Wij hebben het grote vermoeden dat ons zoontje een liesbreuk heeft. Gisteren ben ik met hem naar het cb geweest voor zijn prikje en ze hebben gekeken of zijn balletjes nog goed zaten. bij 1 zat hij niet in de balzak dus zat ze wat langer te voelen. Hij werd in de middag niet zo lekker dus heb hem lekker verwend. Uiteindelijk voelde hij nogal warm dus ging ik hem verschonen en tempen. Toen zag ik ineens een behoorlijke bult in zijn onderbuik. Toen mijn man thuis kwam voelde hij eraan en kon hij de bult uiteindelijk weg drukken. De hap gebeld en zei dachten inderdaad ook aan een liesbreuk, maar hoefde niet langs te komen zolang zl niet het op een brullen bleef zetten. Slechte nacht gehad vannacht.. maar goed, hij had ook flinke koorts van de prik, dus of het door die evt. liesbreuk komt weet ik natuurlijk niet. Tot aan een kwartier geleden wilde zl niets anders dan slapen of zitten.. Als ik hem te spelen legde ging hij direct zitten en bleef zitten en speelde wat met de speeltjes die binnen handbereik waren. Zijn beentjes houdt hij ook het liefst stijf... als ik wat wilde bewegen ging hij piepen en hield hij ze stijf. Nu na het middageten heb ik het nogmaals geprobeerd (hem neerleggen) en voorzichtig aan ging hij toch tijgeren en nu zit hij weer heerlijk te spelen... Alleen poepen lukt hem niet. Hij heeft al paar keer een flinke periode geperst en gedaan maar zonder resultaat.. alleen maar lucht komt eruit.. zo sneu... Heeft iemand ervaring met liesbreuk? En deden ze bij jullie ook zo gemakzuchtig? Wij mogen pas vanmiddag om half 4 langskomen (heb direct om 8 uur gebeld vanmorgen). de assistent had zoiets.. ach.. als hij niet al te veel huilt dan kan t wel wachten. Maar dan denk ik.. ben je t dan niet op de spits aan het drijven? Bedoel.. als hij niet kan poepen gaat dat op een gegeven moment flink pijn doen lijkt mij. Of maak ik me onterecht daar zorgen over?
Nee, je maakt je niet onterecht zorgen. Ons ventje had heel jong een liesbreuk. Onze ha (die overigens verder heel fijn is), reageerde ook nogal makkelijk. Ons zoontje is met 11 weken geopereerd, na een aantal weken flink last, paar keer SEH, meerdere keren per dag darmen terug drukken enz. In het zkh vertelde de arts ons dat veel huisartsen en regionale ziekenhuizen er helaas nog een verouderd advies op na hielden, nl zo lang mogelijk wachten, het liefst tot kindjes 1 jaar zijn. Dit omdat er vroegee verhoogde risico's waren met narcose bij kleine kindjes. Gelukkig is dit inmiddels niet meer zo door verbeterde technieken, maar dat is nog lang niet doorgedrongen bij veel artsen. Ook heeft lang niet elke arts door hoeveel last zo'n liesbreuk kan veroorzaken, idd met poepen. Lang verhaal, laat je in ieder geval niet afschepen! Eis een doorverwijzing naar het zkh. En een tip: maak een foto als je de bult ziet, kun je die aan de artsen tonen. Vaak tegen de tijd dat je bij een arts bent, is een kindje ontspannen door de rit en zijn de darmpjes vaak weer terug op hun plek en is er geen bult te zien. Probeer trouwens die bult niet weg te duwen als er spanning op het buikje staat (zoals bij huilen). Sterkte! Operatie is peanuts (behalve dan dat het om je kind gaat...)
Lijkt mij ook niet normaal hoor! Ik zou echt langs willen komen. Is super zielig, zeker als je kleintje moeite krijgt met poepen.
Bedankt voor jullie reacties. De ha deed er vanmiddag ook vrij makkelijk.over. Moest ook alles opzoeken volgens mij... Doordat we t zelf terug hadden geduwd en zl rustig was voelde hij niks zei hij.. nu moeten we volgende week pas echo maken.. hoop niet dat hij nog x omhoog schiet.. want dan.bel.ik gewoon weer op! Hij heeft uiteindelijk vanavond wat gepoept gelukkig!
Ons zoontje is ook geopereerd. Nadat het is geconstateerd heeft het ivm feestdagen en doordat de arts de verwijsbrief naar het verkeerde ziekenhuis had gestuurd wel 2 of 3 weken geduurd voordat hij geopereerd werd. Eerst had hij ook weinig last ervan, maar het is twee keer voorgekomen dat hij erg veel pijn had. Een keer zijn we beetje afgepoeierd door de HAP en de andere keer was de dag voor de operatie en heb ik daarom geen actie ondernomen. Operatie stelt niet veel voor, omdat Luc nog heel klein was moest hij wel nachtje blijven en paar uur aan de monitor. Hier trouwens geen echo gehad, er werd vooral afgegaan op ons verhaal. De dag van de operatie bleek het uiteindelijk al aardig bekneld te zitten