SVB 2010 lijst

Discussie in 'Babynamen' gestart door Meara, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    #81 Manuela79, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
    Oh My God.... wat een verschrikkelijke namen staan ertussen zeg! Sommige kinderen zijn nu al gedoemd...

En wat ziet het er toch absurd uit met de Dj spelling..... zoals Djoey en Djonathan... :(

Ok... een paar namen die mij opvielen bij de jongensnamen:

Goodluck
    Fabi-Jan
    Gé-o
    Hampstead
    Hippolito
    Hjerremy
    Inzane
    Jipster
    José
    Karolina
    Kc
    KingDavid
    Lebbert
    ppffff en ik ben pas bij de letter L :$

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Tiesto.. ouders zullen vast grote fan zijn? ;)

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Idd veel rare namen ja...maar José zal wel spaanse ouders hebben, het is een doodnormale jongensnaam daar. Je spreekt het ook anders uit dan de voor ons bekende meisjesnaam....namelijk als Gosé.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    :D ja inderdaad... pas vanavond viel het kwartje dat het op zijn Spaans wel bedoeld zal zijn en niet zoals bij ons de vrouwennaam hihi

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

en dat kc vind ik ook nog wel normaal... spreekt het waarschijnlijk uit als keej sie alleen had ik dan de spelling casey ofzo mooier gevonden.

6. Popkoorn

de naam van mijn dochter had ik verwacht dat maar 1 keer voor zou komen, gezien wij de naam na mijn mening zelf hebben gemaakt met lettergrepen uit mijn naam,

maar hij komt 2 keer voor ( incl mijn dochter dus :p) maarja, 2 keer is ook nog weinig ;)

mijn zoon heeft een naam uit de lettergrepen van mij en mijn man, deze kwam van 2000 tot 2008 helemaal niet voor, in 2009 1 keer ( onze zoon dus ;)) en nu in 2010 ook 1 keer,

7. Popkoorn

#87 Popkoorn, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2011

envy is niet jaloers.... tenminste het betekend niet letterlijk jaloers of jaloezie,

i envy you betekend ik benijd jou, wat natuurlijk ook een vorm is van jaloezie, maar komt toch weer anders over :p

verder vind ik envy best een leuke naam.

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mejojo: Nu ben ik wel heel benieuwd naar de namen van jouw kids! mag ook per pb hoor ;)

9. Popkoorn

you've got mail ;)

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  11. Popkoorn

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Adelheid
    Akkadin
    Aliejanneke
    Amanpreet
    Bach
    Balou
    Beauty
    Beste
    Billie-Jean ;)
    Bruna
    Dayvienshellyne
    Dialikatou
    Djiennailykha
    Dudu

lig nu al helemaal dubbel, ga morgen verder.. arme arme kindjes..

13. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor Mejojo :D! Hoe dan ook: ik vind het geen naam!

14. Popkoorn

ik zou er zelf niet voor kiezen, maar in amerika bijv, noemen ze hun kids ook peaches en pear en apple en ehmm summer en paris,

en ach... dan vind ik envy nog best grappig klinken, lijkt een beetje op evy maar is het niet mijn smaak qua namen

15. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik vind Envy ook raar vanwege de betekenis. Maar zo heb je ook namen als Demi en Elle en Boy. Dat zijn hier heel normale namen, maar Demi is frans voor half, elle is frans voor zij of haar en boy is natuurlijk gewoon jongen. Dat vind ik eigenlijk ook maar heel raar.....

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

leuk zo'n lijst. de top 20 namen staat Emma op en ws ook de naam van de nieuwe baby

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hele bijzondere meisjesnamen staan er op de lijst!!
    Deze valt daar ook onder:
    -Diaixyen-lynn
    -Dille
    -Diva
    -Dixie (van de dixie verplaatsbare toiletten)
    -Madonna
    -Fantasy
    -Fanta?????
    -Gift
    -Happiex
    -J'adore
    -Juut (scheldnaam voor politie toch??)
    - lady
    -lala
    - Martinique (vind het eerder dan nog een jongensnaam)
    - Mexx
    -Ocean
    -Patience
    - peace
    - Peanut (hij is al vernoemt, maar moest hem er ook nog even bijzetten)
    - Seryestely
    - You

Er zullen vast meer namen zijn die onder de noemer bijzonder vallen:D

Leuk trouwens om alles te lezen!!

18. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL

Vind ik een supermooie naam! Stond hier op de lijst (idd van Charmed gepikt hihi, mijn favoriete actrice is toevallig HMC;))
    Maar uitendelijke toch niet gekozen omwillen van uitspraakproblemen id familie en natuurlijk de lullige bij betekenis lol.

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Elk jaar weer leuk de lijst!

Grappig om te lezen welke namen eruit gekozen worden als raar. Ik vind Radboud en Mat bv normale namen. Niet dat ik mijn kind zo zou noemen, maar toch. En Lebbert is een naam die vroeger veel gegeven werd in Friesland, maar klinkt inderdaad wel raar. Overgrote meerderheid van de namen die voorbij heb zien komen heb ik ook zoiets bij, dat kan je je kind toch niet aandoen? (maar goed dat heb ik wel vaker, ook als ik namen hier op het forum voorbij zie komen)

Mijn dochter heeft er 106 directe naamgenootjes in 2010 gekregen en dan nog een paar die wel een accent op letters hebben geplaatst of net iets anders geschreven.

Als we een jongen hadden gekregen dan waren er 21 directe naamgenootjes bijgekomen in 2010. (al waren we nog niet helemaal uit over hoe we het hadden willen schrijven, maar goed dus dat ze een meisje is geworden).

mama 15x (terwijl ik echt geen rare naam heb, misschien een beetje klassiek... maar duidelijk uit de mode)
    papa 479x (duidelijk in de mode)

20. Popkoorn

jaaa vind ik ook een mooie naam hoor.... indd van charmed, hier fav. actrice hmc :D

Deel Deze Pagina