SVB 2010 lijst

Discussion in 'Babynamen' started by Meara, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Leuk om te lezen. Er staan wonderlijke creaties tussen zeg!.

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kleine's officiele voornaam is op onze spelwijze 2x gegeven

Haar roepnaam is 6x gegeven, maar omdat het haar roepnaam is, is die niet geregistreerd

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd sommige zijn echt onuitspreekbaar! :$

valt mij trouwens op dat er de laatste jaren veel kinderen 2 of meer namen krijgen en juist die combinatie daarvan maakt het zo uniek, ook al heeft hij/zij maar 1 roepnaam.

de naam voor ons Glimmie is vorig jaar maar 103 keer bedacht door een ander :D

en er zijn maar 23 meisjes naar mij vernoemd :(

4. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Oh nu snap ik het! Mijn kleine heeft ook meer als 1 naam en er stond geen streepje tussen beide namen dus de andere naam daaronder staat mijn kind. Dus niet onder de roepnaam, de eerste naam is namelijk niet de roepnaam!

Sorry, maar ik wil liever niet openbaar hier de namen van mijn kleine neerzetten. Sorry!

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

Aug 7, 2009
    2,204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn in 2010 geboren meisje heeft 11 naamgenootjes (in 2009 niet1!) En mijn oudste dochter hebben 42 naamgenootjes erbij (in 2009 maar 11) , leuk om te lezen! Hier heb ik trouwens ook bij het kiezen van namen gekeken! Om inspiratie op te doen, wilde niet een al te populaire naam ;)! Gelukt haha

6. Mamav2R

Mamav2R Lid

Jan 5, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Wat leuk! Mijn dochter heeft 266 naamgenootjes hahahah behoorlijk wat! Haar 2e naam is overigens maar 1x gegeven in 2010 :D

7. Fayy

Fayy Niet meer actief

de naam die wij haar gaan geven is in 2010 7x gegeven..valt me best mee..naam hoor je nooit hihi

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat een namen komen er in voor zeg. Queenindia hahaha. Mijn god hoe kom je er op zeg!

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Sjimmie voor een meisje :D

Julia is weer tweede ;) Nou ja, voor mij staat ze op nummer 1 :D

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

Dec 6, 2008
    9,208
    1
    38
    Ik kwam serieus een Broadcast tegen :$

De naam van ons meisje is in 2010 1x gegeven, in 2009 ook 1x en dat is dus ons meisje :D

11. Within

Within Niet meer actief

Mijn naam komt 1 keer voor.. en mijn doopnaam zelfs 2x :eek:

Onze naam die we aan onze dochter willen geven staat in de top 10.. :)

12. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Weten jullie wat de nummers op de lijst betekenen? Of lees ik daar overheen? Er staat bijvoorbeeld bij David (zo heet mijn zoon):
    Nr
    32 David (371 keer)
    230 David (1 keer)

Ik ben benieuwd of ik nou bij die 371 hoor, of dat ik die ene ben ; P

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,815
    3,343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij de positie op de lijst.. dus nr 32 - dus géén top 10 naam ;)
    Komt de naam 1 x voor, staat hij op (een gedeelde) plek 230

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

De naam David is 371 keer gegeven en staat daarmee op plaats 32.
    De naam Davíd (dus met een streepje op de i: í) is 1 keer gegeven en staat daarmee op plaats 230.

15. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Oh zo! Ik had dat accent op de i niet gezien. Thanx voor jullie reacties!

Wat een namen staan er trouwens tussen zeg.... Ik zag ergens (volgens mij bij de meiden) de "naam" Jo-Jo.... En ik zag ook ergens 'Amen'. Is toch ook raar??

16. Poppe

Poppe Bekend lid

Dec 3, 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het vreemd dat er naast de varianten van het type Annemarie en Anne-Marie ook dubbele namen Met Spatie, Zonder Streepje op de lijst staan. Bijv.

Anne Sophie
    Anna Julia
    Anna Magdalena

Hoezo worden die als geheel beschouwd, terwijl bij veel andere mensen de tweede naam los wordt gezien. Het is toch niet zo dat je bij de aangifte kunt aangeven dat een dergelijk geheel met spatie de hele 1e voornaam is? Of wel? Ik ben zelf natuurlijk niet meegeweest. Anders kun je elk kind met een 1e en een 2e voornaam wel als aparte combinatie in de lijst opnemen...

17. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    GGRRMMBL,
    mijn favo meisjes naam kwam 400 en nog wat keer voor!! Wist niet dat t z´n populaire naam was! Ik vind hem meteen minder leuk :(
    Zouden jullie je er wat van aantrekken?

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dan dat je expliciet moet aangeven dat Anne Sophie dan 1 naam is ipv 2 zoals bij mijn dochter (Ayla Olivia) het geval is.

19. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Vind ik ook raar! Ik ben ook niet bij de aangifte geweest, en mijn zoon heeft ook maar één naam. Maar toch vraag ik me wel af hoe het kan....

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik zou er persoonlijk wel flink van balen iig. De meisjesnaam die wij nu in gedachte hebben is in de 200 keer gegeven en dat vind ik eigenlijk ook al te veel... Ik denk er wel serieus over om een andere naam te zoeken, maar mijn man vindt het niet nodig.

Share This Page