We zagen gisteren op de 'medium care' van de Neo een dametje dat met 28 geboren was en inmiddels 30 was, en kerngezond. Ze zou nu al naar een streekziekenhuis gaan. En het kindje van mijn buurvrouw v vorige week werd met 31 pre- en dysmatuur geboren en ging met 35 weken naar huis. Dus het komt wel vaker voor, maar alleen bij kindjes die het heel goed doen. Suus
Ja met de pred zou ik met 12 weken stoppen. Wel afbouwen. Ik zou het risico na mijn eigen ervaring niet meer durven nemen. Suus
Herkenbaar! En er is helemaal niets dat het sneller doet gaan. het gekke is, nu ik erop terug kijk, lijkt het wel heel snel te zijn gegaan. Maar toen ik in het ziekenhuis lag kon ik de wijzers van de klok elk uur wel rond kijken!
Achteraf valt alles mee, zelfs de meest vreselijke dingen. Je brein is er niet op gemaakt om langdurig op negatieve ervaringen te focussen. Goed geregeld is dat! Dus als ze straks geboren is en alles gaat goed, dán is het achteraf vast omgevlogen . Nu is elke dag nog ff een worsteling. Suus
Als ik terugdenk aan de laatste weken van mijn verlof bij Thirza, kan ik alsnog wel knettergek van verveling worden, (ik had BI en enige wat ik nog kon was 1 keer per dag een klein boodschapje halen in het winkelcentrum hier. Normaal 5 minuten lopen, toen deed ik er 30 minuten over. En ook weer 30 minuten terug. Werd ingehaald door verbaasde omaatjes achter rollators. Die ik overigens een volgende keer ga halen bij de thuiszorgwinkel, als ik weer zo kom te zitten ). Rest van de dag lag ik dan voor pampus op de bank Maar goed, op zich ben je dat snel weer vergeten als de kleine meid er straks ook echt is Dan is het wel gedaan met de verveling Hey, nog ff wat anders, vanuit dat andere topic over veranderde cycli: je zei dat verminderd bloedverlies teken van verklevingen kan zijn, en aangezien dat bij mij flink het geval is, (van 7 dagen vol ongesteld met elke 2 uur moeten verschonen, naar 3-4 dagen een etmaal lang met 1 maandverbandje toekunnen. Eerder altijd stolsels en slijm erbij, nu enkel een beetje bloed), vroeg ik me af of er meer dingen zijn waaraan je kunt merken dat er mogelijk iets aan de hand is? Heb de 14e trouwens een afspraak bij de gyn, verwijzing aan de huisarts gevraagd omdat ik het niet vertrouw (en ook nog niet weer zwanger ben).
Inderdaad je vergeet dat best snel. Ik heb 9 mnd plat gelegen. Zelfde als Rozemarijke, alleen mijn boodschappen werden zelfs vaak gedaan. Maar ik denk dat er geestelijk wel een verschil zit. ( voor mij dan, ik kan niet voor Rozemarijke praten) De 1e weken waar heel erg moeilijk of het wel goed zou gaan. Maar toen ik kk voelde schoppen en ik maar moest blijven liggen... ik wist dat het met die kleine goed was ( al is die angst echt nooit weggegaan). Jij mag nu gewoon echt nog niet bevallen.... en dat was natuurlijk bij mij niet aan de orde. Nou wat een wazig verhaal maar hoop dat je me snapt. He en ik vind het zo jammer dat de "mooie " kaart nooit aangekomen is. Er stond zo'n verhaal in
Nouja, ik ging dus al helemaal kapot van verveling terwijl alles verder OK was, geen zorgen over Thirza, die ging goed. En dat was vanaf week 36 pas.... (voor die tijd lag ze nog niet ingedaald en was ik wel redelijk normaal mobiel ). Dus als je dan daarnaast ook nog eens zit met alle zorgen en zien te voorkomen dat de bevalling al gaat beginnen.... dan kan ik me enkel maar beginnen met voorstellen hoe zwaar dat moet zijn. Maar goed, elke dag voorbij is een dag dichterbij het moment dat je je kleine meid in je armen gaat mogen houden, en vanaf dat moment maakt al die ellende niet zoveel meer uit, dan heb je je kindje in je armen en daar heb je dan alles voor gedaan en die kleine was dat alles dubbel en dwars waard (Bereid je vast voor op de kraamtranen: je gaat echt de hele wereld bij elkaar janken! ).
Hier deed mijn man trouwens destijds de boodschappen, maar om mezelf nog enigszins in beweging te houden, (dat moet bij BI), en de verveling nog een klein beetje te kunnen doorbreken, deed ik dan eens per dag een boodschapje. Was ik er tenminste even uit geweest. Ben toen op het laatst zelfs nog een keer met de bus de stad in geweest om nieuwe laarzen te kopen, waar ik vervolgens nauwelijks op gelopen heb en die kort na de bevalling niet meer pasten, omdat mijn bloeddruk weer steeg en mijn benen weer voller werden "Gelukkig" viel ik weer enorm af toen ik bij 9 maanden op dieet ging voor Thirza haar koemelkallergie en pasten de laarzen toen weer (en sinds de miskraam (tevens de stop met BV) ben ik weer een paar kilo aangekomen, dus ze staan nu in de kast te wachten op een volgende zwangerschap Ga er maar weer vanuit dat ik dan opnieuw een keilage bloeddruk ga hebben en m'n benen dan weer een stuk dunner worden van al het vocht dat ik dan niet vasthoud ).
Ooo die kraamtranen........ ja die heb ik ook heel veel gehad. En nu nog. Ik kan naar kk kijken dan dan gewoon gaan huilen. Ik kon echt niets meer. Heel af en toe was mjn uitje idd de supermarkt. Ik hing half op die kar om de zaak door te komen. Maar ik ging ( nou ja liet me rijden) met de auto. Waar begin ik eigenlijk aan? Waarom wil ik een 2e???
Ik zit zo eens te denken: bij jou was de bi ook wel heftig. heb je zware en minder zware bi? Weet wel dat je ook nog in een rolstoel kan komen. maar zijn er ook mensen met bi die alles wel kunnen?
Ja, je kan er ook nog fikse krampen bij hebben (erger dan voorheen), maar dat had ik zelf niet, en er zijn veel vrouwen die het niet hebben. Het belangrijkste kenmerk is sterk verminderd bloedverlies. Ik had maar een beetje minder bloedverlies, en toch fikse Asherman. Ik zou het dus zeker goed doorspreken met de gyn, en om een hysteroscopie vragen als je het niet vertrouwt (diep vanbinnen). Met een echo zien ze, in tegenstelling tot wat veel gyns denken, namelijk meestal helemaal niets, terwijl je dan wel degelijk Asherman kan hebben. Een hystero is de enige manier om het zeker te weten. Temp je? Neem dan je tempkaartjes mee om aan te tonen dat je cyclus verder normaal is. Anders gaat de gyn het geheid op hormonen gooien die nog in de war zouden zijn. Nederlandse gyns denken namelijk doorgaans dat het heel zeldzaam is, maar helaas klopt dat niet. Asherman hoeft niet ernstig te zijn om voor verminderd bloedverlies te zorgen. Als je verklevingen hebt in de baarmoederhals merkt de baarmoeder dat er een afsluiting is, en gaat dus minder baarmoederslijmvlies aanmaken. Met een relatief simpele operatie bij een goede Ashermanarts kun je er dan snel van af zijn. Soms moet je dan nog even een spiraal dragen, maar lang niet altijd. Suus
Heerlijk he... geniet daar lekker van. je mag lekker ongestoord janken en janken en janken. Hihi dat belooft nog wat als jullie meid er is. Neem van mij aan: elke keer als je naar haar kijkt, blijf je huilen ( tenminste ik dus wel). Nou ja niet elke keer natuurlijk anders zou ik de hele dag janken. Maar kan idd regelmatig nog een traan laten. hoe mooi kk is, hoe geweldig, hoe lief, hoe bijzonder hoe groot wonder enzenzenz
Ik had het gisteren bij Neonatologie ook heel erg, waar we even mochten kijken. Die baby'tjes waren zo volmaakt al, hoe klein ook, en zo ongelooflijk schattig, ik moest echt even flink slikken. En het idee dat die kleine van ons in mijn buik ook zo'n lekker friemeltje is... het is toch echt een wonder.
Dat lijkt me idd heel raar/vreemd. De kindjes die jij gezien hebt gisteren zijn gewoon qua grootte net als jullie meid.
Wow Suus, 'alweer' 27 weken he! Wat mooi dat jullie op de neo mochten kijken. Dan is het pas echt zichtbaar wat er nu in je buik zit he. Een compleet kindje dat alleen nog moet groeien... Zijn de verpleegkundigen nog een beetje lief eigenlijk? Geen gezeur meer gehad over bezoektijden enzo toch?