Suus!!!! Ik lees dat je van een prachtige dochter bent bevallen!! En dat het naar omstandigheden goed gaat!! Van harte gefeliciteerd!! Ik ga zo ff teruglezen. Ben wel benieuwd hoe de bevalling zich heeft doorgezet.
Ff snel weer Als het aanleggen niet lukt, probeer dan eens tepelhoedjes. Dat heeft mij in het begin erg geholpen toen we van fles overgingen op de bv. Binnen 2 dagen had kk het door ( maar kk had natuurlijk een normaal geboortegewicht, dus ook niet helemaal te vergelijken denk ik)
suusss wat een schatje je dochtertje zeg! ze ziet er zo sweeeett uit! heerlijk! mooie naam ook! geniet van je gezinnetje meid!
Fijn dat het zo goed gaat met haar! en dat het kolven ook goed lukt. Ik kan me voorstellen dat het zwaar is. ZOwiezo ben je na een bevalling doodmoe en jij moet ook nog op en neer naar het ziekenhuis. dikke knuffel! X Miek
Ik zal het onthouden vd tepelhoedjes! Had er idd ook al wat over gelezen. Maar ik heb geen haast . En op en neer naar zknhs idd dodelijk vermoeiend. Jaloersig op al die dames die ik dagelijks met baby uit zknhs gereden zie worden. Aan de andere kant weet ik dondersgoed dat we enorm veel geluk hebben gehad met hoe het gelopen is en prijs ik me ook gelukkig. Maartje, toch nog vlak achter elkaar moeder geworden. Hoe bizar is dat? Bevallingsverhaal: na 6 wkn plat kreeg ik weeën. Meteen terug naar zknhs en aan de remmers gelegd + cortico's + gbs-verdelger. 's nachts eerste weeënstorm, duurde 7 uur. Gruwelijk. Toen zakten weeën af nr eens in de 10 minuten. Om twaalf uur begon weeënstorm 2. Ruim 7 uur later werd ze geboren. Het ging superslecht en we werden voorbereid op het ergste. Ik moest OK in voor manuele placentaverwijdering. Halve liter bloed verloren. Nog 4 dgn opgenomen geweest, met kleine ging het steeds beter, dus ze moest weg uit academisch ziekenhuis naar High Care elders. Daar ligt ze voorlopig nog wel ff. En hoe ging jouw bevalling? Ook aan het infuus toch? Lfs, Suus
Lekker dat het al zo goed opschiet met de kamer! Als je dochter iets zwaarder wordt gaan ze niet meer om de 2 uur sondevoeding doen, maar gaan ze over op zo'n 8 voedingen per dag. Dan zit er iets meer tijd tussen de voedingen en kun je aangeven dat je graag wilt dat ze de voedingen timen met wanneer jij er bent, zodat je voor een voeding aan kunt leggen, en dan dmv wegen na de borst kijken hoeveel ze gedronken heeft, en dan de rest per sonde erin. Als ze nog elke 2 uur voedingen krijgt lukt dat niet, dan is ze ook nog te klein om even honger te laten krijgen want dan moet er zo veel mogelijk voeding in om te groeien. Maar volgens mij kreeg L. vanaf 2 KG 8 voedingen per dag.
Hoi Suus, Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie prachtige dochter! Ik lees nu pas je bevallingsverhaal, pff klinkt als een gruwelijke bevalling. En dan ook nog eens naar de ok voor een placentaverwijdering.. Je hebt het wel voor je kiezen gehad (dat had je sowieso al..). Hopelijk krijgen jullie binnenkort meer rust zodat de vermoeidheid ook minder wordt!
Oke, ik snap het. Ze heeft nu ook al voor elke voeding honger trouwens. Groeit dan ook met 40 per dag op het moment. Bedankt vr de tip!
Nee was geen pretje. Toch zou ik het zo weer doen, zeg ik nu al. Of het ooit nog kan na Ashermanverleden en nu ook manuele is zeer, zeer de vraag. We zullen zien. Eerst genieten van dit kleintje. We hebben zo vreselijk veel geluk gehad, het had op meerdere moment veel totaal anders kunnen aflopen. Lfs, Suus
maar gelukkig is het allemaal (best) goed gegaan en doet ze het steeds beter Het had totaal anders kunnen lopen ja... Fijn dat ze zo hard groeit! X Miek
suus wat kabouter zegt ook het tepelhoedje dat is een prima idee zo heeft onze dochter ook leren drinken. alleen moest ik eerst kolven voordat mevrouw uit mijn borst kon drinken want door het tepelhoedje had ik te snelle toestroom dus als ik niet eerst kolfde dan liep de helft ernaast omdat mijn dochter het nog niet aan kon.
Leuke nieuwe foto, mooi meisje hoor! Zo op de foto oogt ze helemaal niet zo klein, maar dat komt waarschijnlijk omdat je alleen haar ziet (je ziet geen perspectief). Super dat het nog steeds zo goed met haar gaat!
40 cm, da's echt superklein! Mijn neefje was 46 en 1950 gram, (geboren na zwangerschapsvergiftiging en HELPP), en dat was al zo'n ieletje! Maar ze oogt idd niet zo iel, ze is heel mooi in verhouding, als ik de foto's zo zie! Mijn neefje had dat veel minder, dat was echt een staakje, (wat je je wel voor kunt stellen bij 6 cm groter en toch maar 300 gram zwaarder dan jullie dametje). Zal vast verband hebben met dat ze het zo goed doet! Maar voorlopig zwemt ze dus nog in de prematuurmaatjes?
Ja, ze oogt helemaal niet prematuur! Je kunt moeilijk zien dat ze zo klein is, op de foto, maar ze heeft niet zo'n typisch 'prematurenhoofd' maar een heel mooi babykopje, echt super! Bij L. kon je echt door de huid heenkijken en ze had zo'n doodskophoofdje (sorry maar kan het niet anders omschrijven), echt een prematuur Haha, zwemmen in prematurenmaatjes, ik heb gisteren even het fotoalbum van L. erbij gehaald. Ze had zo'n schattig roze maatje 44 boxpakje van de prenatal, en toen ze naar huis ging slobberde die er helemaal omheen. Had ik pas geleden een maatje 44 in de handen bij Prenatal, kon ik me er echt helemaal niets meer bij voorstellen! L. is nu een reuzin met maatje 98
Lieve Suus, Ben al maanden niet meer op dit forum geweest en wat zie ik dan een prachtig nieuws: je bent moeder geworden! Heel erg gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje, ben zo blij dat het goed gaat! Heel veel geluk en sterkte ook in deze spannende begintijd. Take care en ik kom zeker af en toe kijken hoe het allemaal gaat... Veel liefs!