svp jullie mening, klusjesman.

Discussie in 'De lounge' gestart door joyce1980, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hallo, graag zou ik jullie meningen willen weten over het volgende.

onlangs heeft een klusjesman bij ons een nieuw onderhoudsvrij veluxraam geplaatst.
    hij is hiervoor eerst bij ons thuis geweest voor een offerte en om alles netjes te bespreken.
    kan niet anders zeggen dan dat dit een goed gesprek was.
    hij heeft toen aan ons gevraagd of wij ook rolgordijnen oid wilde, maar wij hebben toen aangegeven dat wij deze al hadden, dat deze 3 jaar geleden erg duur waren en wij ze dus teruggeplaatst wilde hebben in het nieuwe raam.
    hij is toen even doorgegaan op het feit dat hij ze erg duur vond en dat velux goedkoper was, maar ik heb toen nogmaals aangegeven dat we ze nog steeds mooi vinden en we ze echt terug willen hebben in de nieuwe ramen.
    hij heeft toen niet aangegeven dat dit een probleem was, hij is er eigenlijk niet verder op ingegaan.

je raadt het al, 1 van de 2 te plaatsen ramen is geplaatst.
    ziet er prachtig uit kan niet anders zeggen, er is netjes gewerkt etc etc.
    maar ik vraag wanneer het rolgordijn terug kan, o zegt hij ik weet niet of die wel gaat passen.
    waarop ik aangeef dat ik hoop van wel en dat we ook besproken hadden dat ze terug zouden moeten.
    hij gaf aan dat er in de veluxramen een soort kliksysteempje gegoten zit en dat hij niet weet of ons rolgordijn , wat dus niet van velux is, wel daar in te klikken valt.

nogmaals geef ik aan dat ik er van uitga van wel, omdat we dit ook tegen hem gezegd hebben en dat het dus bij hem bekend was dat het gordijn terug moest, inl casette.
    ach zegt hij het zal vast wel passen.

nu heeft manlief vandaag gekeken en het raam valt zo uit dat het rolgordijn er net niet eens meer tussen past, kortom gaat niet lukken en wij zijn dus genoodzaakt tot aanschaf nieuwe rolgordijnen.

ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet, moet ik me bedonderd voelen, is hij het misschien gewoon vergeten of wat dan ook?
    maar aan de andere kant wij moeten nu nog meer geld gaan besteden omdat hij er geen rekening mee gehouden heeft terwijl wij het duidelijk aangegeven hebben.

lang verhaal, sorry, maar ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, is het een goedkope truc om ons meer geld afhandig te maken? of onschuldige vergissing?
    wat zouden jullie doen?

morgen komt hij het 2e raam plaatsen.

alvast enorm bedankt!!

groet joyce

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Tja staat het vast? Jullie hebben een "contract" afgesloten en stond het daar in? Dan heb je wel een poot om op de staan.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hadden ongeveer zo'n zelfde probleem. Wij hadden een velux raam op zolder, wilde daar een rolgordijn voor, maar geen dure. Wat je kan doen is je eigen rolgordijn smaller maken (zagen en knippen) maar die lat onderin breed laten. Dan haakjes aan de onderkant plaatsen, en dat ijzertje/houtje van de onderkant indat haakje vastzetten en het rolgordijn aantrekken (ik hoop dat je het begrijpt). Wij hadden in de babykamer ook een veluxraam en hadden daar wel een speciale velux rolgordijn voor gekocjt. Ik moet je eerlijk zetten dat dit topkwaliteit is en echt perfect aansluit. Helemaal op de milimeter precies past het er tussen.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het staat niet in de offerte maar dat lijkt me ook niet nodig, omdat we ook geen rolgordijnen of zo gekocht hebben, maar hij wist dat we ze wilde behouden en dat was geen probleem, hij hoefde ze ook niet zelf op te hangen, dat zouden we zelf doen.

ik baal alleen dat we nu op kosten worden gejaagd en dat zit me dwars.

zal manlief morgen eens laten kijken of hij het huidige gordijn op maat kan laten maken.

joyce

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hij heeft je gevraagd of je Velux gordijnen wilde, dat wilde je niet en heeft hij ze niet aan je verkocht. Lijkt me niets mis mee.
    Hij had wel even moeten zeggen dat de jouwe (misschien) niet passen. Dat was niet netjes.
    Al met al denk ik dat je geen "zaak" hebt tegen hem. Voor zover ik weet heeft Velux vaste maten en is het niet op maat voor jou gemaakt. Dat je oude gordijnen niet passen, daar kun je hem niet op aanspreken.
    Had je geen Velux genomen als je dat had geweten?

6. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Dat op maat maken kan je zelf ook wel doen. Zelfs wij als a-klussers kunnen dat. Gewoon het stof van de "paal" afhalen, goes opmeten wat eraf kan, zagen, dat afdekplaatje weer terug zetten. Dan de stof knippen, eerst even afmeten hoeveel cm eraf moet (eerst om de 10cm een puntje zetten, en dan met een lineaal een streep zetten waar het geknipt moet worden, en dan netjes recht weer op die paal plakken. Staat zelfs in beschrijving bij de meeste rolgordijnen als je ze koopt.
    Ik vind dat die klusjesman niet gelogen heeft of opgelicht, want je kunt je rolgordijn op deze manier gewoon gebruiken. Dat de maten niet overeen komen, wisten jullie denk ik van te voren. Ik neem aan dat jullie de maten gewoon konden opvragen.

Trouwens, dat op maat maken is 20 minuten werk..

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het stomme is dat de ramen die erin gegaan zijn dezelfde zijn alleen dan onderhoudsvrij, waarschijnlijk dat door de coating die eroverheen zit past de casette van de rolgordijnen er niet meer tussen.

heb ook niet het gevoel dat ik bedonderd ben ofzo, vroeg me eigenlijk alleen af wat jullie ervan vonden.
    gelukkig hebben we aan de buitenkant screens genomen en kan nu alsnog niemand naar binnenkijken dus we hoeven niet met spoed nieuwe rolgordijnen.
    vroeg me alleen af wat jullie gevoel zou zijn.
    het was nl ook een goed gesprek en we hadden een goed gevoel , ze hebben ook netjes alles weer schoongemaakt, hoorde zelfs de stofzuiger, misschien doen alle klussers dat, maar ik vond het wet netjes.

jullie reacties stellen me gerust en dan berust het wat mij betreft op een misverstand, we wilden hem ook al vragen voor een aanbouw, dus gelukkig maar.

wacht straks zijn reactie af en dan komt het vast wel goed.

bedankt, wat mij betreft mag er een slotje op.

groetjes joyce

Deel Deze Pagina