truste Suus, kwam nog even spieken of ht vandaag wel goed was gegaan. Weer een daggie voorbij En, lekker gegeten?
26 + 6, kijk, dat gaat lekker. Heerlijk gegeten en nog een filmpje gekeken. Zoals ik me nu voel, is het nog wel een paar weken uit te houden. Als alles rustig blijft, mag ik met 30 weken naar huis, de thuismonitoring in. Dan komen ze thuis de ctg's maken. De reden dat ze me nu nog houden is dat je tot 30 weken niet veel schijnt te merken van de eerste fase van de baring. Hun ervaring is dat vrouwen dan te vaak te laat in het ziekenhuis zijn, en er dan soms niets meer voor de kinderen gedaan kan worden. Dat risico willen we echt niet nemen dus ik lig hier nog drie weekjes. We gaan gewoon aftellen! Suus
Mogguh Suus, op naar week 27 , fijn dat je nu een richtlijn hebt op wanneer en waarom je bij wk 30 naar huis kan . Zag je buikfoto n stuk terug, mooi groot wordt ie door het broeden Was t Thais lekker? Wij zijn pas gestopt met vlees eten ik ben de vegetarische keuken aan t bestuderen. Is een hele omschakeling, maar goed te doen
Weer een dag erbij Suus, morgen 27 weken, yehhhh! En je hebt een richtdatum om naar uit te kijken. Heeft Suuslief al een papiertje met vakjes gemaakt voor boven je bed zodat je de dagen kunt afstrepen?
Als je vegetariër bent, moet je idd in de Thaise en Indiase keuken zijn. Dan mis je het vlees echt niet volgens mij. Verder eten we veel pastagerechten of eenpansmaaltijden, dus niet het traditionele groente, aardappels, vleesvervanger-verhaal. Koop een goed Italiaans pastakookboek, dat is een goede investering. En je vindt ook veel lekkers bij de recepten van AH online en op Smulweb. En slik een goed B-complex, vanwege je zwangerschapswens. Suus
O, en Marokkaanse stoofschotels zijn ook lekker: Recept - Marokkaanse stoofschotel met groenten - Albert Heijn Suus
26+6 Morge Suus, Wat een goed bericht zo op de zondagochtend, dat je zo goed in je vel zit. Ik hoop dat je je voorlopig zo blijft voelen, maakt het allemaal net iets makkelijker (niet dat het makkelijk is, maar je snapt me wel toch). Wat fijn dat je nu een richtlijn hebt. We tellen allemaal met je af. Mijn vriend vroeg ook net hoe het met je is. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Hmmm, krijg al bijna de neiging om in de keuken te gaan staan. Grappig, ik at heel weinig vlees, omdat mijn lief ook vegetarisch is, maar nu op advies van acupuncturist weer 4x per week een beetje. Wel biologisch natuurlijk, zodat je niet ook nog foute hormonen binnen krijgt. Wat fijn weer Suus dat er weer een nieuwe dag is aangebroken! Goed idee van afstreepvel. Kan je dan lekker naar uitkijken elke ochtend, met een dikke stift lekker kruisen. Goed om te lezen wat de preciese overwegingen zijn om je tot week 30 daar te houden. Dan gaat het niet meer om protocol, maar om een realistische voorzorgsmaatregel. Ik denk dat je je er dan ook makkelijker bij neer kunt leggen. Je zit dan nu al bijna op de helft volgens mij. Je ligt er al weer meer dan twee weken toch? Ik hoop dat er wat leuke dingen gebeuren vandaag en je genoeg afleiding hebt. Liefs en hou vol!
Hi Suus, Fijn om te lezen dat je morgen alweer de 27 weken hebt gehaald! Super hoor!! Kan me heel goed voorstellen hoe heerlijk het is voor jou om elke dag weer een dagje verder te zijn in de zwangerschap. Zoals je weet ben ik ook een Prednisongebruiker, nou ja.. Ben, eerder was zeg maar. Ik moest afbouwen met 20 weken zodat ik met 25 weken helemaal afgebouwd zou zijn en ik kreeg rond de 23 weken hele erge krampen en harde buiken. Ben ook erg bang geweest, maar elke dag kwam ik weer een dagje verder in de zwangerschap. Godzijdank zijn mijn vliezen toen niet gebroken, maar herken goed je angst. Terwijl het bij mij er dus minder heftig uitzag. Wil je ff laten weten dat ik heel erg met je mee leef!! Je vroeg laatst toen ik hier ook een berichtje had achtergelaten hoe het met mij gaat. Met mij gaat het goed. Ben inmiddels 36 weken en 2 dagen. Onvoorstelbaar dat ik na alle ellende (het zwanger worden, het van de trap vallen -> hematoon -> platliggen en vervolgens bij het afbouwen van de Prednison de krampen en harde buiken) zo'n mooi berichtje kan schrijven. Ik hoop dat jij dat straks ook kunt doen!! Dat jouw kindje nog een hele poos warm en veilig in jouw buik mag blijven zitten. Elke dag is er weer eentje!! Gisteren hebben we de laatste dingetjes in de babykamer gedaan, zoals het rolgordijn ophangen, deurknopjes op de gepimpte kast gezet en een haakje opgehangen. Ook heb ik gisteren eindelijk de op maat gemaakte matrasjes op mogen halen bij de winkel. We hebben nu echt alles in huis en zijn er echt klaar voor. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al wat aan de beebkamer hebben gedaan of dat je al spullen hebt besteld. Kan me namelijk ook best voorstellen dat dat nog best eng is. Veel succes meid!!
Ha IS, wat schattig van je vriend. En het voelt heel fijn dat jullie allemaal zo meeleven. Hoe is het nou met jou. Aan het aftellen tot augustus? Suus
Ha Duimelot, Ja mijn acu wilde me ook weer aan het vlees hebben (na 22 jaar) maar dat heb ik niet gedaan. Was goed voor m'n yin of zo. Maar als het me niet zo had tegengestaan had ik het ook gedaan hoor. En klopt, bij die 30 kan ik me wel neerleggen gezien de redenen. Maar ik zou ook gewoon echt nog niet naar huis durven. Ik lig nu ruim 2,5 week in het zknhs. Jij ook en fijne dag!
Ha Maartje, wat fijn dat het zo goed gaat! 36 weken al, jemig wat is dat hard gegaan. Ja, gelukkig is het bij jou bij harde buiken gebleven. Ik ben ervan overtuigd dat de verwaarloosde streptokokkeninfectie (Spaarne ziekenhuis) tot de gebroken vliezen heeft geleid. Jammer, ik had zulke goeie ervaringen daar, maar dit was gewoon ronduit slordig van ze. Zij wisten al een maand dat ik een infectie had en hebben niets gezegd of gedaan. Ondanks steeds terugkerend bloed en vochtverlies en het verlies van de slijmprop. Gedane zaken nemen geen keer, maar ik ben er wel pissig over. Afijn, wij hebben nog niks gekocht en nog niets gedaan. Suusman is wel het kamertje aan het leeghalen en gaat de muren een dezer weken sauzen. Matrasjes gaat hij met 28 weken bestellen, of zou dat te laat zijn? Wat was de levertijd van de jouwe? Ik moet een ovale hebben voor een oude wieg. Gelukkig krijgen we heel veel spulletjes van zus en een wagen van een heel goede vriendin. Dus we hoeven ook niet veel te kopen. Voorlopig dus maar verstand op nul hiero en dagen afstrepen. Liefs, Suus
Ja, de tijd gaat nu echt ineens snel!! Merk dat vanaf het moment dat ik het besef kreeg: ,,als het nu komt, dan overleefd ons kindje het'', dat vanaf dat moment het sneller en sneller ging. Eerst nu de 25 weken, dan de 28 weken, dan de 30, dan de 32... Elke dag extra is weer eentje meegenomen!! En dan gaat het steeds sneller. Wat voor mij ook wel hielp trouwens was om allemaal succesverhalen te gaan lezen van vroeg geboren kindjes. Bijv. van de drieling van Miepie. Hoe zwaar het ook zal zijn om zo vroeg geboren kindjes te krijgen, het feit dat die kindjes het overleefd hadden, gaf mij hoop. Net als elke dag op beebiesite.nl uit te gaan berekenen hoe zwaar mijn beebje nu zou zijn. Dat was voor mij goed vergelijkingsmateriaal dan om te bepalen hoe groot de kansen voor mijn beebje zou zijn Misschien is dit voor jou ook iets wat je er door heen kan slepen? Kan me voorstellen dat je nog wrok voelt over hoe het gegaan is. Ik heb dat heel erg met ons eerste ZH. Trouwens, daar zeiden ze tegen mij dat ik dus GBS had, maar dat er niets tegen gedaan kon worden en ook niets tegen gedaan zou worden, behalve een infuus bij de bevalling ALS ik ooit zwanger zou worden... Blijkt ook niet echt bepaald te kloppen. Ik heb in DD namelijk wel hiervoor antibiotica gekregen... Niet dat hiermee mijn GBS weg was, want een kweek die een poos daarna werd genomen zei dat ik weer een hele hoge concentratie had. Gek genoeg was ik bij de kweek met een week of ??? (weet niet meer wanneer, maar volgens mij was het rond de 11 weken??) ineens wel weer schoon... Raar, maar fijn. Overigs hebben ze vorige week weer een kweek genomen en donderdag hoor ik of ik schoon ben of dat het toch weer actief is. In beide gevallen zou ik overigs met een infuus in moeten gaan bevallen. Nog niets gedaan en niets gekocht?? Ben je al wel stiekem aan het rondkijken wat je zou willen hebben?? Fijn dat Suusman wel gaat beginnen. Ik heb mijn matrasjes (zowel voor het ledikant als voor de wieg moest het besteld worden) bij de Babydump besteld. Als je op een zaterdag besteld is het de bedoeling dat ze die week erop gaan bellen om de prijs door te geven. Dan kun je akkoord gaan en de bestelling echt maken of afzeggen. Vanaf het moment dat je akkoord hebt gegeven zou het nog een week of 3 max 4 moeten duren voordat je de matrasjes kunt afhalen. Zeggen ze... In werkelijkheid werd ik bijna 2 week na dat ik de bestelling in de winkel had gedaan pas gebeld. En zou ik in week 23 of 24 gebeld worden wanneer ik ze kon ophalen. Weer 24 was het afgelopen week maar had nog niets gehoord. Daarom dinsdag maar gebeld. Zeiden ze aan de phoon (hoofdkantoor) dat ze deze week de matrasjes zouden leveren aan de winkel dus dat ik deze week door de Babydump wel gebeld ging worden om te horen wanneer ik ze kon ophalen. Nou mooi niet gebeld dus. Ben gisteren maar op de gok heen gegaan en ze bleken er al wel te liggen... Mijn advies is om ze toch uiterlijk met 31 a 32 weken te gaan bestellen zodat je ze uiterlijk in huis hebt wanneer je 37 weken zwanger bent, of 37 weken zwanger zou zijn geweest (mocht je eerder bevallen...) Je krijgt je kindje toch pas op zn vroegst mee naar huis als je 37 weken zwanger zou zijn geweest. Fijn dat je veel spulletjes kunt krijgen/overnemen. Ben je al begonnen aan een afstreepkalender??
Nee, letterlijk nog niets gekocht en ben ook nog nauwelijks aan het rondkijken. Ik durf niet. Klinkt waardeloos, dat Babydump.'Het matrasje ga ik maar bij Prenatal bestellen. Hopelijk gaat dat sneller. Kindjes gaan hier soms namelijk ook al met week 34 of 35 naar huis als het goed gaat en ze goed op gewicht zijn. Dus dan kan het snel gaan ineens. Raar verhaal van jouw GBS. Zoals alles onderschatten ze ook dit kennelijk weer in Nederland. Ik laat hier iig regelmatig mijn urine kweken om te zien of het weer oplaait. Ze zijn er niet voor, maar ze werken er wel aan mee. AB krijg ik sowieso bij bevalling. Jij gelukkig ook. Bij mij gaan ze het kind met 37 halen als het er nog niet is. Maar dat duurt nog wel ff, als ik het al haal. De afstreepkalender zit in m'n hoofd. Komt goed!!! Bedankt voor de site-tip. Het werkt voor mij nu beter om heel veel niet te weten. Wel gaan we van de week een kijkje nemen op de Neo. Dat vind ik al spannend genoeg. Xx Suus
Snap van niet durven. Het is ook eng!! Maar ik koos er juist ondanks de angst toch voor om de spullen wel in huis te halen. Was echt bang dat ik straks mn schoonmoeder enzo op pas moest sturen om de spullen te halen en ik wilde het zo graag zelf doen... De kans dat ik ooit nog eens in verwachting mag raken is zo vreselijk klein dat ik het zelf wilde doen... Maar tegelijkertijd dus heel erg bang dat we straks van alles in huis zouden hebben, maar dat we het niet zouden mogen gaan gebruiken... Klinkt idd waardeloos, maar de prijzen bij de Babydump wat betreft matrasjes bestellen is wel beter dan bij de Prenatal. Wat overigs nog beter zou zijn is om de matrasjes gewoon bij een bedrijf te bestellen die ook matrassen voor caravans enzo maakt. Is nog goedkoper, maar die tip kreeg ik pas toen ik al de boel besteld had. Overigs vind ik de gedachte dat het bij een babywinkel vandaan komt ook wel prettig: weet ik zeker het juiste in huis te hebben. Met 34 a 35 al naar huis? Wauw, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar hopelijk blijft jouw beebje nog wat langer zitten!! In ieder geval eerst de 28 weken halen, dan de 30 en dan de 32. Vanaf 32 weken mag het zelfs al in een regionaal ZH geboren worden, dus dat is ook een hele belangrijke mijlpaal!! Laat jij trouwens alleen je urine kweken? Tegen mij is gezegd dat het soms niet in de urine te zien is, maar wel bij een uitstrijkje. Of durven ze dat bij jou niet te doen vanwege de gebroken vliezen?? Mijn beebje zal de 40 weken ook niet halen. Mijn gyn vind dat we in mijn geval geen enkel risico moeten gaan lopen en wil mij gaan inleiden als ik 37 a 38 weken ben. Nu is het alleen zo dat hij veel vrije dagen heeft als ik rond de 38 weken ben, dus het is ff afwachten wanneer ik precies ingeplannend ga worden. Het liefst beval ik namelijk wel als hij dienst heeft. Ik hoop aankomende donderdag een datum te krijgen, dan heb ik weer controle en de dag erna zal ik 37 weken zijn. Tsja, voor de 1 werkt niet weten, voor de ander werkt juist wel weten. Het gaf mij een gevoel van 'controle'.. Ik weet wel dat ik nergens controle op had, maar het gevoel toch iets te controleren... Dat werkt voor mij altijd prettig.
Ja, ik hoor het hier regelmatig, kindjes met 35 weken naar huis. Misschien verschilt dat per ziekenhuis. Haha, m'n schoonmoeder op pad sturen zou ik ook nooooooit durven, maar m'n zus heeft allemaal leuke spullen, dus ik hoef gewoon ook echt niet zo veel te hebben. Niets, afgezien van de matrasjes, wat ik niet na de geboorte nog zou kunnen kopen, ervan uitgaande dat ze voor de 35 weken geboren wordt. Bovendien kan ik nu toch zelf niets kopen, alleen via internet zou kunnen, maar dat is toch anders dan wanneer je zelf even kan snuffelen en aanraken. Ik laat Suusman binnenkort wel naar Prenatal gaan, dat klinkt toch het makkelijkst. De centen maken me niet zo veel uit op dit moment. Ik weet het idd, van dat regionale ziekenhuis, maar laten de regionale ziekenhuizen die wij hebben gezien nou ongelooflijke prutziekenhuizen zijn. Mooi niet dat ik daar ga bevallen! Maar je bedoelde het vast ook hypothetisch . Ik tel niet eens in twee weken, maar in dagen, en dan per week. Ik kan me voorstellen dat je in een later stadium wat verder vooruitkijkt, maar hier is me verteld dat een kind met een normaal gewicht vanaf 30 weken eigenlijk pas echt een heel grote kans heeft om het gezond en wel te overleven. Kop in het zand dus maar, en dagen tellen tot het zo ver is. Ja ik laat alleen urine kweken, omdat mij verteld is dat je sowieso nooit GBS-vrij bent en dat het vooral in de vagina niet uit te roeien is. De urinekweek is dus een graadmeter, want ik had een giga blaasontsteking toen ik hier werd binnengereden. Het gaat me er dus meer om de GBS hopelijk in toom te houden, maar uitroeien dat schijnt dus niet te kunnen. En inwendig doen ze bij mij idd helemaal niks meer! Bizar idee, Maartje, over een week (of twee) ben je moeder! Suus
ik heb mijn ovale wiegmatrasje door mijn moeder op de markt laten halen, was geloof ik 15,- erg goedkoop en was klaar in 2 weken (ook op maat gemaakt) @Maartje, je bent er inderdaad bijna!!! spannend hoor, je kan je kleine snel knuffelen En Suus, wat staat er vandaag op de planning om te eten? morgen 27 weken, gaat de goede kant op