Wij hebben het namenboek eens doorgespit. Voor een meisje weten we het wel, maar een jongen vinden we erg moeilijk. Mijn vraag: Vinden jullie Gerard ouderwets? En Aaron? En waar zou je voor kiezen als je moest kiezen tussen de twee?
Ja dat wel, maar kiezen is niet makkelijk.... Het is nl zo, dat Aaron gewoon een naam is die we mooi vinden, maar Gerard heeft weer meer gevoelswaarde, dat is iemand uit de familie die we graag zouden vernoemen... Dus erg moeilijk.
Mmmm vind Gerard niet heeel ouderwets, maar zou denk ik zelf voor Aaron kiezen. Je kunt toch ook Gerard als 2de naam gebruiken?
Kan ook ja. Maar dan komen we bij het volgende probleem. Dit wordt als het goed is mijn laatste zwangerschap, en we willen eigenlijk de overgebleven (dus die nog niet vernoemd zijn) ouders vernoemen. Maar als we gerard als tweede naam gebruiken, krijgen we 4 voorletters. Anders 3. 4 vind ik echt teveel, 3 vind ik op het randje..
mm das lastig! 4 namen vind ik idd erg veel! En afkorten of iets moderners van maken zoals: Tjeerd? (nou ja, daar ben ik dus niet zo goed in, dus misschien iemand anders een tip?)
ik vind gerard ook ouderwets, gert al een stuk minder. Ik zou als ik moest kiezen tussen gerard en aaron kiezen voor aaron.
Ik denk dat we wel voor Aaron gaan. Maar misschien zien we nog iets leukers, we hebben nog even de tijd. Ik wil graag gewoon een nederlandse naam, maar eigenlijk wel een beetje modern. Maar niet zo een naam die in de namen top 10 staat, zodat het halve dorp straks een kind heeft met die naam. We dachten bij de eerste nog aan Lucas of Luc, misschien ook nog een optie.
Ja die vind ik ook mooi. Maar ik kan het niet helpen er steeds ...de kabouter achter te denken. Heb ik vroeger echt veel gekeken op tv. En mijn man is niet zo groot (1.70) Stel dat het nu ook zo'n klein mannetje wordt, lijkt het me nogal voor de hand liggend om hem daarmee te pesten...
Sorry ik vind het ook nogal ouderwets maar als het jullie keuze en smaak is gewoon ervoor gaan en je door niemand tegen laten houden
"ouderwetse" namen zijn toch juist weer in de mode? Ik vind het altijd wel wat hebben, beter dan Kyano of Shania enzo (sorry voor diegenen die hun kindje wel zo hebben genoemd) Ik vind Gerard en Aaron overigens niet echt ouderwets hoor.... Maar ik zou me er niet zoveel van aantrekken of iets ouderwets is of niet, als jullie het nou een mooie naam vinden..gewoon doen!
gerard vind ik ouderwets en ook niet modern aaron vind ik wel leuk maar je kunt Aaron Gerard (en dan combi van de overige namen)
Ik denk dat Gerard dan ook wel de tweede naam wordt, want zelf hebben we ook een beetje mwa-gevoel hierbij. Je krijg toch weer gauw Geer. Misschien toch maar Aaron, of Lucas, of nog iets anders. Heb ook weer een beetje inspiratie opgedaan bij de andere namentopics nu, dus kan er weer een paar toevoegen aan het lijst (en Gerard schrappen als roepnaam)
Ik vind Gerard niet ouderwets, maar ook niet heel erg van deze tijd. (Mijn oom heet zo, hij is nog niet heel oud). Aaron vind ik erg leuk, maar zou er zelf Aron van maken denk ik. (Aaron is volgens mij van oorsprong een bijbelse naam, die word uitgesproken als A-Aron).
Ik zou gaan voor Aaron, klinkt wat vriendelijker en mooier als Gerard, met die G erin. En ouderwets? Alles komt toch steeds weer terug?
Ik denk dat Gerard nu juist heel origineel is! Ouderwetse namen zijn weer helemaal in. Je moet doen wat je zelf mooi vind. Persoonlijk vind ik Aaron mooier. Tevens zou ik Aaron gewoon uitspreken als aron met 1 A.