@Suus35

Discussion in 'Miskraam' started by Miek74, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    @Kabouter; succes volgende week, zal weer spannend worden,

ik duim heel hard voor jullie!

liefs Miek

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is idd waar, met bv zie je je kindje niet. met fv kan je in zijn/haar oogjes kijken en contact maken.

is het zo: vaak lukt het niet? Of willen mensen gewoon niet? Of geven ze te snel op? ( ik bedoel niet jou hoor, jij had gewoon niet)

Ik heb heel veel gekolfd en toen kwam het op gang. En ik heb uiteindelijk 8,5 gekolfd na elke voeding de kolf er nog op. ( was veel te bang dat het te weinig zou zijn) Uiteindelijk liters door de gootsteen gespoeld.
    Zal een kijken wat die bv-bank is......
    enige tijd later... kan er niets over vinden

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vragen

Dank je wel Miek, laatste kans he....

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Idd de moedermelknetwerk bestaat.... ik zocht het even op op internet maar geloof dat ze de domeinnaam niet betaald hebben ... Je zou een lactatiekundige kunnen vragen in je buurt (zie linkje dat zijn ILBC lact.kundige Het gaat elk geval in zijn werk dat jij als DONOR een VRAAGMOEDER elkaar gaan matchen ... (in de buurt dus) dan wordt het melk gepauturiseerd ingevroren en overgedragen ........de VRAAGMOEDER betaald JOUW bloedonderzoek 60 eur om ziektes uit te sluiten (wordt getest op hiv/aids hepatites, soa's, en alle andere schadelijke ziektes die overdraagbaar zijn via bloed) het contact via donor en vraagmoeder gaat ALTIJD via een lactatiekundige en het moedermelk netwerk....(ik zal de vraag wel posten op www.borstvoedingsforum waar die site gebleven is)
    http://www.borstvoeding.com/lk/nl/ alle ilbc lact.kundige in nederland per provincie

Las ook iets over invriezen, nou dat is echt heel erg vies :)
    Kk vond het vies en wij ook, dus al mijn ingevroren melk nog meer weg

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) :) :) Ooit verwacht dat ik nog eens iets over bv zou opzoeken??? :)

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Meiden, ik zie het wel met die borstvoeding. Lukt het, dan is het fijn, zo niet, dan niet. Zen hè? (Nu nog even vasthouden.)

Trusten!!!

Suus

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Das de goeie instelling!
    Ach en lukt het niet om welke reden dan ook, dan heb je het geprobeerd. ( of niet, maar dat zal de toekomst uitwijzen)
    Ik wilde perse bv geven, maar een zuster in het zh zei: "Meid wat ga je moeilijk doen, mijn knul zit op het vwo en heeft nooit bv gehad."

Zo lief van haar...

( niet dat je schoolprestaties van bv afhangen, maar op dat moment had ik het wel even nodig, gewoon een opbeurend woord)

Zo en ik ga nu ook lekker slapen, val bijna van mijn stoel af.

Doeidoei tot morgen.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Zo stond ik er ook in Suus maar het is echt fantastisch, zelfs nog meer dan dat :) En voor prematuurtjes helemaal het beste wat er is.... Komt goed!

Fijne fles is trouwens de Tommee Tippee (kruidvat), daar gaat het bovenlipje ook echt omheen/vormt mee en is hetzelfde als de borst + ze moeten zuigen ipv dat het in het mondje druppeld, ideaal om te combineren met de borst.
    Hier ook 2 dgn cupfeeding gedaan maar dat was een ellende!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat is cupfeeding?

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat je kindje drinkt uit een klein cupje ( bv waar hoestdrank en med in gaan) zodat ze de borst niet gaan weigeren( of niet uit een fles willen drinken ) ....blijkbaar kunnen kindjes dat gaan doen als ze en flesje en borst aangeboden krijgen ..Hier nooit geen last van gehad ..

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je wel voor de tip!

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke nog noooooit van gehoord. Wist niet dat een kindje al uit een cupje kon drinken

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Hee Suus, heb ik het goed onthouden.. bijna 28 weken?? Jippie!

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Mooi, het gaat er steeds beter uitzien. Jullie gaan gewoon de 32 weken halen hoor!

16. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Tepel/speenverwarring is ook nooit wetenschappelijk aangetoond hé, maar het is ook meer zo dat een kind minder goed aan de borst kan gaan drinken door een flesje. Echt de borst weigeren gebeurt weinig. Er zijn trouwens 2 flessen in omloop die behoorlijk de techniek mvan drinken aan de borst benaderen. De Kalma en de breastflow. Deze hebben een dubbele speen, kindje moet een tsr opwekken.

De moedermelkbank zit nu in het Sophia in Rotterdam, maar gaat verhuizen naar het Amc dacht ik. Het wordt met bepaalde toevoegingen aan prematuren gegeven als de eigen moeder niet kan voeden en dit blijkt heel positieve resultaten te hebben.

17. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Suus, hoe voel je je vandaag?

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik voel me wel goed. De 28 nabij, ik kan nu gaan aftellen tot ontslag en dat is heerlijk. (Al ziet de halve omgeving het liefst dat ik hier tot 40 blijf liggen, als broedmachine.)

Suus

19. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    haaha eerst broedmachine en dan melkmachine, Booooooh :D

20. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    bij mij in de omgeving lukt het bij heel veel niet, vaker niet dan wel. Bij mij en mijn schoonzus kwam het niet opgang met kolven. Bij een vriendin was er gewoon te weinig en bij 2 vriendinnen continue borstontstekingen. Een andere vriendin had juist meeeeer dan genoeg en ze heield wel van een roseetje savonds, dan kolfte ze en gooide die voeding weg. Pump and dump noemde ze dat altijd, dat zal ik nooit vergeten :D

Share This Page