ik had een vraag, mijn zoontje is nu 8,5 maanden oud. begin december had hoge koorts (39+), na AB (waar hij niet tegen kon) en een hoop andere kwaaltjes (6e ziekte + 4 tandjes + benauwdheid) was hij weer beter. 3 weken later had hij weer hoge koorts (39+) weer AB gehad, nu weer reactie, met kerst was hij weer beter en nu 3 weken later heeft hij weer hoge koorts. kort samen gevat is dit de 3e keer in 6 weken dat hij hoge koorts heeft. is dat normaal voor kleine kindjes?
gaat hij naar de opvang?? want dan kan het heel goed zijn dat hij een wat zwakker gestel heeft verder waarom word en telkens ab voor geschreven?? lijkt me niet echt nodig bij alleen koorts?? tandjes geven koorst dus dan is niet gek als ze nu doorkomen. maar om daar dan ab voor te geven nee dat snap ik niet. hier krijgen we echt alleen ab als het echt nodig is maar niet bij koorst want dat is juist een goed teken
AB verlaagd de weerstand (doorkomende tandjes ook trouwens), dus het kan goed zijn dat hij steeds virus op virus heeft. Hier wel het geval, AB kuur voor blaasontsteking, anderhalve week later 6de ziekte. Daarna weer Ab kuur voor weer blaasontsteking en sindsdien blijft ze aan het kwakkelen, verkoudheid en daarna een buikgriep etc..
Er is iets wat ontsteekt en elke keer koorts aanmaakt.. Sluit mij aan bij de andere meiden dat daar niet elke keer ab voor gegeven hoeft te worden. Trouwens bij een virus helpt ab niet eens....... Alleen bij een bacterie.
Als je ab moet geven, geef je kindje dan ook probiotica, en als ze er oud genoeg voor zijn yoghurt. Dat helpt de darmflora weer te herstellen en scheelt daarmee wat in het effect op de weerstand. Verder: ja, dat is gewoon. Kindjes moeten blijkbaar 40-60 virussen overwinnen in de eerste twee jaar Word er ook gek van hoor!