Maxmedia / blokkering van telemarketers

Discussie in 'De lounge' gestart door Aquarius, 4 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik ga f zaniken en kijken of er nog meer van jullie zijn die er last van hebben.

    Enige tijd geleden, ik denk 2 weken terug, heb ik een dame van de maxmedia aan de telefoon gehad die mij een boeken of cd-rom pakket wou verkopen voor voordelige prijzen op de leeftijd van mijn kids gericht.
    Ik heb de dame uitlaten praten en gezegd dat ik geen interesse had aangezien ik al eens zo'n soort pakket had gehad en er het nut niet van inzag.
    Nou krijg ik vandaag met de post een bevestigingsbrief.
    Dat ik mijn gegevens e.d. moet controleren en als er gecorrigeerd is geworden deze terug te sturen.
    Het stomme is dat er zelfs mijn bankrekeningnummer opstaat terwijl ik dit niet heb doorgegeven.
    En ik heb duidelijk gezegd dat ik het pakket niet wou ontvangen. :x
    Het moet niet gekker worden met die telemarketers ik wordt hier gestoord van.
     
  2. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Jeetje wat is dat voor een belachelijks iets zeg. Zomaar dingen toesturen. En dan moet jij er straks ook nog voor betalen zeker. Iets dat je niet eens wilt hebben en geen toestemming voor gegeven hebt.
    Nou lekkere boel hoor.

    Wat ga je nu doen??
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ow , ik ken dat jah .
    En als je dan belt met de mededeling dat je het niet wilt en dat ook hebt door gegeven dan moet je dat schriftelijk laten weten :eek: :x
    Stelletje uitbuiters zijn het pf .
    Ik heb toen gebeld en gezegd dat ik het niet op prijs stel dat zij mn gegevens hebben , dat ze dat pakket in hun je weet wel moesten stoppen en dat ik me afvroeg hoe ze aan mn rekening nr kwamen .
    Omdat je al eens zo iets besteld hebt ( ook al is dat bij een ander bedrijf geweest ) kunnen ze dat blijkbaar zo opvragen .
    Een hoop van die bedrijven werken met de zelfde telemarkters :x
    Ze kunnen er dus heel makkelijk misbruik van maken .
    Ik heb toen idd die brief gestuurd en ook meteen gezegd dat ze mn gegevens uit hun databank moesten halen .
    Heb ook gezegd dat ik er anders een advokaat opzet omdat dit misbruik maken is van mijn privecy gegevens en dat mag niet .

    Groetjes Joyce
     
  4. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    GOED GESPROKEN :) :) :) :)
     
  5. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb net mijn bank aan te telefoon gehad zij zeiden dat ze zouden zien wat zij vanuit hun positie konden doen en dat ik eigenlijk bij de politie een melding moest maken.
     
  6. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb van de politie te horen gekregen dat ik alles heb gedaan wat ik kan doen.
    Ze gaven mij wel het advies als ik geen lastige telefoontjes of mail meer wou ontvangen dat ik naar onderstaande webpagina mijn gegevens moest invullen.
    Als je dit 1 à 2 keer hebt ingevuld laten ze je schijnbaar toch met rust.
    Dus voor iedereen die van die lastige telefoontjes af wil zijn invullen maar.
    http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/form_dm.php

    De hoofdpagina is: http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php
     
  7. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Dank je, Aquarius!!!! Daar was ik al even naar op zoek!
    Ja, ontzettend irritant is dat, die verkopers die zo agressief verkopen. Ik zou inderdaad melding maken bij de politie als je dit soort praktijken meemaakt!

    En wat ook een handige tip kan zijn voor geadresseerde post waarom je niet gevraagd hebt: de 'retour-enveloppe' die vaak meegestuurd wordt met reclame-aanbiedingen gebruiken om alle andere folders en reclame waar je niet om gevraagd hebt in te stoppen en terug te sturen. Dan ben je binnen de kortste keren van het gedonder af.... :) .
     
  8. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Thanx Aquarius! Ben ik erg blij mee! Word de laatste tijd doodgegooid met telefoontjes, enz. Sinds kort zelfs op mijn mobiel :confused:

    Heb meteen het formulier ingevuld, dus ben benieuwd.
     
  9. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik sta ook al vanaf nov 2004 ingeschreven bij infofilter, maar het is geen garantie dat je niet meer gebeld wordt, dit gebeurt dus regelmatig nog, je moet dan gewoon infofilter zeggen en ophangen was het advies wat ik kreeg, ze mogen je niet bellen en als ze het wel doen dacht ik dat ze berispt kunnen worden(anders lijkt het mij nog weinig zinvol)
     
  10. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    he fijn die site... heb gelijk mijn nummer geblokt..!!!

    ik was namelijk laatst ook gebeld, heb gelijk gezegt dat ik geen interesse had en opgehangen...

    nu heb ik gister een Herrinering gekregen, dat ze het geld niet van mijn rekening af konden trekken voor een bepaald blad... ik stond perplex !!!!

    ik heb ze gebeld, maar ik kon ze maandag pas weer bereiken... De SCHOFTEN !
     
  11. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Yep , dat heb ik laatst ook gehad .
    Kreeg ineens een brief in de bus van heath care tijdschrift ( of zo iets ) dat er een rekening open stond en of ik zo vriendelijk wilde zijn die te betalen :confused:
    Heb ze een mailtje gestuurd dat ik geen abbo heb aangevraagd , daar geen behoefte aan heb en dus ook niet ga betalen voor iets waar ik toch niets mee doe .
    Ik heb ook even gevraagd hoe het kan dat iemand op mijn naam een abbo kan aanvragen zonder dat ik dat weet :)
    Heb ze het advies gegeven om eerst eens navraag te doen voor het abbo ingaat ( telefonisch , per mail of per brief )
    Toen heb ik wel heel netjes een mailtje gekregen met exuses en dat ze er alles aan gingen doen om het probleem te verhelpen .
    Sinds dien geen last meer van ze gehad .
    Dus zo kan het ook ;)

    Groetjes Joyce
     
  12. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Infofilter werkt volgens mij alleen bij bedrijven die erbij zijn aangesloten.
    Dus alle telefoontjes kun je niet blokkeren maar volgens mij wel meer dan de helft. En eerlijk gezegd de helft minder vindt ik al stukken beter.
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ha, ik heb het ook snel gedaan, heerlijk lijkt het me als ik minder lastig gevallen wordt door van die belmensen die je iets willen slijten

    Karin
     
  14. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb een tijdje terug ook de infofilter ingevuld, werd helemaal gek gebeld!!!
    ben nou in 6 weken nog maar 1 keer gebeld dus scheelt echt enorm!!!

    liefs,
    Neeltje
     
  15. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik ben pas geleden verhuisd en we hebben bij geen enkele instantie het nieuwe telefoonnummer bekend gemaakt, en ook het telefoonnummer bij de KPN geheim gemaakt!

    Wat een rust hebben wij tegenwoordig tijdens het eten!!! ;) :)
     
  16. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Nog wel ;) hihi


    groetjes
     
  17. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je het formulier op die site invult ben je er niet voorgoed vanaf. Als je een keer, als het noodzakelijk is, ergens je gegevens doorgeeft, komen je gegevens weer in het systeem terecht. Je kunt dus nergens meer je gegevens voor opgeven dan. Of de link goed bewaren en iedere keer weer het formulier invullen.
     
  18. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Je blijft 5 jaar in het bestand staan.
    Als je je emailadres hebt doorgegeven krijgt je een maand voordat de 5 jaar om zijn een herinnering om dit weer in te vullen.
     
  19. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    HANDIG! Ik heb hem ook maar gelijk ingevuld.
     
  20. Ik heb in een Callcenter gewerkt en ik moet zeggen Infofilter.nl werkt goed.

    De bedrijven die jullie bellen krijgen hun data van enquette formulieren en van die reclame,s
    Win nu gratis een jaar boodschappen.

    In de kleine lettertjes staat heel vaak (niet altijd)een zin of je er bezwaar tegen hebt dat jou gegevens aan "derden"mag worden door gegeven.
    de meeste mensen kijken niet zo ver waar door ze dus in dit soort bestanden komen.

    de Whekamp en Otto werken ook met een Callcenter(ik heb zelf op Otto gebeld) om te vragen of je nog wat wil bestellen.
    dit bestand komt wel rechtstreeks bij Otto vandaan.

    want bij de meeste bestanden kan je ook bij de data van de klant komen.
    je tekent wel voor geheimhouding en er staat een straf en boete op voor misbruik van de data.

    MAAR KIJK UIT MET HET DOOR GEVEN VAN JE GEGEVENS EN LEES ALLES GOED DOOR.
    VERTROUW JE HET NIET WEGGOOIEN.
     

Deel Deze Pagina