@Suus35

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miek74, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Geen idee of daar in het buitenland wel meer op geanticipeerd wordt, maar het zou zomaar kunnen...

Dank je!

Suus

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Voor hartkloppingen en mastopathie.
    En beide met succes.

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Wat is mastopathie?

4. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hobbels en bobbels in je borsten; die van tijd tot tijd erg pijnlijk kunnen zijn. Goedaardige hobbels.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Joepie 27 w ( waarom krijg ik geen mail meer als er gereageerd is???)

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Yep, 27 weken, jeej! Geen idee, misschien heb je jezelf per ongeluk ge-ontabonneerd?

Suus

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hte gebuert wel vaker.

Las iets van maartje en pred.
    Ben nu eigenlijk ook wel bang om pred te slikken.
    Gebruik het wel deze ronde ( volop ;) ), maar stel dat het ooit lukt en ik ook jullie ellende krijg....
    Achteraf gezien had ik al heel lang weeen bij kk.
    Alleen op de dag zelf toen het gebuerde dacht ik: ooooh zijn dit weeen, maar dit voel ik al weken/maanden. Maar dacht dat het de bi ook was en de ischias.
    Dus zeker met dat in mijn achterhoofd..... moeilijk.

En las dat je bij 30w naar huis mag!
    Super, maar oook eng lijkt me.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ken genoeg vrouwen die prednison slikten en geen gebroken vliezen of harde buiken hadden. Het kan nog steeds goed dat er geen enkele relatie is tussen die zaken. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je je aan het advies van De Sutter houdt. En laat extra vaak op blaasontsteking controleren. En dan bedoel ik en kweek, en geen sneltest.

Als je progesteron gebruikt, blijft je baarmoeder ook langer rustig. Ik ben er helemaal niet mee gestopt, en misschien is dat wel m'n redding al die tijd al.

Niemand heeft de wijsheid in pacht, je moet op je gevoel afgaan. Lastig, maar waar. Ik denk nog steeds dat ik zonder de pred niet zwanger was gebleven, en ik denk dat Maartje hetzelfde zou zeggen als je het haar vraagt.

Zijn voorweeën overigens niet heel normaal? Ze zeggen hier dat je drie harde buiken per uur mag hebben met 26 weken. Dat zijn oefenweeën.

Suus

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb tijdens de zwangerschap van Zoë ook prednison gebruikt, als ik het me goed herinner 15 mg (kan ook 10 geweest zijn). Hier goddank geen ellende daardoor meegemaakt. Even ter geruststelling van kabouter

Ik heb vanaf 20 weken erg veel harde buiken gehad. Meerdere per uur en soms met regelmaat (dan moest ik bellen en langskomen). Vanaf 30 weken mocht ik daardoor niet meer werken. 3 per uur was de max werd er toen tegen mij gezegd als ik het me goed herinner.
    Overigens vond de bedrijfsarts dat maar onzin....als die harde buiken weeën werden lag dat toch echt aan mij en niet aan het werk.....Gelukkig was mn baas een stuk meegaander....

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nu ik er zo over nadenk....Zoë is de enige zwangerschap waarin ik aan de pred was....de andere keren niet.....zou het?

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik gebruik nu 20 mg per dag.
    Maar het advies van Dr de Sutter is stoppen met 13 weken toch? En utro ook.

Ik had denk ik al voorweeen/oefenweeen met 20 weken.
    Moet het nakijken staat vast wel ergens ;)

Toch neig ik naar wel blijven slikken. Als je het niet slikt, gaat het zeker fout.

dank je zena.
    Heb jij wleeens een consult bij dr. de Sutter gehad?
    Ik zou dit verhaal toch eens bij haar voorleggen zeker met 4* ook.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, er zou een verband kunnen zijn. Ken je 'Is Your Body Baby Friendly' van dr. Alan Beer?

Suus

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    27 weken zwanger! Gefeliciteerd met deze mijlpaal :)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

De Sutter zegt 10 mg vanaf terugplaatsing, en met 12 stoppen. Ik heb een ander protocol aangehouden, dat heb ik je destijds ge-pb't. Ik zou zelf niet nog een keer zo lang doorgaan met de prednison, na deze ervaring. Voor de zekerheid.

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je!

Suus

16. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    off-topic

Jes, mijn hartslag blijft helaas niet normaal. In rust kan ie zomaar 120 zijn. Ook ervaar ik weleens overslagen ..... zeker 12 per minuut en dat dan 2 dagen lang. Gisteren op de SEH 'gelukkig' ook ineens hoog .... van redelijk normaal naar 145! Dan hebben ze dat iig ook gezien.
    Wat jouw collega heeft klinkt als AVNRT. Dat heeft mijn moeder en zij heeft medicijnen daarvoor.
    Wat betreft acupunctuur, daar ben ik net mee gestopt (was daar niet voor mijn hartkloppingen overigens). Eerst maar eens kijken wat er uitkomt bij de cardioloog.

Bedankt voor de info ..... ook Mirri.

Zo en nu weer ff over tot de orde van de dag .... het is geen hart-topic ;)

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

17. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    27

Hey Suus .... week 27 is begonnen, gefeliciteerd met weer een nieuwe week!

Zou willen zeggen eet smakelijk ..... maar denk dat je al hebt gegeten!
    Ik ga (weer) voor de lof met ham en kaas. Vriendlief is aan het werk en dan is dat wel makkelijk om voor mezelf te maken.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

IS, wat goed dat je voor jezelf kookt! (Dat doe ik echt nooit.) Jaaa, week 27. Heel fijn deze mijlpaal maar ik ben vandaag ook een beetje ongedurig, merk ik. Was het maar vast week 30...

Suus

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey Suus, ik zat te denken he...? Is er nou iets waar je erg zin in hebt, nu je zo aan bed gekluisterd bent, wat je zelf niet kunt regelen of geregeld kunt krijgen, maar wat we misschien hier met z'n allen op dit forum wel voor je geregeld zouden kunnen krijgen?
    Wil zo graag wat voor je doen namelijk :D Iets meer dan af en toe een digitale hart onder de riem....

20. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Alleen lof met ham/kaas maak ik als ik alleen eet hoor!! Normaal dan maken we (laatste tijd alleen vriend) iets van te voren wat we dan kunnen opwarmen. Zelfgemaakte Chili, Pasta, Provençaalse schotel .... maar wel allemaal met verse groente, etc.

Heb jij lekker gegeten Suus ..... wat stond er op het menu?

Vandaag weer een beetje een off-day dus. Ja ik kan je geen ongelijk geven. Maar als je terugkijkt, is het dan een klein beetje snel gegaan ...... of zeg ik nu iets hééééél geks??

Morgen weer een betere dag .... afgesproken??

Kusss

Deel Deze Pagina