ik duim en bid!
    Mijn kaarsje brand voor jullie!

Liefs!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Juul, dank vr de info. Steroïden al gehad, oligo vooral bij kindjes die nog jonger zijn volgens het AMC. Je schijnt maanden met te weinig vruchtwater te kunnen. Vliezen kunnen ze niet maken helaas en katheter doen ze niet vanwege grote risico op blaasontsteking, met alle weeënopwekkende gevolgen vandien. Ik wil idd wel wát meer info vd ka, maar ook niet al te veel als je begrijpt wat ik bedoel.

Andere meiden, dank vr de beste wensen. Idd plat liggen en verstand op nul. Een hele opgaaf.

Suus

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Suus, sterkte, getver zeg, het zit je ook allemaal echt niet mee.... Ik denk aan je....

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oh nee suus! Wat een vreselijk bericht! Waaerom kan het deze keer nou niet ongecomplieerd goed gaan?? Ik ga vreselijk hard voor jou en je meisje duimen. Heel veel sterkte, de dagen duren vreselijk lang nu maar dat je er voor vecht dat weten we al lang. Sterkte meid ik denk aan je en blijf julie weer volgen...

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, natuurlijk geen catheter vanwege dat. KA geeft niet zo heel veel info is mijn ervaring hoor (en ook van mijn zus, die heeft 2 premature zwangerschappen gehad). Meestal tekenen ze longblaasjes om te laten zien hoe de longrijping gaat. Voorspellingen zullen ze zeker niet doen, hun favoriete woord is 'afwachten'. En meer kun je ook niet doen ;) (zoekt "hart onder de riem-smiley")

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh, en voor ik het vergeet, als je stabiel blijft is het de moeite waard om te vragen of ze een thuismonitoring voor risicovolle zwangerschappen hebben. Ik heb in totaal met L. 7 weken volledige bedrust moeten houden maar daarvan hen ik 5 weken thuis door gebracht. Kwam er gewoon elke dag een verpleegkundige langs voor CTG, temp, bloeddruk etc. Echt zoveel waard als je gewoon lekker thuis in je bed kunt liggen!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank vr de tips Juul. Ik kijk het ff aan. Wil hier voorlopig zeker nog niet weg, maar wie weet verandert dat na de 30 weken :).

In welk ziekenhuis lag jij?

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Via PB

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gelukkig weer een dagje erbij!
    hou je haaks he!!!

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Doe ik. Jij van harte trouwens, zie ik!

Suus

PS Naar huis kan ik wel vergeten, dan gaat pas spelen vanaf 32 weken. Broeha. Haha. En het interesseert me niet eens, eerlijk gezegd.

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje Suus!!!!!
    Wat zie ik nu?

Ik sta hier met het kippenvel op mijn armen.

Wat moet jij geschrokken zijn!

hoe gaat het? Wanneer zijn je vliezen gebroken.
    En als je kindje nu komt, mag dat?

Jeetje wat een veel vragen heb ik, laat staan jij.
    (stiekem kan ik wel huilen voor je)

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee het kindje mag NIET komen, want dan zijn haar kansen echt nog slecht. Technisch gezien heeft ze dan wel een kans, maar geen beste.

De vliezen braken woensdag. Had natuurlijk al weken bloedverlies, slijmverlies en ook vochtverlies. Bleek GBS-infectie te hebben, maar ook daar heeft het Spaarne niks mee gedaan. Zij wisten het wel, ik niet. Misschien was dit niet te voorkomen geweest hoor, maar misschien ook wel.

Nu afwachten en hopen dat ik geen weeën krijg én geen infectie in de baarmoeder.

De strijd is nog niet gestreden, zoveel is zeker.

Lfs

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oh Suus, ik lees het nu ook pas... Sjezus...dat is toch niet te geloven???

Heel veel sterkte meis, houd je zo rustig mogelijk. Elke dag extra is er weer één. Bij 28 weken maakt ze een kans toch?

Het gaat goed komen! Dat moet gewoon!!!

Dikke knuf, Kweenie

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze maakt nu al een kans, Kweenie. En die kans wordt steeds groter. Vanaf 24 weken grijpen ze in. Dat doen ze pas een paar maanden.

Suus

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is wel een opluchting.
    Maar ze mag nog even lekker bij mama blijven zitten hoor!
    Liefst nog een week of 13.

Las gisteren iets over prednison dat dat de vliezen eerder kan laten breken. Zou dat er mee te maken gehad hebben? Of is het allen dat GBS ( nog nooit van gehoord)

Wat was mijn voorspelling ook alweer jongen of meid?
    Meiden zijn sterker he!

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat van prednison je vliezen eerder breken heb ik 1 keer ergens gelezen, en dat was op een forum van iemand die dacht dat ze dat ergens gelezen had. Ik weet dus niet wat daar waar van is.

GBS is Groep B Streptokokken. 25 procent vd mensen is drager. Als je het hebt kom je er nooit meer van af. Als je drager bent, moet je een infuus tijdens de bevalling. Je kind kan doodziek worden en zelfs sterven als het bij de bevalling besmet wordt. Laat je daar dus vooral op testen, dames!

GBS kan de vliezen ook aantasten. Aangezien ik al vier weken met een infectie rondliep zonder dat het ziekenhuis dat aan mij had laten weten, acht ik dat niet onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik al sinds week 19 bloed verloor, en slijm, en vocht (vruchtwater blijkt nu). Dat duidt op een infectie.

Suus

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat fijn om te horen dat de grens verlegd is naar 24 weken!!
    Uiteraard nog steeds veels te vroeg maar ze maakt een kans! En daar gaan we allemaal hard voor duimen, bidden, kaarsen branden etc.

Wat een vreselijke blunder vanuit het ziekenhuis trouwens!
    Echt niet te bevatten.

Maar goed, negatieve energie heb je niets aan dus ik stuur je wat positieve! Hang in there! Liefst nog een week of 10. Als ze er eenmaal is dan vervagen die weken alsof het niets is geweest!!!!

Je ligt zeker niet in de buurt van Utrecht in het ziekenhuis?

Groetjes, Kweenie

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @suus, ik heb je goede bericht gelezen op de andere draad. prima nieuws dat tot wk 32 dit goed zou moeten blijven gaan voor de ontwikkeling van je dochtertje, mits geen infectie of weeen krijgt. En ik weet dat het heel raar klinkt als je ingesteld bent op een volledige zwangerschap van 40 wk, maar 32 wk is een prima termijn hoor! Dan komt er vaak niet zo gruwelijk veel vechten meer aan te pas, tenzij het kindje nog andere problemen heeft. Ik generaliseer nu, en weet dat er ook moeders zijn met kindjes rond 32 wk die wel veel problemen hebben, maar meestal is dat een kwestie van groeien en aankomen. Mijn dochtertje was met 33+2 en mijn nichtje met 33+1, en die doen het allebei prima.

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Suus, wat een ontzettend rotbericht zeg! Wil je even laten weten dat ik meeleef en je heel veel sterkte wens de komende tijd! Dat je meisje nog maar lang veilig bij je mag blijven zitten en dat ze je maar HEEL goed in de gaten houden!!

Deel Deze Pagina