@Suus: thanks, ik ga zeker mijn tempkaartjes even uitprinten. Heb een afspraak bij de gyn waar ik ook kwam om door te spreken hoe en wat rondom het opwekken van de miskraam, (die dus een voorkeur voor cytotec had), en dat was een lekkere no-nonsense nuchtere dame, dus heb er wel vertrouwen in dat ze naar me gaat luisteren En ik ga denk ik idd vragen om een hysteroscopie... vertrouw het gewoon niks. Alhoewel ik niet zeker weet of het niet ook hormonen kunnen zijn, ben al sinds de MK misselijk namelijk En moe, (en m'n ijzer is wel weer in orde). @prematuur en dysmatuur: prematuur is te vroeg geboren, maar wel een gewicht en lengte enzo passend bij de leeftijd. Dysmatuur zijn kindjes die te klein en te licht enzo zijn, minder ver dan ze zouden moeten zijn dus. Mijn neefje was dysmatuur: 1900 gram bij bijna 9 maanden, geboren na een zwangerschapsvergieftiging, (schoonzusje had helpp). Maar wat een wonder he, die babytjes? Bij 3 maanden zijn ze al helemaal compleet, onze termijnecho bij Thirza (13 weken) was ook zo gaaf, alles erop en eraan, ze lag al op haar duimpje te sabbelen!!!! @BI: ja, dat kan in heftige en minder heftige mate. Bij de laatste zwangerschap kreeg ik er direct al last van, zat met 6 weken toen bij de bekkentherapeut en door de oefeningen enzo namen m'n klachten heel snel af, (alhoewel ik achteraf me afvraag of dat niet ook te maken had met het feit dat het vruchtzakje met zo'n 8-9 weken gestopt was met groeien). Bij Thirza had ik wel wat pijntjes hier en daar, maar kreeg ik dus pas echt last toen ze indaalde. Ze was ook nogal groot, en mijn buikje erg klein (zeker voor haar formaat: 4330 gram, 53 cm), dus de boel werd nogal aardig in de verdrukking geduwd toen. Daar heeft mijn bekken dus echt een opdoffer van gehad, en de vorige zwangerschap merkte ik dat dus direct, (en ik heb rondom ei en menstruatie tegenwoordig sowieso bekkenklachtjes). VK gaf ook aan dat het doorgaans in een volgende zwangerschap dan eerder terugkomt. Ik had niet helemaal gerekend op direct vanaf het begin alleen, dus daar houd ik voor de volgende keer maar wel rekening mee. Bij een positieve test direct maar een afspraak bij de bekkentherapeut weer inplannen Maar goed, die bekkentherapie a la Cecile Rost (met puntjes op de o), dat heeft dus erg goed geholpen, zeer succesvolle therapie! Hoe is het vandaag verder Suus? Beetje door te komen?
Ja, het was mooi, omdat het allemaal ineens zo dichtbij komt, maar ik dacht vooral ook de hele tijd 'laat haar alsjeblieft nog heeeel lang in m'n buik zitten'. Met de verpleegkundigen gaat het momenteel prima. Misschien dat ze er toch op zijn aangesproken door de arts tegen wie we geklaagd hadden. Suus
ja wat kunnen ze mini zijn he, en dan toch al helemaal af. T heeft een paar dagen op een warmte bedje op de neo gelegen en ik heb me toch een paar kleintjes gezien daar, gelukkig ging het met allemaal goed.
Ja, dat is ook zo spannend hè. Ik kan er nu al tegen opzien. Hoe moet je die bange eerste maanden doorkomen... Suus
Kabouter, thanks voor de kaart. Hij is idd leuk . Paarse, wat een vrolijke dierentuin, en wat een prachtige tekening van T! Sparkie, dank voor je lieve woorden! Zo, m'n vensterbank is lekker vol, meiden . Suus
He? heb je hem nu al? Heb hem toch gister op de bus gedaan. Nee dan krijg je vast de 1e niet meer. Jammer, nu was de kaart niet zo bijzonder Maar er stond wel een stukje in, dat pb ik je vanavond wel even. Voor zover ik het nog weet. Nou vooral een ding.
Ik zie ineens deze topic, nadat ik een reactie op mijn eigen topic had geschreven, aan jou gericht.... lekker duidelijk Maar zoals ik daar dus schreef, in het laatste stukje: Maar ik lees in jouw onderschrift, ook een pittig iets. Dus ik kan jou ook veel sterkte/ succes/ kracht toewensen !! En hopen dat je kindje nog zo lang mogelijk mag blijven zitten !! En zag dus staan, syndroom van Asherman. Heb dus ff gegoogled, maar is dat bij jou dan onstaan door een curettage ?? Mss dat je het ooit wel hebt geschreven, maar was/ben nieuwsgierig.
Ja, dat kreeg ik als cadeautje na een curettage. Rechtereierstok was zo erg verkleefd dat die niet meer open te krijgen was, en ik had een aantal verklevingen in de baarmoederhals waar ik aan geoperereerd ben. Daarna moest ik nog een spiraal en hormoonkuur en alle ellende, dus vandaar dat ik me nogal eens geroepen voel om vrouwen met MA's op de risico's van een curettage te wijzen. Suus
@Suus: heb je een beetje een kast vol van die vriendinnen? Beter, als ze je even op komen vrolijken! Fijn dat alles toch goed was, kan me voorstellen dat je je weer even helemaal rot schrikt als je dan weer bloedverlies hebt! @Kaboutertje: je kunt bekkentherapeuten die volgens de methode van Cecile Rost werken trouwens hier vinden: www.bekkentherapie.nl
Mijn man en ik zijn het erover eens dat het hebben van een ind je voorgoed emotioneel incontinent maakt Wij hebben precies hetzelfde, maar na 2,5 jr kan ik niet meer volhouden dat het kraamtranen zijn....mss zwangerschapshormonen?
Prematuur is te vroeg geboren, dysmatuur is te licht voor de termijn. En dan heb je nog beide, mijn dochtertje was prematuur (33+2 wk) en ook dysmatuur (1900 gram ongeveer, en dat moest al boven de 2200 zijnj geloof ik)
Trouwens goed dat je al bent wezen kijken hoor! Het wende snel, vond ik, maar eerst vond ik het heel erg overweldigend, met al die couveuses en bewaking en piepjes en zo. Dus wel fijn om wat voorbereid te zijn.
Net zoals je ze nu doorkomt Suus, gewoon elke dag opstaan, adem blijven halen, en wachten. Het is frustrerend, en je wereld wordt zo klein, en je wordt gek van het idee dat je niets kunt doen om alles beter te maken. Maar ook dat gaat voorbij. En als je meisje lekker nog eventjes blijft zitten en goed groeit is ze met een week of 3 a 4 echt wel uit de gevarenzone hoor, dan is het (als er verder niets bijkomt) gewoon nog een kwestie van groeien. Ik wil het niet bagatelliseren, verre van, maar dat is de enige manier waarop we in onze familie ermee om kunnen gaan (hebben meerdere prematuren vanwege familiaire HELLP)
Kom weer even bij je neuzen en zie dat miniSuusje nog netjes zit waar ze hoort te zitten.Fijn om te lezen.En al bij de frummeltjes wezen kijken.Ik vind je stoer. En weer even een dikke knuffel voor het in het zkh zijn.
Dag suus, dag andere meiden, Ik lees vandaag voor het eerst en met veel ver- en bewondering deze topic. Ik ben echt ontzettend onder de indruk van jullie kracht en doorzettingsvermogen. Vooral voor jou Suus, heb ik erg veel bewondering. Wat heb jij een offers moeten brengen en moet je nog steeds brengen voor het kleine meisje dat in jouw buik groeit. Voor mij relativeert het ook. Ik realiseer me weer eens hoe ontzettend veel geluk ik heb met een kerngezonde dochter die hier boven lekker in haar bedje ligt te slapen en een tweede dochter in mijn buik. Ik wil je bij deze een hart onder de riem steken en zal kijken in hoeverre ik kan bijdragen aan een noodzakelijk stukje afleiding door middel van dit topic.... Liefs liesl