We komen er echt niet uit...!! Een jongensnaam hebben we al (zo goed als...), maar meisjesnamen kunnen we echt niet verzinnen. Het heeft geen haast, maar wat input is toch wel fijn. Wij zijn helemaal niet van de Engels(klinkende) of aparte namen. Liefst zo Hollands mogelijk. En het zou leuk zijn als het een 1-lettergrepige naam is. Wie helpt ons? Noor en Floor zijn in onze omgeving helaas al vergeven, maar in die richting zoeken we het!
Merel Linde Amber Sterre Mirre Mare Fenne / Fenna Senna Marit Janne Inge Hanne Pien Merle Sorry, even afleiding tussen de babywas door
Misschein zit hier iets tussen? Succes! Ann Anne - Anna Eve/Eva Elle Fee Fenne -Fenn Femme Fien - Fiene - Fiena Fleur Isis Isa - Ise Iris Jet Jonne Kes Lila Loes Lott Lore Linn Lise Lisa Lies Lois Liene Mina Mara Maia Mies Mare Mila Merle Mia Mira Nola Nella Nya Nova Nina - Nine Nele Pleun Pien Rune Rixt Sana Suze Suus Saar Silve Silke Tove Tine Veerle Vera Vive Wies Yara Yzze
Fenne Pien Fiene Loes Bente/Benthe Mette Meike Mieke Silke Linde Emma Imke Imme Nena Mare Lena Lotte Lenthe Suus Babs Kim Leah Maud Linn Wies Puck Jet Tess Pam Roos Soof Fien Sien Evie Pip Lis Pleun Lou Pim Lien
Roos is al genoemd, maar: Roos! Of, ook al genoemd, Maud. Verder is alles wat ik wilde noemen (zoals Saar, Fien, Pien, Jip, ...) al genoemd...zal nog eens nadenken/zoeken.
Wow!! Wat een reacties... Ik zie er wel wat leuks tussen, maar toch nog even een 'aanvulling'. Onze jongens hebben beiden een naam van 4 letters met in het midden 2 klinkers. De namen beginnen met een L en een D (rarara... ). Dit zouden we voor een 3e kindje ook heel leuk vinden.
Saar en Roos voldoen daar inderdaad aan. Suus, Juul, Kaat en Keet ook (maar dat vind ik echt geen leuke naam). En namen als Fien, Fiep, Lies, Wies, Mies, Mien en Maud hebben het ook, alleen dan niet dezelfde klinkers. Maar keuze genoeg dus. Misschien dat 'oo' of 'ee' in het midden wel leuk is, omdat dat dan juist weer afwijkend is aan de andere namen? Maar Roos kan prima, toch? Jammer dat Noor al vergeven is...
Nog eentje; Neele. Van de namen die ik eerder genoemd heb vind ik Maud, Roos en Pleun erg goed bij Luuk en Daan passen. Wat jammer trouwens dat Noor en Floor niet kunnen zeg, ik vind dat hele mooie namen!