Water (bad/douche) en oortjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Meis28, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 7 maanden doe ik altijd in het grote bad (ik knielend op de grond ernaast en hem op mijn arm laten liggen). Ik pas altijd op dat er geen water in zijn oortjes komt, heb ik eigenlijk vanaf het begin al gedaan. Maar ik vraag me af of dat ook nodig is, of mogen ze wel met de oortjes onder water zegmaar..? Ik wilde ook eens proberen samen met hem te douchen want dit is niet zo fijn voor mijn rug :) maar hoe doen jullie dit? En hoe zit t dan met water in de oortjes

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik baadde mijn zoontje en nu ook mijn dochter juist altijd met de oortjes in het water...kraamhulp zei destijds dat het hen het gevoel gaf dat ze in de baarmoeder waren. Vanaf 5 maanden gaat mijn vriend met onze onder de douche en wij houden er totaal geen rekening mee dat er water in zijn oren komt. Waarom zou dat niet mogen??

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Geen idee, weet alleen nog dat ze na de geboorte in t ziekenhuis zoiets zeiden. En ik vroeg me af of t slecht is aangezien ze gevoeliger zijn voor oor ontstekingen als ze klein zijn. Maar goed om te weten :) wil t ook eens proberen om met m'n mannetje te douchen

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.293
    23.424
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne gaat al maanden met ons mee onder de douche, ook gewoon met water in dr oortjes soms. Nog nooit gehoord dat dat niet mag. Met babyzwemmen gaan ze toch ook vaak onder water even?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Daar hebben wij nooit rekening mee gehouden. Zou ik ook alleen doen als daar aanleiding voor is, zoals herhaalde oorontstekingen.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook nooit bewust rekening gehouden met de oortjes. Vanaf dat hij 2 weken oud is gaat hij met 1 van ons mee onder de douche en sinds een half jaar zit hij ook regelmatig zelf in een badring onder de douche.
    Ik zou zeker samen gaan douchen of een badring aanschaffen, want dit is inderdaad niet al te best voor je rug. Ik heb het ook wel eens geprobeerd op die manier, maar na 1x nooit weer gedaan. :)

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ook nooit bewust rekening gehouden met oortjes onder water.
    In het begin ging ze regelmatig met ons onder de douche en dan zorgde we er wel voor dat de harde straal nooit op haar hoofdje kwam, maar dat had niets met de oren te maken.
    Nu gaan we eigenlijk altijd met haar in bad. Soms zit ik er naast en speelt ze alleen, maar vaak gaan we samen in bad. Zelf is ze dan ook altijd bezig met water, dus komt er genoeg water in haar oren. Ze heeft nooit een oorontsteking gehad (klop het even af haha), dus mijn inziens kan het geen kwaad.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb gisteren voor t eerst samen met m gedouched (wel glibberig) maar nu heeft hij oor ontsteking :( dus nu oppassen met water en dan maar weer zittend in bad (ik er naast)

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Lijkt me geen kwaad te kunnen, ook nooit rekening mee gehouden eigenlijk!

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoontje ligt in bad in zo'n badinzet. Ideaal voor je eigen rug. Hoef je er alleen naast te zitten.
    Zijn oortjes gaan ook onder water. Ik maak ze wel altijd heel goed droog, alle hoekjes en gaatjes :)

Deel Deze Pagina