Eerder heb ik een topic geopend met vier namen: Daan, sven Brent of Ian. We twijfelen nog over Sven of Brent. De namen zijn allebei kort en met een è klank erin. Daarmee vinden we beide namen een krachtige naam. Welke namen kennen jullie die hierop lijken? Sven betekent jongen. Ik ken van vroeger nog een Sven en Sven is nu redelijk populair. Brent betekent hoge heuvel, is een plaats in Engeland, maar is ook de naam van een oliesoort die in de internationale oliehandel wordt gebruikt om olie met verschillende eigenschappen te classificeren. Iedere oliesoort heeft zijn eigen prijs. De naam Brent olie is afgeleid van het Brent olieveld in de Noordzee. Dit olieveld van De olieproductie in Europa, Africa en het Midden-O ' Nu ik dat weet twijfel ik. Hoe belangrijk is een tweede betekenis van een naam? Zouden jullie nog kiezen voor de naam Brent? Trouwens, Sven was in de poll als tweede geëindigd met 20 stemmen. Brent was met 16 stemmen derde. Daan was met 27 stemmen het meest populair. We hebben besloten een minder populaire naam te kiezen. Ian was het minst populair met 12 stemmen en die hebben we laten afvallen.
Sven vind ik het mooiste. Brent is niet mijn ding. Ik denk dat je bij elke naam wel een ander persoon of een andere betekenis hebt. Ik zou een naam kiezen waar jullie je goed bij voelen.
Ik ben ook helemaal van de namen met een 'eh' klank. Ik vind Sepp, Dex en Sem ook geweldig. Maar Brent staat ook op 'mijn lijstje'. Ik vind betekenissen niet zo belangrijk, zolang het niet heel erg negatief is..
Bedankt voor je input Bubbel, mag ik Sepp en Dex ook op mijn lijstje zetten? Heb je nog meer namen in die richting? @Mamese, Brent is inderdaad een aparte naam waar je van moet houden. Ik ben ook Bernt tegengekomen, maar dat is dan weer niet mijn ding, ook al staan de letters in een andere volgorde. Jens valt af bij ons want de achternaam begint met L. Als je de naam dan snel uitspreekt krijg je sl.... Dat lijkt me niet handig. We kennen al een Sem (populaire naam)
Tuurlijk mag dat, haha.. Jens vind ik ook erg leuk, Rens ook. Maar dat is inderdaad geen handige combi. Mijn achternaam begint ook met een L en mijn vaders naam eindigt met een S. Hij wordt daardoor ook vaak Hr SL... genoemd (ipv Hr L...). Maar dat zal je met Dex dan misschien ook wel krijgen?? Verder misschien nog Lenn, maar die vind ik zelf wat minder stoer.
Brent is zeker weten leuker! Hij staat ook op mijn lijstje! Een jongetje dat we ooit op vakantie hebben leren kennen, heette Brent en zijn broertje Mels, misschien vind je dat ook wat? Andere namen met de è klank: Jens, Rens, Stef, Kes.
Ohja, en: Fer, Per, Ferry, Sem, Xem, Lev, Jes, Zen, Dev, Wes, Wez, Lenz, Jent, Denz. En ook nog Bent, die lijkt een beetje op Brent? Deze vind ik persoonlijk niet zo leuk maar hoop dat je er wat aan hebt!
Ik vind Brent het mooiste van de 2. Dat Brent iets met die olie te maken heeft zou ik niet laten meespelen in het kiezen van een naam.
Leuk Gentle....Dan vind ik leuk...maar ook Dean en Daniel. Maar ja...het gaat er om wat de TS vindt natuurlijk...